Bijna bevallen .. Maar dwarsligger .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Bijna bevallen .. Maar dwarsligger .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 23:09

Mijn buik gisteren

Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:21

Ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Je hebt al bijna je uitgerekende datum, dus als je vliezen breken en je kindje ligt nog steeds niet goed gewoon zo snel mogelijk gaan liggen en je liggend laten vervoeren naar het ziekenhuis zodat je zo min mogelijk kans hebt dat je navelstreng uitzakt of klem komt te zitten. In het ziekenhuis zullen ze dan de ligging wel checken en indien nodig wordt het een keizersnee.

Helaas heb ik ervaring met voortijdig brekende vliezen, dwarsliggen en de nare gevolgen met uitzakkende navelstreng, omdat het kindje nog te jong was om met een keizersnee gered te kunnen worden konden ze niets doen om het te redden. Tijdens de weeen draaide het kindje en is alsnog in volledige stuit geborden. Als een kindje al volgroeit is lijkt me dat echt niet fijn... Het is fijn dat ze je nu goed in de gaten houden. Een geplande keizersnee lijkt me een stuk relaxter dan een spoedkeizersnee...
Sterkte met de laatste loodjes!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:26

Ik wou je even heel veel sterkte wensen met de komende bevalling. Ik ben dan wel geen moeder of zwanger maar toch. Ik hoop dat je binnenkort een prachtig kindje in je armen kunt houden en denkt goh heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?? Wat super ook dat je oudste er zo bij betrokken is. Ik "prate" altijd met mijn broertje door een lege wc rol op mijn moeders baby buik te duwen en er in te praten... ( mijn vader had me verteld dat dat werk en ik was 3.... ) Ik ga je verhaal zeker volgen en ben erg benieuwd...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:31

Ik had twee keer een dwarsligger, beiden keizersnee, bij de tweede gepland, maar die lag goed de dag ervoor, en toch haalden ze hem er overdwars uit. Was met 37.5 weken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:32

Ik hoop dat je bij de groep hoor waarvan de kleine op het allerlaatste moment toch nog goed gaat liggen.

Ze zeggen idd dat maar een klein percentage van alle bevallingen begint met gebroken vliezen.
Nou bij mij zijn ze allebei met gebroken vliezen begonnen en toen pas weeën......

Ga je naar het WFG?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:33

Hier ook een dwarsligger. met 36 weken een stuit. Een week later geprobeert om te draaien dat had hij zelf al geregeld.
Toen zou ik maandag worden ingeleid (extreme bekkeninstabilitiet kon ook bijna niet meer lopen).
Zondag zijn toen de weeen begonnen maar omdat hij niet was ingedaald wilde ze geen vliezen doorprikken dus op naar het ziekenhuis. Daar hij hij in het vruchtwater gepoept dus een arts erbij. Toen was er iets niet goed, echo gemaakt en dat bleek goed te zijn. Ik mocht nog wel kiezen tussen een ruggenprik of algehele narcose.
Het was uiteindelijk een aangezichts ligging en had nooit via de normale weg geboren kunnen worden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:40

Ik was erg lang geleden (49 jaar) de dwarsligger (en ja dat heb ik heel lang moet aanhoren). Ik was het vijfde kind op rij en de dag voor de bevalling ben ik omgedraaid. Ik lag wel goed voor die tijd. Volgens mijn moeder had de huisarts de ambulance al gebeld en die stond al voor de deur. Op het laatste moment heb ik me bedacht en ben weer netjes omgedraaid en een tijdje later ben ik gewoon geboren. Netjes thuis zoals toen gebruikelijk was.
Mijn dochter (nu 22) lag in stuit. Volgens de verloskundige lag ze goed, want ze voelde een hoofdje. Ik wilde graag nog een keer een echo en daaruit bleek dat het schaap in stuit lag. Het hoofdje wat ze dachten te voelen waren dus billetjes. Ik heb bij een haptonoom nog oefeningen geleerd om het kind te laten draaien. (ademhalingsoefeningen). IJverig 4x daags die oefeningen gedaan, maar het hielp geen zier, kind bleef liggen. Ondertussen moest ik naar de gyno en weer echo's laten maken. En ergens in de 39ste week is mijn dochter spontaan gedraaid. Ik heb het nooit gemerkt. Ze is geboren in de 41 ste week, 8 dagen over tijd. Een flinke meid, van 53 cm en 3800 gram. Dat ze nog kon draaien!
Dus houd moed, hou je taai, het komt vast wel goed. En als het een keizersnee wordt, dan moet het maar. Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:48

Lindy1982 schreef:
Mijn buik gisteren

Oehhh, maar wel een hele prachtige buik!

Bij mij werden de buiken ook steeds groter. (Durf niet meer aan nummer 4 te beginnen...... weet niet waar het dan eindigt met die buik :Y) ) . Hieronder alle 3 de zwangerschappen met 36 weken:

Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 00:14

Hahah sirus zo herkenbaar die van mij is ook veel groter dan bij neva jade :P

Leuk om al jullie verhalen te lezen zeg..
Wanneer ben jij uitgerekend sirus

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 00:15

kiki1976 schreef:
Ik hoop dat je bij de groep hoor waarvan de kleine op het allerlaatste moment toch nog goed gaat liggen.

