Kijkoperatie knie (meniscusletsel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 18:59

Bedankt voor de reacties weer en de foto's! +:)+

Behoorlijke littekens nog maj0! Maargoed was ook wel een wat pittigere operatie natuurlijk! Hopelijk wordt de pijn wat minder met drukverband
Amber die foto na die operatie, zo rood en dik! :oo Maar wel vrij kleine pleisters vind ik nog, dat valt me mee.

Wanneer krijg je eigenlijk fysiotherapie na zo'n operatie? Moet dat meteen? Mij is daar nog niks over verteld, ik wist ook niet dat dat moest eigenlijk.

Yffiejj

Re: Kijkoperatie knie (meniscusletsel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:01

Ik ben 2 dagen na m'n operatie naar de fysio geweest, kreeg toen complete massage in m'n been en moest traplopen enzo :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:22

Rood is ook dat hoe heet dat spul ontsmettingsspul das namelijk roze haha,

Ja maar zijn wel aardig weggetrokken. Mag alleen druk verband tijdens mn werk. Maar ff kijken en anders gaan we zo weer terug haha.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:41

Ik heb geen fysio, ook andere 2 keren niet. Vind dat een hell haha

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:50

Op mijn stage kreeg je voor de operatie een praatje over hoe en wat en direct na de operatie kwamen we langs voor een herhaling en een stukje lopen. Diezelfde dag nog? Ja, diezelfde dag nog. Als jij je verder goed voelt (niet misselijk, duizelig of nog zwaar slaperig), ging we het normale lopen met krukken oefenen en het traplopen er ook meteen bij. Ging dat alles goed, kon je naar huis toe.

Je mag NIET autorijden zolang je met krukken loopt. Ook niet als het er maar 1 is of alleen bij lange afstanden. Het is een verzekeringskwestie, niet of het nou wel of niet mogelijk is. Doe het dus gewoon niet totdat je de krukken weer hebt ingeleverd.

In principe werken de meesten weer na 3 weken, met wat licht kantoorwerk. Been hoog leggen, niet continue lopen. Dit kan je vanzelf opbouwen als je merkt dat je knie niet meer dik wordt na bijv. wat lopen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:35

Dat van dat autorijden wist ik niet, goed om te weten.

Ben benieuwd hoe het zal gaan, morgen is het zover :=

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:51

Succes morgen!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:58

Zo ben dus 3 weken geleden gholpen aan mn meniscus en 3 botsplinters weg laten halen. De volgende dag liep ik dus al gewoon en na 2 dagen kon ik gewoon trappen lopen wel nog buiten emt krukken . De knie is wel iets dikker geworden maar niet veel, Krachttraining is wel gevoelig maar verder geen beperkingen hoor

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:04

Succes morgen TS!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:31

Zirano schreef:
Zo ben dus 3 weken geleden gholpen aan mn meniscus en 3 botsplinters weg laten halen. De volgende dag liep ik dus al gewoon en na 2 dagen kon ik gewoon trappen lopen wel nog buiten emt krukken . De knie is wel iets dikker geworden maar niet veel, Krachttraining is wel gevoelig maar verder geen beperkingen hoor

Zo, dat is snel! Goed om te horen :) Zal mezelf er niet op vastpinnen dat ik ook zo snel weer goed op de been ben, maar het kan dus wel.

@Nynke1: bedankt! :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 04:59

Succes straks TS

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 07:26

Bedankt! :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:14

En ts hoe is het gegaan?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:19

Ben ook 3 keer geopereerd aan de knie. 2 keer kijkoperatie en daarbij is een deel van de meniscus verwijderd en schoongemaakt. Zat na een week weer op het paard. Kon na 2 dagen ofzo al zonder krukken lopen. Eigenlijk geen centje pijn. Het was dat je met krukken moest lopen, maar was amper nodig!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:03

Nou, de operatie is opzich goed gegaan. Kwam goed uit de narcose en kon vrij snel weer naar huis.
Moest alleen lang wachten op de uitslag, de dokter zou eind van de middag bellen en heeft net pas gebeld.
Ik had dus (helaas) geen meniscusletsel. Ik had kraakbeenbeschadiging aan de buitenkant van mijn knie + aanhechting met het onderbeen, los kraakbeen achter de knieschijf en een beschadiging aan de kruisband (hingen losse flarden aan).
Zoals je kunt lezen heeft de dokter dus op veel plekken stukken weggehaald, waardoor ik nu heel erg veel pijn heb helaas :/
Ook is het niet zeker dat de klachten nu zullen verdwijnen, al lijkt het wel dat de oorzaak gevonden is.

En daar heb ik dus bijna 2 jaar mee gelopen :=

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:19

Poeh das wel ff schrikken dan.

Hoop voor je dat de klachten snel verdwijnen en je gewoon weer lekker alles kunt doen.