Weg met de kilo's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:54

BMI tussen de 18 en 25 is gezond, bij 25-30 moet je oppassen en boven de 30 is het overgewicht. En dat maakt het dus onder de 18 ondergewicht, maar voor mensen onder de 18 jaar moet je een andere berekening gebruiken voor je BMI dan bijvoorbeeld die van het voedingscentrum volgens mij :P

xLianneZorro

Re: Weg met de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:55

Ik zal daar eens even kijken ben nu wel nieuwsgierig naar mijn BMI :P

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:56

Warbling schreef:
Gezond eten is altijd goed, hoe licht je ook bent :j Doordat je suiker mindert zal je misschien ook wel wat afvallen.
Als je een strakkere buik wilt, zou je eventueel wat buikspieroefeningen kunnen doen. Kan je gewoon thuis doen en is niet lastig. Maar ik gok zomaar dat het nog wel meevalt :P

Hier op de sportschool hebben ze elke dag een buikspierkwartier, zo wat krijg je daar een buikspieren van zeg!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:56

21,8! :) Dus da's prima. Maar wat sportiever worden en gezond eten kan nooit kwaad!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:57

Ik heb een bmi van 21

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:57

Ik was vanmorgen bij een "proefles" bij Miss Sporty, een nieuwe sportschool in de stad, alleen voor vrouwen. Ze hebben maar een paar apparaten, die niet op gewicht gaan maar op druk. Is beter voor tere vrouwenlichamen :') Ze hebben er een kring gemaakt, met tussen elk apparaat zo'n "stepbord" of een gewone plank. Ze hebben muziek aanstaan en elke 40 seconden zegt een vrouwenstem dat je naar het volgende apparaat moet. Of een oefening op de plank of stepbord doen. Je doet 3 ronden in een half uur en het is de bedoeling dat je dit 2 of 3 keer per week komt doen.

Leek me wel wat, maar ze wilde de prijs niet zeggen, ik moest eerst maar een ronde meedraaien. Vandaag dan de ronde meegedaan en vroeg me al af of dit echt veel calorieen verbrandt en in hoeverre je er daadwerkelijk conditie mee opbouwt. De oefeningen waren erg licht en de apparaten ook. Komt er op neer dat je 43 euro per maand betaald, en dat je er met 3 keer in de week tot 5 kilo in 3 maanden mee af kunt vallen.... nou, dat was een leuke ronde, maar nooit meer! Ik wil er 14 kilo af, ik ga wel hardlopen en mijn loopband thuis vaker gebruiken!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:58

Dat klinkt best leuk GC! Wel raar dat ze de prijs niet wilden zeggen... := Wel duur inderdaad, en het afvallen gaat dan ook redelijk langzaam. Al is te snel ook niet goed..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:59

Nee, maar 5 kilo in 3 maanden vindt ik niet erg in de buurt van "te snel" komen :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:59

Nee, absoluut niet haha :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:00

Washinton schreef:
Warbling schreef:
Gezond eten is altijd goed, hoe licht je ook bent :j Doordat je suiker mindert zal je misschien ook wel wat afvallen.
Als je een strakkere buik wilt, zou je eventueel wat buikspieroefeningen kunnen doen. Kan je gewoon thuis doen en is niet lastig. Maar ik gok zomaar dat het nog wel meevalt :P

Hier op de sportschool hebben ze elke dag een buikspierkwartier, zo wat krijg je daar een buikspieren van zeg!

Hebben ze bij mij op de sportschool ook :D Maar ik doe liever CXworx, dat is een half uur core training }> Al wil ik dat buikspierkwartier wel een keer proberen. Bij Bodypump doen we altijd ongeveer 10 minuutjes buikspieroefeningen en bij Steps een kwartiertje, heerlijk :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:01

Is er ook iets voor iemand die echt de lol van fitness of hardlopen niet inziet (en het daarom dus niet volhoudt) en dieten ook niet volhoudt? :D

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:03

[/quote]

Hier op de sportschool hebben ze elke dag een buikspierkwartier, zo wat krijg je daar een buikspieren van zeg![/quote]

Hebben ze bij mij op de sportschool ook :D Maar ik doe liever CXworx, dat is een half uur core training }> Al wil ik dat buikspierkwartier wel een keer proberen. Bij Bodypump doen we altijd ongeveer 10 minuutjes buikspieroefeningen en bij Steps een kwartiertje, heerlijk :D[/quote]

CXworx nog nooit gedaan, ze geven het hier wel. Misschien moet ik het toch maar eens gaan proberen :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:04

Washinton schreef:

Hier op de sportschool hebben ze elke dag een buikspierkwartier, zo wat krijg je daar een buikspieren van zeg![/quote]

Hebben ze bij mij op de sportschool ook :D Maar ik doe liever CXworx, dat is een half uur core training }> Al wil ik dat buikspierkwartier wel een keer proberen. Bij Bodypump doen we altijd ongeveer 10 minuutjes buikspieroefeningen en bij Steps een kwartiertje, heerlijk :D[/quote]

CXworx nog nooit gedaan, ze geven het hier wel. Misschien moet ik het toch maar eens gaan proberen :D[/quote]

Doen! Is leuk! Hier staat een filmpje met een stukje van de nieuwe release: http://w3.lesmills.com/netherlands/nl/classes/cxworx/latest-release/ :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:06

En dat vind je echt leuk om te doen?!?

