Kies laten trekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kies laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 02:09

Mams heeft vanavond het hechtdraad verwijdert en pijn zakte met de seconde weg. Was niet helemaal goed gehecht namelijk. Maar helaas is pijn nog wel erger als gister.

Dus helaas moest ik daardoor een verjaardag afzeggen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 02:27

die hechtdraad lost vanzelf op.
Het voelt als niet goed gehecht omdat ze je wang mee hechten over de wond heen
Daarnaast kun je zoals een voorganger al zei ibuprofen en paracetamol slikken.
Dat je zegt dat je maag wel tegen ibuprofen kan dat is prima, maar je vernielt je vlies er wel mee en ontwikkeld er op langer termijn een maagzweer mee.
3xdd Ibu 600 4xdd 1000 pcm. 8-14-22u ibu en 8-12-18-22u pcm
Pijn kan wel aan houden tot 2 weken en na 1 week voel je pas verbetering.
Bukken doet vooral mee pijn.

Daarna zal je alleen de irritatie hebben dat er eten blijft hangen in t "gapende gat" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 02:34

newt schreef:
die hechtdraad lost vanzelf op.
Het voelt als niet goed gehecht omdat ze je wang mee hechten over de wond heen
Daarnaast kun je zoals een voorganger al zei ibuprofen en paracetamol slikken.
Dat je zegt dat je maag wel tegen ibuprofen kan dat is prima, maar je vernielt je vlies er wel mee en ontwikkeld er op langer termijn een maagzweer mee.
3xdd Ibu 600 4xdd 1000 pcm. 8-14-22u ibu en 8-12-18-22u pcm
Pijn kan wel aan houden tot 2 weken en na 1 week voel je pas verbetering.
Bukken doet vooral mee pijn.

Daarna zal je alleen de irritatie hebben dat er eten blijft hangen in t "gapende gat" ;)

Hechtdraad is er al uit. Voelt een stuk beter aan nu en pijn is nu wel vol te houden zonder pijnstilling.
Maar mijn lichaam heeft nog nooit hechtdraad geaccepteerd :+

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:19

Heb vandaag kies eruit laten halen. Was ook absoluut niet blij, maar het moest. Ooit eens een verdoving gehad waarop ik nare reactie kreeg en sindsdien.....

Maar goed wat moet dat moet dus doorgezet. Blij dat hij eruit is, maar mensen wat viel dat tegen.
Tandarts deed het super hoor, maar hij wilde er gewoon niet uit. Uiteindelijk een tweede tandarts (baas van de praktijk met 30 jaar meer ervaring) erbij gehaald en ook hij had er behoorlijk moeite mee. Maar goed behandeling deden ze super, hij moest alleen behoorlijk kracht zetten en dat was op zijn zachts gezegd niet fijn. Is nu al extreem gevoelig, maar goed was te verwachten.

Even doorbijten, alleen niet letterlijk dan;-)

Overigens werkt paracetamol bij mij als pijnstiller ook niet en krijg ik soms zelfs een averechtse reactie op. Er zijn nu eenmaal mensen die niet goed reageren op paracetamol, zelfs wanneer dit in combinatie wordt gegeven met bijvoorbeeld ibuprofen. Werk in de zorg en daar kom ik het ook vaker tegen en heb het zelf dus ook. Inderdaad wat je zegt je kent je lichaam en weet hoe je erop reageert.

Kan me ergens wel vinden in alle goedbedoelde adviezen hoor, maar het menselijk lichaam reageert alleen niet altijd zoals "normaal";-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:07

risje schreef:
Heb vandaag kies eruit laten halen. Was ook absoluut niet blij, maar het moest. Ooit eens een verdoving gehad waarop ik nare reactie kreeg en sindsdien.....

Maar goed wat moet dat moet dus doorgezet. Blij dat hij eruit is, maar mensen wat viel dat tegen.
Tandarts deed het super hoor, maar hij wilde er gewoon niet uit. Uiteindelijk een tweede tandarts (baas van de praktijk met 30 jaar meer ervaring) erbij gehaald en ook hij had er behoorlijk moeite mee. Maar goed behandeling deden ze super, hij moest alleen behoorlijk kracht zetten en dat was op zijn zachts gezegd niet fijn. Is nu al extreem gevoelig, maar goed was te verwachten.

Even doorbijten, alleen niet letterlijk dan;-)

Overigens werkt paracetamol bij mij als pijnstiller ook niet en krijg ik soms zelfs een averechtse reactie op. Er zijn nu eenmaal mensen die niet goed reageren op paracetamol, zelfs wanneer dit in combinatie wordt gegeven met bijvoorbeeld ibuprofen. Werk in de zorg en daar kom ik het ook vaker tegen en heb het zelf dus ook. Inderdaad wat je zegt je kent je lichaam en weet hoe je erop reageert.

Kan me ergens wel vinden in alle goedbedoelde adviezen hoor, maar het menselijk lichaam reageert alleen niet altijd zoals "normaal";-)

Ik had gelukkig al een kaakchirurg met veel ervaring.

Pijn is helaas toch weer erger geworden. Dus extra pijnstilling gekregen. Flink blijven spoelen en voorzichtig met tandenborstel er over heen gaan. Word het dan nog niet beter, dan moet ik langskomen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:17

Rustig met een dekentje op de bank liggen. Je hoofd op 2 kussens. Icepack erop. Dvd-tje erin. En niet te veel aanzitten. Ook niet met je tong. Maak je niet druk het gaat vanzelf over.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:09

@love_western
ervaring had hij wel, alleen wilde de kies er niet uit. Bij beide niet overigens, duurde zeker een uur.
Vond overigens mijn eigen tandarts vele malen fijne, maar goed blij dat ik van die kies af ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:05

Vanavond de wond uitgespoten met spoelmiddel. Zat allemaal push/etter in. Druk in de kaak is nu ook minder geworden.