Ze zeggen idd dat maar een klein percentage van alle bevallingen begint met gebroken vliezen.
Nou bij mij zijn ze allebei met gebroken vliezen begonnen en toen pas weeën......

Ga je naar het WFG?

haha ja beval in het WFG moet donderdag weer heen

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:50

Lindy1982 schreef:
Hahah sirus zo herkenbaar die van mij is ook veel groter dan bij neva jade :P

Leuk om al jullie verhalen te lezen zeg..
Wanneer ben jij uitgerekend sirus

Onze Kaat is 7 juni 2012 geboren. Foto is dus alweer 8,5 maand geleden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 00:51

ow haha er stonden nog ?? bij de laatste foto :D

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:54

Ja, foto heb ik toen gemaakt en wij wisten niet of het een hij of zij zou worden. Nu ik me bedenkt; volgens mij hadden we met 36 weken nog niet eens de namen. schaam, schaam.....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 01:02

Haha die heb ik al heeeeeel lang :D wilde weer een aparte naam hebben en het liefst 4 om 4 letters en het liefst eerste naam spaans tweede naam engels.. dus ja moesten even puzzelen :P

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 01:03

Ben benieuwd.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:18

Spannend meis! Hier is hij nog niet ingedaald en ook dat vind ik al reuze spannend!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:32

wat leuk lindy ik ga je volgen.
ik heb geen ervaring met een dwarsligger wil je alvast veel succes wensen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:38

Heel veel succes en sterkte Lindy, ik vind je iig ondanks alle spanning en ellende wel prachtig zwanger!
Geen ervaring met dwarsliggende kindjes gelukkig, wel twee keer de bevalling begonnen met gebroken vliezen en toen altijd geleerd, bij gebroken vliezen zonder weeen of als het kindje nog niet ingedaald is plat liggen en blijven liggen ivm die navelstreng.
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en vwb de borstvoeding, schakel een lactatiedeskundige in als je lijf niet mee wil, misschien dat die nog iets kan doen voor je. Je kunt ook vooraf al bellen voor informatie voor alle 'wat als-en' die misschien in je hoofd rondspoken.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:54

Mijn vriendin beviel dmv keizersnede. 2 mnd te vroeg, prematuur, maar toen ze haar dochter zag begon haar borstvoeding ook, dus ook dat zegt niets.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 10:05

Als het niet lukt lukt het niet hoor ga er geen probleem
Van maken die druk leggen de instanties wel op je maar heb de instelling lukt het is het super leuk .. Lukt het niet pak ik met liefde de fles gezien het bij de eerste een drama was

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:52

Je babykamertje is trouwens echt beeldschoon (kwam je bij een ander topic tegen :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:00

Ik weet niet zeker of ik dwars heb gelegen, maar ik ben met twee maal de navelstreng om mijn nek geboren. Ik was blauw, gelukkig is alles goed gekomen en heb ik er geen schade aan over gehouden.

Zelf heb ik een spoedkeizersnede gehad. Ze hebben het nog met de pomp geprobeerd, maar dat werkte niet. Mijn zoon lag in een aangezichtshouding.
Het litteken loopt over mijn schaambeen, zelfs met een heel laag uitgesneden bikinibroekje is het niet te zien.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:53

Ik was (ben ;)) bijna 22 jaar geleden ook een dwarsligger. Er is ook het een en ander geprobeerd om me te draaien maar dat wilde ik blijkbaar niet! Uiteindelijk ben ik dus met een keizersnede geboren.
Heel veel succes en sterkte TS!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:50

Wauw!! Wat een mooi bescheiden buikje heb jij!!
Ik was wel 3 keer zo rond hahaha..maar ik ben ook maar 159cm dus buik kon alleen maar vooruit.

Hier ook ernstige BI, echt was 5 maanden na de bevalling op zijn ergst, kon niets meer, ze dachten zelfs aan een hernia. Gaan nu eindelijk de goede kant op.

Ben ingeleid en kreeg een weeenstorm, een stortbevalling...pfff...binnen 5 uur en wat complicaties en uiteindelijk net geen ks is ons zoontje op 10 juli 2012 geboren.

Geen dwarsligger hier.

Hij was al zo diep ingedaald met 38 weken (inleiding) dat hij zo diep in het geboortekanaal zat en ik vanaf de eerste wee al persdrang had...vreselijk...Hij is hierdoor ook geboren met een toeter op zijn hoofd, hij zat in het geboortekanaal tegen mijn stuit te duwen. Deze is ook flink gekneusd geweest.

Wat ze wel altijd zeiden, cursus, klinisch verloskundige, (ik lag vanaf 30 weken in het ziekenhuis met hoge vliesscheur en weeen, volgehouden tot week 38..remmers..enz) dat als je kindje niet is ingedaald, je bij gebroken vliezen plat moet gaan liggen en de ambulance bellen.

Idd voor uitzakking van de navelstreng.

Nou sucses met je ks of ms nog gewone bevalling, spannend!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:02

ik heb de bevalling gedaan met aangezichtshouding, met pomp en knip kwam hij er dan toch uit gelukkig
succes met de bevalling! wordt spannend nu he