De sportschool... dat zou ik niet snel doen heel eerlijk gezegd. Alhoewel het natuurlijk wel heel erg uit schijnt te maken bij welke sportschool je terecht komt. Hier in de buurt schijnt bijvoorbeeld een heel laagdrempelige sportschool te zitten, maar echt heel normale mensen komen, in alle soorten en maten

Iedereen wordt geaccepteerd zoals hij is, en er wordt ook gewoon niet echt naar je gekeken, behalve dan of je het goed doet.
De sportschool van mijn moeder is ook zo, het voordeel daar is trouwens dat je begeleid wordt door fysiotherapeuten, waardoor het allemaal heel goed aangepast is op jouw eigen mogelijkheden (mijn moeder heeft namelijk ook nogal wat lichamelijke problemen).
Zelf ben ik meer een individuele sporter. Alhoewel je natuurlijk ook uit moet kijken met sporten (en vooral te veel sporten) zorgt het er voor mij wel voor dat ik goed in mijn vel zit, en me goed voel.
Een van de eerdere vragen ging over terugvallen. Ook bij mij is dat enorm verbonden met hoe ik me voel. Als ik me niet goed voel ga ik snel toch weer eten, met alle gevolgen van dien. De truc is dan echt om uit die spiraal te blijven, want als je daar eenmaal in zit, dan is het toch heel lastig om er uit te komen. In de loop van de jaren heb ik ontdekt wat voor mij werkt en daar probeer ik naar te handelen. Dat zit hem vooral in een goede structuur in mijn leven (duidelijkheid over wat er bijvoorbeeld op het menu staat voor een dag), vooral benadrukken wat ik wel mag eten ipv van wat niet, en luisteren naar mezelf en mijn lichaam.