wel of geen kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:18

Ik ben nu 27 en ik heb nooit een kinderwens gehad. Maar toen ik afgelopen maand dacht dat ik zwanger was vond ik dat toch wel erg leuk :):)
Ik heb totaal geen kriebels, maar mocht ik zwanger worden dan zij het zo en dan is een kindje meer dan welkom :)

Zo kan het dus ook: geen echte wens, maar een kindje zou geen last zijn :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:20

Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde, toen ik 35 was kwam ik mijn man tegen en nu paar jaar later heb ik 2 kids 1 van 15 mnd en 1 van 4,5mnd, ik zou ze beide niet weer willen missen!

Hieperdi

Re: wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:28

Oohh dat is nog vrij laat :) hihi

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:29

Ik heb altijd gezegd geen kinderen te willen en als 40 jarige ben ik alleen nog maar meer overtuigd dat het zo goed is.

En omdat het ondankbaar is?
Mensen die dat menen leven nog in 1800 of zo.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:32

Ik ben pas bijna 21 maar ik roep wel al een paar jaar dat kinderen me leuk lijkt, maar dat ik alleen een kinderwens heb als ik ze een goed leven kan bieden. Dus een baan die goed genoeg is om de kinderen (en mezelf en partner) niets tekort te doen. Daarnaast ben ik zelf opgegroeid zonder ooit een oppas nodig te hebben gehad. Mijn moeder werkte 2 dagen in de week en op die dagen kwam mijn oma. Dat wil ik mijn kinderen ook kunnen bieden. Geen crèches of BSO's of andere rotzooi.

Tijd en geld zullen dus zeker van invloed zijn op mijn keuze of we het gaan proberen of niet :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:38

Heel simpel eigenlijk. Als je ze niet wilt, niet aan beginnen. Jouw leven, jouw keuzes. Niets ondankbaars aan, maar ik vind eigenlijk dat je wel heel bewust voor kinderen moet kiezen (mits je ze kunt krijgen), want het verandert je hele leven. :)

Ik heb trouwens allebei. Een heerlijke dochter en een aantal geweldige dieren. Vind het ook leuk voor haar om mee op te groeien. Ik vind het ouderschap ge-wel-dig, maar ook best zwaar (ik ben een aantal jaar geleden gescheiden, al hoewel ik wel weer al bijna twee jaar een hele fijne, nieuwe relatie heb <3 ). Je staat er toch alleen voor met de opvoeding, veel praktische zaken en emotioneel eigenlijk ook, min of meer. Hoewel mijn ex gelukkig een fijne vader is voor haar en ik ook veel kan delen met mijn huidige vriend (heeft zelf ook twee kinderen), die me enorm steunt en dol is op mijn dochter. :j
Ik zou echt niet meer zonder mijn meissie kunnen, hoor, en we zijn samen dol op onze beestjes. :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:47

Ik heb er de laatste tijd ook over na zitten denken: ik ben 27 en ik heb tot nu toe geen kinderwens.
Ik vind het echt heel leuk om op kinderen van anderen te passen (vooral als ze al wat ouder zijn; met baby's weet ik niet wat ik ermee aan moet), maar ik ben zo blij dat ik ze dan aan het einde van de dag weer terug kan geven en zelf van een rustige avond kan genieten! 'Wel de lusten, maar niet de lasten', zeg maar... :o

Het gaat bij mij zelfs zo ver dat ik erover nadenk om me te laten steriliseren. Ik ben van mening dat er al genoeg kinderen op de wereld rondlopen. En velen daarvan leven in armoede!
Bovendien lijkt het me met de huidige economie ook niet verstandig om aan kinderen te beginnen.

Ik vind het zeker niet ondankbaar of egoïstisch (ten opzichte van mensen die geen kinderen kunnen krijgen) om zelf geen kinderen te willen: het is ten slotte mijn lijf en mijn leven. Daar heeft een ander weinig over te zeggen!

