uitgedroogde lippen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Re: uitgedroogde lippen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:09

Kan je niet wat Argan olie overgieten in een miniflesje (reisflesje) ?
En anders zoals hierboven al gezegd was, Dr Organic. Heb je balsems van en een serum in een knijp tubbetje. Dr Hauschka is ook fijn.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:18

Het is lastig met die olie. Ik heb alleen een etos hier in het dorp, en die verkoopt kansloze producten wat dat betreft.

Zaterdag ochtend ga ik naar de natuurwinkel in Leiden, daar even kijken. En ik ga het proberen met alle laagjes. Wel merk ik dat het door de argan ipv losse vellen een heleboel kleine velletjes zijn geworden, het voelt nu als schuurpapier. Argen in een reisflesje doen had ik nog niet bedacht. Ga dat meteen doen! Hopelijk hoef ik zaterdag dan niet eens naar de natuurwinkel. :D
Laatst bijgewerkt door Daphna op 21-02-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:18

Het is lastig met die olie. Ik heb alleen een etos hier in het dorp, en die verkoopt kansloze producten wat dat betreft.

Zaterdag ochtend ga ik naar de natuurwinkel in Leiden, daar even kijken. En ik ga het proberen met alle laagjes. Wel merk ik dat het door de argan ipv losse vellen een heleboel kleine velletjes zijn geworden, het voelt nu als schuurpapier. Argen in een reisflesje doen had ik nog niet bedacht. Ga dat meteen doen! Hopelijk hoef ik zaterdag dan niet eens naar de natuurwinkel. :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:24

je moet geen minerale oliën gebruiken! en zeker geen vaseline, dat is puur minerale olie.
waarom niet: omdat je er lichamelijk verslaafd aan raakt; minerale olie vult je lippen op en maken ze tijdelijk zacht en vettig. dat voelt fijn. Maar daarna wordt het vocht juist onttrokken aan je lippen en zo komen er gaatjes in je lippen en worden ze droog en pijnlijk. Als je dan weer minerale olie gebruikt, gebeurt het steeds weer opnieuw.
dus, je moet lippenbalsem zonder minerale olie gebruiken (geen labello!) even goed op internet op zoeken welke verschillende minerale oliën er zijn en dan 1 vinden waar het niet in zit.
op deze site: zijn lippenbalsems zonder te koop en hier heb ik ook de info over minerale olie vandaan: www.misslipgloss.nl
Als je dan balsem zonder die minerale olie gebruikt worden je lippen weer gezond en je kan er niet aan verslaafd raken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:28

Mij helpt purol enorm goed.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:13

Heb je trouwens wel 100% pure argan olie? Want soms zit er ook wel eens silicone in.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:37

Vaseline lip therapy, gebruik het sinds deze winter en het werkt zoveel beter dan die labello's enzo...Het zit in een klein, rond, blikken potje en je moet het met je vingers opsmeren. Bij die labello's blijf je juist maa smeren en met deze helemaal niet....1 of 2 keer per dag een dag of 3 en dan hoef ik weer een tij niet te smeren, dus verslavend is het helemaal niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:42

Gentlegiant schreef:
Ik heb hetzelfde probleem
Ik smeer minimaal 2 keer perdag met dit winterse weer met blistex en dan t blauwe potje de sticks vind ik slechter
heb nergens meer last van

Ze hebben nu ook een stick van het blauwe potje, die werkt ook als een tierelier!

Het is trouwens de blistex MedPlus :)