Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
De 1e x bij de psych had zoveel impact, dat had ik nooit verwacht. Tijdens mijn springles 's avonds ben ik mentaal ingestort... De 2e x voelde al veel fijner aan, hoewel het even slikken was hoe goed ze me al kende en de realiteit van mijn situatie, begreep ze me en zei dat het echt niet raar was zoals ik me voelde en gedroeg.
Lente schreef:Kan zeggen dat ik wel echt klaar ben om ermee aan de gang te gaan. Ben klaar met wat dingen nu nog met me doen, klaar met mijn onzekerheid die daar aan vast zit en eindelijk bereid om het over de donkere momenten te hebben.
) en dat is al een heel goed begin!
Het is heel moeilijk om een balans te vinden, laten zien dat je het zwaar hebt of de sterke meid uithangen elke dag
En ik kies altijd voor dat laatste
Ik heb o.a. chronische PTSS, dwangmatige persoonlijkheid, zit in een hele zware burnout en fysiek gaat het ook uhm... heel slecht. Dat alles bij elkaar zou er voor zorgen dat ik niet veel heb aan EMDR (zei mijn psycholoog tenminste). Maar ik blijf wel even mee lezen naar ervaringen hier, ben erg benieuwd!
Mocht je een luisterend oor willen, mag je altijd pben! RenWaBl schreef:Jeetje Maiska, dat is allemaal wat zeg.Mocht je een luisterend oor willen, mag je altijd pben!
MoonChloe schreef:RenWaBl schreef:Jeetje Maiska, dat is allemaal wat zeg.Mocht je een luisterend oor willen, mag je altijd pben!
Ik weet zeker dat ik iedereen over mij heen krijg. Maar dit lijkt me niet zo slim.
Ik heb vaak gezien en gelezen dat mensen die psychische stoornissen hebben elkaar naar beneden trekken, onbedoeld. Lotgenotencontact is natuurlijk altijd belangrijk maar soms niet echt verstandig.
Ik ben een heel nuchter persoon, niemand weet/merkt dat ik iets heb. Alleen mijn arme man
Die heeft haast therapie nodig om te herstellen van alle ellende die ik hem bezorg haha! Eigenlijk helemaal niet grappig 
Heel lief van je 
Maar zo ben ik ook hoor, mensen merken bij mij ook niks. Op zich kan ik het ook goed naast me leggen, wanneer ik bezig ben etc. Maiska schreef:Voor wat ik "heb" zou dit ook een goede behandeling zijn, maar helaas heb ik een chronische variant en moet ik er gewoon mee "leren omgaan", weggaan zal het nooit en ook niet door EMDR.
Maiska schreef:Mijn psycholoog raadde het mij vooral af omdat ik niet 1 traumatische gebeurtenis vertel/herinner, maar het zijn er meerdere die járen duurden/duren.
De dingen die spelen dat zijn dingen waar ik voornamelijk zélf last van heb en inmiddels ben ik wel op het punt gekomen dat ook dát een goede reden is om er iets aan te gaan doen (in plaats van alleen aan de dingen waar anderen last van hebben
) 
nog een keer vragen kan geen kwaad, hij heeft de neiging mij de eerste keer altijd weinig info te geven en mij in het diepe te gooien, ik denk dat dat een onderdeel van de therapie is (mij aan het denken zetten
). Hij is gemeen!
Lente schreef:Goed dat je die kanttekening toch even plaatst MoonChloe, want het werkt inderdaad ook vaak wél zo.
Ik kan ook heel goed de sterke vrouw uithangen, en dat ben ik ook op zich welDe dingen die spelen dat zijn dingen waar ik voornamelijk zélf last van heb en inmiddels ben ik wel op het punt gekomen dat ook dát een goede reden is om er iets aan te gaan doen (in plaats van alleen aan de dingen waar anderen last van hebben
)
Helaas zijn er vaak wachtlijsten, er zijn ook lánge wachtlijsten van zeker een jaar. Echt belachelijk. Ik ben destijds naar de huisarts geweest, was toen 21, zij heeft voor mij de best passende instantie gezocht die ook het snelst kon. Andere instanties hadden dus wachtlijsten van soms wel 1,5 jaar. Onbegrijpelijk. Ik had het geluk nog nét bij een kinder- en jeugdpsychiatrie te kunnen, hoewel ik nu al 22 ben. Dus als je echt serieus wil beginnen, zou ik deze week eens langs de huisarts gaan om te vragen wat het beste bij jou aansluit
en wat de wachttijden bij jou zijn trouwens. Is al een heel mooi begin!
Ik heb binnenkort weer een afspraak bij mijn psycholoog en heb bij haar al aangegeven dat ik met het verleden aan de slag wil. Ik ga dus komende keer bij haar navraag doen over EMDR
In de tussentijd dus maar even dit topic geopend
Maiska schreef:Janneke, dat is heel duidelijk
Ik volg nu schema therapie. Ik weet echt niet wat het is eerlijk gezegd. Vind het op dit moment wel even prima (begin dit jaar begonnen) en het is eigenlijk gewoon nog 1 grote chaos.
Maiska schreef:Ik denk dat ik morgen wel mijn psycholoog even doorvraag naar waarom geen EMDRnog een keer vragen kan geen kwaad, hij heeft de neiging mij de eerste keer altijd weinig info te geven en mij in het diepe te gooien, ik denk dat dat een onderdeel van de therapie is (mij aan het denken zetten
). Hij is gemeen!
Vraag hem lekker de oren van zijn hoofd - daar is hij voor!!
Lente schreef:Erover praten zie ik nu al tegenop...