Voordeel is dat er dan inderdaad meer tijd en geld overblijft voor m'n paardje. :D En voor andere leuke dingen zoals reizen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:48

Het is niet omdat een ander niet kan lopen, dat jij niet mag gaan zitten. Ofwel; dat een ander geen kinderen kan krijgen maar ze wel wil, is geen reden voor jou om ze te nemen.

Hier geen kinderwens. 23 en ik heb nooit wat met kinderen gehad. Ik weet niet wat ik er mee moet, kan er niet mee praten zoals elke andere normale mens wel kan... Ik ben er gewoon niet voor gemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:50

LauEef schreef:
Iedereen zegt tegen mij ook altijd; dat komt later wel/je veranderd nog wel van gedachten.
Maar ik zeg toch al een paar jaar dat ik geen kinderen wil hoor. Ik heb ook liever een hoop dieren om mij heen dan een kind..

Heel bekend :j

Mensen die kinderen willen zijn alom geaccepteerd, maar mensen die geen kinderen willen niet.
Ik roep al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil, en hoevaak ik niet te horen heb gekregen: dat kun je nu nog niet weten, wacht maar tot je ouder bent, etc etc..

Inmiddels ben ik 32 en denk ik er nog precies hetzelfde over. Tot grote teleurstelling van mijn ouders, maarja ;)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:52

Ik heb ook geen kinderwens, weet niet of dat ooit gaat komen.
Misschien als ik ooit een stabiele relatie/leefsituatie heb, de tijd zal het leren.

Vind het raar als mensen het ondankbaar/egoïstisch vinden als je geen kinderen wilt.
Dat is toch ieder z'n eigen keuze?
Kinderen zijn duur en je zit er je hele leven aan vast, nee hoor ik vind het niet gek als iemand geen kinderen wilt. :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:08

stef schreef:
LauEef schreef:
Iedereen zegt tegen mij ook altijd; dat komt later wel/je veranderd nog wel van gedachten.
Maar ik zeg toch al een paar jaar dat ik geen kinderen wil hoor. Ik heb ook liever een hoop dieren om mij heen dan een kind..

Heel bekend :j

Mensen die kinderen willen zijn alom geaccepteerd, maar mensen die geen kinderen willen niet.
Ik roep al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil, en hoevaak ik niet te horen heb gekregen: dat kun je nu nog niet weten, wacht maar tot je ouder bent, etc etc..

Hier ook bekend ja.
En ook het verbaasde 'waarom niet?' Als je zegt dat je geen kinderen wilt.

Moet je een aan iemand die zwanger eens de 'waarom' vraag stellen, dat wordt niet gewaardeerd hoor :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:16

Simpel op te lossen met een kort en krachtig "daarom niet". :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:23

Ayasha schreef:

Ik zeg altijd, ik heb al 5 babies om voor te zorgen, is dat niet genoeg :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:29

LauEef schreef:
Ayasha schreef:

Ik zeg altijd, ik heb al 5 babies om voor te zorgen, is dat niet genoeg :+

Dat doe ik ook wel eens "ik heb *naam vriend* en Donya (de hond) al, da's meer dan genoeg kind in huis."

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:29

ik vind mijn oppas kindje van 3 maanden echt een schatje en daar kan ik wel de hele dag mee rondhangen,
maar zelf kindjes... nog niet hoor pffff :o

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:31

Ik heb nooit een kinderwens gehad en ben nu zwanger en super blij dat ik binnenkort een mini mensje heb.
Toen ik de leeftijd had van TS riep ik ook heel hard neee, ik neem nooit kinderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:44

Dat kan, en dat is heel fijn voor jou!
Maar ik vind het verkeerd om er vanuit te gaan dat dat bij iedereen zo gaat. (Niet jij, maar "de maatschappij)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:12

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten of hij/zij dat wel of niet willen. Ook al zou je het bij wijze van wel kunnen, maar niet nemen. Prima toch? Ieder zijn eigen ding. Elkaars keus respecteren.
Ik was van kinds af aan al dol op kinderen, later wel wat minder geworden, maar zou het als het enigzins kan toch wel graag willen. Alleen nu toch nog even niet haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:25