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:15

Hier ook iemand die nodig 10 kilo moet afvallen, maar erg moeite heeft om de stap te zetten. elke keer neem ik me voor te beginnen, maar na een dag of 4 verval ik weer in oude gewoonten. Misschien is hier wat steun te vinden!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:18

GamblersCup schreef:
En dat vind je echt leuk om te doen?!?

Stiekem wel ja :o :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:19

Ik wil ongevee 6 kilo afvallen, ben nu te zwaar en kom nergens over heen met gym := Alleen, ik heb een afgeboren afwijking aan mijn voeten waardoor ik pijn krijg bij rennen en te lang lopen. Ik doe nu aan roeien (in een boot en soms binnen) en rijd 3 keer in de week paard en daar moet ik ook heen fietsen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:21

Lente schreef:
1.80 en dan onder de 65 wegen??

Tussen de 70 en 80 is een gezond gewicht bij die lengte! 65 is echt te weinig!

Dat verschild per figuur denk ik.. :) heb altijd rond de 65 gewogen, ook wel eens 10 kg zwaarder, toen was ik echt wel bollig zeg maar..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:39

GamblersCup schreef:
Ik was vanmorgen bij een "proefles" bij Miss Sporty, een nieuwe sportschool in de stad, alleen voor vrouwen. Ze hebben maar een paar apparaten, die niet op gewicht gaan maar op druk. Is beter voor tere vrouwenlichamen :') Ze hebben er een kring gemaakt, met tussen elk apparaat zo'n "stepbord" of een gewone plank. Ze hebben muziek aanstaan en elke 40 seconden zegt een vrouwenstem dat je naar het volgende apparaat moet. Of een oefening op de plank of stepbord doen. Je doet 3 ronden in een half uur en het is de bedoeling dat je dit 2 of 3 keer per week komt doen.

Leek me wel wat, maar ze wilde de prijs niet zeggen, ik moest eerst maar een ronde meedraaien. Vandaag dan de ronde meegedaan en vroeg me al af of dit echt veel calorieen verbrandt en in hoeverre je er daadwerkelijk conditie mee opbouwt. De oefeningen waren erg licht en de apparaten ook. Komt er op neer dat je 43 euro per maand betaald, en dat je er met 3 keer in de week tot 5 kilo in 3 maanden mee af kunt vallen.... nou, dat was een leuke ronde, maar nooit meer! Ik wil er 14 kilo af, ik ga wel hardlopen en mijn loopband thuis vaker gebruiken!

Veel andere sportscholen hebben ook wel een zogenaamde 'circuittraining', betaal je alleen iets minder voor dan 43 euro per maand, wat een geldklopperij zeg. Stel je gaat 3x per week dan ben je nog geen 1,5 uur per week aan het sporten voor dat geld!

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:45

Ik wil me ook melden.
Ben 173 en weeg 75 wil zeker tot 65 dus 10 kilo eraf.

Rij elke dag paard en op woensdag sporten bij de fysio met goeie begeleiding.
Verder ben ik ook deze week gestopt met cola drinken het is nu meestal crystal clear of water

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:46

Meeste sportscholen hebben wel circuittraining ja :j
Ik betaal 19,95 per maand voor onbeperkt sporten + groepslessen.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:08

GamblersCup schreef:

Klinkt wel erg leuk! :) Maar voor dat geld heb ik het niet over...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:26

Ik betaal 20 per maand voor onbeperkt sporten :j Ideale sportschool, want is 24/7 open, dus sporten wanneer je wil :P Moet mezelf er alleen nog naartoe slepen, want heb niemand om samen mee te sporten..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:26

Jorinda schreef:
Ik betaal 20 per maand voor onbeperkt sporten :j Ideale sportschool, want is 24/7 open, dus sporten wanneer je wil :P Moet mezelf er alleen nog naartoe slepen, want heb niemand om samen mee te sporten..

Wat fijn! Ik wil vaak op zondag om een uur of 5 nog graag vaak sporten (als ik volledig uitgebrakt ben :') ) maar mijne gaat om 16.00 al dicht in het weekend |o Maareh sporten kun je ook prima alleen :D Muziekje in je oren en gewoon GAAN!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:32

Mag ik me hier ook melden? :) Echt afvallen hoef ik niet, maar ik mag wel wat meer bewegen... Vorig jaar ging het erg goed, maar nu ben ik weer wat luier aan het worden. Ik loop nu gemiddeld 1x per week een half uurtje hard en ga 1 tot 2x per week naar de sportschool. Maar ik wil beide 2x per week wel weer (zeker) gaan doen en daarnaast iets gezonder eten.