Blaasontsteking nr.68712...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: Blaasontsteking nr.68712...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:17

Herkenbaar, ik heb jarenlang blaasontstekingen gehad. De ene na de andere. Bij mij is het ineens afgelopen en nu al een hele tijd geen meer gehad. Heel apart, ik heb ook geen idee wat de oorzaak was en waarom het weg gegaan is.

Ik neem aan dat je de standaard regeltjes al weet? Katoenen ondergoed, veel drinken, cranberry etc?

En misschien toch proberen iets vaker te plassen? Ook als je het druk hebt, ik kan me niet voorstellen dat je in je pauze geen 30sec. hebt om even snel naar het toilet te gaan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:43

als je nu al weet wat je gaat krijgen van je dokter; kweekt hij je urine wel? Anders schrijft hij misschien iets voor wat niet eens werkt voor de bacterie die jouw blaasontsteking veroorzaakt...
Er zijn verschillende soorten AB die werken voor verschillende bacterien, maar als je niet weet welke bacterie je hebt weet je ook niet of je AB goed werkt.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:08

Vriendin van mij had het ook heel erg,
uit eindelijk kreeg ze de diagnose honeymoondisease...
Heeft medicijnene gehad en moest rustig aan doen en toen was het weg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:13

dat is gewoon een andere naam voor vaak blaasontsteking hebben :+ Geen bijzondere ziekte ofzo :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:18

Bij mij helpt alleen liters vers sinasappelsap drinken, probeer de antibiotica altijd buiten de deur te houden behalve als het niet anders kan. Maar sinds de tip van de ha om de urine zo zuur mogelijk te maken gaat het al jaren goed.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:26

Bleugh, herkenbaar. Ik zit nu denk ik 3 jaar aan de onderhoudsantibiotica, paar keer geprobeerd te stoppen maar dan was het met 3 dagen weer mis. Ben wel van plan binnenkort (ik durf nieehieet :') ) weer te stoppen. En dan maar weer hopen.. Het is bij mij echt een weerstandsdingetje. Heb ik stress ivm. tentamens? Hups, zo door m'n onderhoudskuur heen last.
Ben toen ik 5 was aan m'n nieren / blaas geopereerd, toen ik 20 was weer aan m'n blaas, 300 onderzoeken gehad in 3 ziekenhuizen, conclusie: Misschien groei je erover heen, en anders kan je wel je hele leven lang antibiotica slikken hoor. Maargoed, heb via een stalgenootje de tip gekregen: Elke dag een eetlepel met lijnzaadolie, zwarte peper en kurkuma. Dus als ik weer ga proberen te stoppen, ga ik daar maar eens mee beginnen.

edit: D-manose, cranberrysap, liiiiiters vitamine C pillen.. Niks helpt bij mij. Dure homeopathie, osteopathie.. Ik ben er klaar mee. :Y)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:27

Oeeh maar ik ben bijna 25!! Lees dat het bij een aantal van jullie daarna is gestopt *\o/*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:50

Ik ken het standaardriedeltje en daar hou ik mij ook aan, dus inderdaad is dat het probleem niet.

Verootjoo, de dokter had wel van die reageerstokjes en heeft me verteld wat er dus in de urine zat wat er niet hoort, maar dat kan ik niet onthouden. Feit is dat die instant de uiterste kleur krijgen die ze kunnen krijgen, elke keer, dus dat het wel duidelijk is dat het om een blaasontsteking gaat.

Ik ben bijna 25. Mijn moeder heeft het vroeger ook altijd gehad en gaf de tip om kinderen te krijgen, maar daar ga ik toch nog maar eventjes mee wachten :P

Nu net wakker trouwens, bijgeslapen. Voel me nu totaal koortsig, blegh.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:53

Tieneke schreef:
Ik ken het standaardriedeltje en daar hou ik mij ook aan, dus inderdaad is dat het probleem niet.

Verootjoo, de dokter had wel van die reageerstokjes en heeft me verteld wat er dus in de urine zat wat er niet hoort, maar dat kan ik niet onthouden. Feit is dat die instant de uiterste kleur krijgen die ze kunnen krijgen, elke keer, dus dat het wel duidelijk is dat het om een blaasontsteking gaat.

Met die stickjes stel je alleen vast of er een ontsteking is, kweken gebeurt in het lab. Er wordt dus niet gekweekt in jouw geval. Dus weet je nooit welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en kan er ook geen gerichte AB voorgeschreven worden...
Maar verder ben ik ook geen arts ofzo, dus ms heeft je HA wel een reden voor het niet kweken... Zou het gewoon eens vragen :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:54

Zal ik de volgende keer doen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:56

Kweek heeft lang niet altijd zin. Bij mij kwam er de ene keer niks uit, terwijl ik krom zat van de pijn en de andere keer werd E.coli gevonden. Het enige wat de uroloog toen zei was dat die soms lastig te bestrijden is en ik moest maar eens een jaar op onderhoud. Dat is uiteindelijk 2 jaar geworden, nu voor het eerst in ruim 2 jaar tijd heb ik al enkele maanden geen klachten.

*klopt af*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:58

Pff, ik ben al bang voor de zomer. Afgelopen "zomer", dan spreek ik over mei/juni tot en met oktober, heb ik het minstens 10 keer gehad. Ik wil dat echt niet meer opnieuw :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:06

Joh ik heb m'n uroloog gestalkt om me extra AB mee te geven voor op vakantie, was als de dood om in het buitenland in de ellende te zitten. Had ook standaard een enorme voorraad thuis :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:02

Tieneke schreef:
Met cranberryprul moet men niet meer afkomen bij mij. Heb al die zooi al zo vaak geprobeerd, helpt niets.
Ik sukkel nu toevallig wel met een verkoudheid, heb nog steeds PDS en chronische bloedarmoede, en bovendien erg veel stress door druk op het werk en een overlijden een paar dagen geleden. Wellicht is alles samen te veel geworden.

Het doet zo veel pijn. Pff...

even nog je openingspost er bij gepakt, maar je zit sowieso niet helemaal op en top in elkaar zo te lezen
pds en chronische bloedarmoede, + daarbij stress en een verlies ... (sterkte trouwens :(:) )

maar dan ben je vaak wel veel vatbaarder voor van alles en nog wat
is er ook een oorzaak voor die chronische bloedarmoede gevonden ooit?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 17:14

Ik heb een opnamestoornis voor B12 en ijzer.

Bedankt, ja het is geen gemakkelijke periode.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:28

Mars schreef:
Moed houden hoor, mijn urologen zeiden beide hetzelfde en ik ben ook 25. De laatste maanden gaat het bij mij in ieder geval een stuk beter, dus het kan echt. Ik herken wel wat je schrijft over die onderhoudskuur in huis hebben, dat gaf mij ook een geruster gevoel.

Ik houd nog even hoop :). Gelukkig lees ik hier veel mensen bij wie het rond de 25 jaar minder werd.
En mijn moeder heeft het inderdaad ook nooit meer gehad nadat ze kinderen kreeg. Dat laatste staat bij ons wel al in de planning voor over een jaartje of twee, dus hopelijk hoef ik dan in ieder geval niet zo heel lang meer.
Mijn tante had het ook altijd en daar heeft een plasbuisoprekking voor uitkomst gezorgd. Maar dat wilden ze bij mij niet doen omdat daar niet genoeg urine voor achterbleef tijdens het echo-onderzoek (maar wel meer dan gemiddeld).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:30

sja, met een opname stoornis word het idd lastiger om het recht te trekken ...