Op mijn 19e wilde ik ook geen kinderen, nu zou ik dolgraag wel een kindje willen. Er kan dus nog van alles gebeuren ;) en zo niet, dan zorg je toch gewoon dat je niet zwanger wordt? :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:27

Ooit wil ik wel een kind.. Maar wil dan eerst m'n eigen leven op orde hebben voor ik voor nog iemand z'n leven moet gaan zorgen.
Je bent dan wel met z'n 2e (in een normale situatie) maar als je eigen leven een zooitje is, vind ik dat je er niet aan moet beginnen.

En dan is er natuurlijk nog je partner waar je van afhankelijk bent (zeker als man ;) )

In jouw geval..
Je bent 19, dus nog tijd zat om te bedenken wat je precies wilt.
En heb blijft je eigen keuze, wat je ouders/ familie/ dominee/ wie dan ook zegt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:44

stef schreef:
Maar ik vind het verkeerd om er vanuit te gaan dat dat bij iedereen zo gaat. (Niet jij, maar "de maatschappij)

De meeste mensen willen op hun 19e nog geen kinderen en de kans is dus groot dat het dus nog veranderd.

Of je uiteindelijk wel of geen kind krijgt moet voor een ander helemaal niks uit maken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:48

Hier een 44-jarige bewust kinderloze. Ook nooit spijt van gehad. Er zijn een heleboel redenen om kinderen te krijgen en een heleboel om ze niet te krijgen en allemaal doen ze er niet toe. Jij moet er achter staan, het is jouw gevoel wat je verteld wat je moet doen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:35

Ik ben mama van twee, heb er ook wat mee aangetobd en ik vind het niet ondankbaar ofzo... Je moet doen wat jij wilt, want als jij en je kind allebei ongelukkig zijn omdat dat kind er is, daar heb je geen van allen wat aan.
Ook ik denk overigens dat je er vroeg bij bent met je vraag en dat het best nog kan veranderen hoe je erover denkt (moet van mij absoluut niet, misschien is het ook niet zo, maar de kans is er wel. Je bent nog hartstikke jong).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:52

Raponsje schreef:
stef schreef:

De meeste mensen willen op hun 19e nog geen kinderen en de kans is dus groot dat het dus nog veranderd.

Of je uiteindelijk wel of geen kind krijgt moet voor een ander helemaal niks uit maken.

goed punt :D helaas denken veel mensen er anders over :+
mensen die eigenlijk gewoon wildvreemd voor je zijn, die daadwerkelijk vragen "goh , bij jullie niet eens tijd voor kinderen inmiddels? "
(ik ben 32, vriend 35 ) want sja, kinderen krijgen is maatschappelijk geaccepteerd, of erger nog , het hoort zo dus als je afwijkt is dat raar en moet dat beoordeelt worden en een mening over gegeven worden :+
ik heb gelukkig de "zo sta jij effe met je bek vol tanden " kaart in the pocket :D
"Nee, ik ben onvruchtbaar" dan vragen ze het nooit meer :')

maar als je geen kinderwens hebt, prima toch?
wel of niet aan kinderen beginnen is altijd een egoïstische keuze, jij als persoon(of jullie als stel) neemt de beslissing er wel of niet voor te gaan omdat je het wel of niet leuk lijkt... en niet doen als het wel zou kunnen(biologisch gezien) is niet raar, of ondankbaar...wie ben je dank verschuldigd over dit soort zaken? niemand toch?
jij hebt er geen hand in of een ander wel of niet kinderen kan krijgen , daar hoef jij geen rekening mee te houden in de zin van er wel of niet aan beginnen .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:19

Raponsje schreef:
stef schreef:

Niet?
Ik heb in een meisjesklas gezeten en daar was ik als 18 jarige de enige van de 23 die geen kinderen wilde op die leeftijd. :+