Focussed schreef:Ga gewoon eens langs bij een goede (en het liefst zelfstandige!!!) opticien! Deze kan alle merken bestellen en daardoor heb je veel meer keus.
Als je snel droge ogen hebt zijn siliconen hydrogel een hele fijne optie. Daarnaast is de zuurstofdoorlaatbaarheid een belangrijk aspect wat draagcomfort bevordert.
Ik heb zelf 10 jaar harde lenzen gehad, maar had daarmee snel last van droge en rode ogen , en veel irritatie. Ik wist niet hoe snel ik ze uit moest doen als ik thuis kwam. Ben nu over gegaan op zachte siliconen hydrogel lenzen, namelijk de Acuvue Oasys. Deze houden mijn ogen zo vochtig en zitten zo prettig dat ik er zelfs mee slaap! (Met deze lenzen mag je 6 nachten slapen of 14 dagen alleen overdag dragen).
Een hele mooie daglens is de Dailies Total 1. Veel mensen die last hebben van droge en geirriteerde ogen verdragen deze lenzen prima.
Naast een goede lens is goede vloeistof ook belangrijk! Een vloeistof die erg lijkt op jouw eigen traanvocht is het beste. Sommigen mensen doen het prima op een goedkoper merk, anderen hebben weer een luxer merk nodig die langer bevochtigt, om de hele dag door comfort te hebben.
Je opticien kan je hier meer over vertellen, en belangrijk: Daar kun je ze uittesten en krijg je goede controle van de conditie van je ogen!!
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik kan ook alleen tegen siliconen lenzen en lenzenvloeistof zonder conserveringsmiddelen!