Hoe lang last houden na knie verdraaien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Hoe lang last houden na knie verdraaien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 13:01

Maar die operatie heeft toch een hele lange revalidatietijd! Dan moet je wel op 8 tot 10 maanden revalideren rekenen! Daarom hoop ik dat het zo gaat en geen operatie.

Ik kan inmiddels weer (heel langzaam) fietsen, dus dat is heel fijn. Gelukkig woon ik samen met mijn vriend en heeft hij een auto, dus dat heeft me de eerste tijd goed geholpen. Verder kan ik sinds vorige week zelf de paarden weer een beetje doen (voeren en mesten, dat heeft mijn vriend al die tijd gedaan), maar rijden hoef ik nog niet te proberen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:08

De orthopeed had het over 6 maanden, maar de fysio over 9 ;) Maar nu kan ik bv niet autorijden en niet naar het werk, dat kan dan hopelijk wel. Dat bedoelde ik met sneller, nu blijft het gewoon wat het is, omdat fysio niet helpt..

Rijden hoef ik inderdaad ook niet te proberen, pas een keer geprobeerd om op te stappen, maar dat lukte dus al echt niet. Ik kan nu wel fietsen op een hometrainer, maar dat heeft ook een tijde geduurd voor ik het been rond kreeg.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:13

Ik heb een tijdje revalidatie fysio gehad voor mijn kruisbanden. Werd toen geschat op 10 maanden voor iemand die net geopereerd was.
Gelukkig had ik geen operatie nodig dus ook veel minder lang revalideren.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:18

ik ben in januari door mijn knie gegaan(met skieen), ook een gewone verdraaiing dacht ik. Na 10 dagen naar de HA gegaan waarna er een foto is gemaakt. Geen letsel aan bot weefsel. Nu 3 mnd later ben ik naar de fysio gegaan. Mijn klachten werden na ongeveer 4a6 weken wel minder maar helemaal genezen deed het niet... Veel delen van de knie zijn aldus mijn fysio niet goed doorbloed waardoor letsel erg traag geneest

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:23

En hoe gaat het bij jou nu verder annehoe? Opereren of fysio?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 15:16

Ik ben vandaag ook nog bij de fysio geweest, en ik moet toch rekenen op zo'n 8 maanden herstelperiode, dus vanaf september mag ik een beetje gaan rekenen dat ik het meeste weer kan. *Hoopt stiekem iets eerder ivm vakantie*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:32

Balen Kiki! Hopelijk heb je niet al te wilde plannen voor je vakantie..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 14:16

Leidinggevende op ponykamp (paardrijden en veel lopen), en wildkamperen, wandelen, mountainbiken ed in Noorwegen. Dus te wild voor mijn knie :(

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:26

Anneert schreef:
En hoe gaat het bij jou nu verder annehoe? Opereren of fysio?

Fysio en een speciale tape die de bloedtoevoer stimuleert deze blijft er een week op zitten.
Duurt lang maar moet wel goed komen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:19

Is dat zo'n zelfde tape als voor vochtafvoer?

@ _Kiki_ dan hoop ik inderdaad dat je al voor die tijd meer kan doen! Zou zo zonde zijn van je vakantie