Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:00

Ik douche in de winter om de dag, moet er niet aan denken wat iedere dag douchen met je huid doet. Ik was me wel iedere ochtend. In de zomer douche ik iedere dag, lekker onder het lauwe water maar gebruik ik enkel douchegel waar het nodig is en om de dag het hele lichaam. Wij hebben hier heel veel kalk in het water en daar word mijn huid droog van, tot jeuken aan toe. Verder sta ik zo'n 2 tot max 5 minuutjes eronder, ligt eraan of ik mijn haren was/scheer.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:00

Ik douche sowieso elke dag. Soms 2 keer per dag.
Op je profiel staat dat je een pony hebt. Douche je niet nadat je bij je paard bent geweest? := Mijn moeder schopt me altijd onder de douche als ik terug kom van stal :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:01

Lauw? :wow:

Zelfs in de zomer doe ik hem zo heet mogelijk :o Mijn huis is wel echt te droog nu.. Maar heb dat liever dan dat ik mezelf vies voel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:02

Ik ook om de dag/elke dag. Hoelang ik douche varieert. Als ik weinig tijd heb kan ik het in 5 a 10 minuten. Als ik veel tijd heb ga ik lekker in de weer met scrubjes, doucheschuimpjes, haarmaskertjes e.d. En dan kan ik wel een half uurtje zoet zijn. Vooral in de winter als ik de hele dag buiten ben geweest kan ik daar heerlijjk van genieten. Soms ga ik in bad, dan ga ik lezen oid, maar soms heb ik echt zin in die stralen over me heen :D ik kan echt genieten van douchen/badderen :j

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:02

Als je buiten bent geweest dan ben je wel vies,maar met een washandje erover en dan ben je ook schoon.. Ik ga nou ook niet voor elk akkefietje onder de douche hoor..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:02

Gelukkig is het normaal dus zo te lezen :P
Drie kwartier of een uur douchen vind ik al lang. Als ik al 20 minuten onder de douche sta, wordt mijn huid al heel week en zacht.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:03

ik douche op ong. 45 - 50 graden, koud of lauw douchen kan ik echt niet :')
val altijd half in slaap in de douche, daarom sta ik er zo lang, of ga er gewoon bij zitten, kan ook nog :+
Laatst bijgewerkt door melody7 op 18-02-13 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

20 minuten? Ik snap niet dat je zolang onder de douche kan staan..

Yunomi

Ik douche bijna elke dag, soms nog geen 5 min andere keren bijna 30 minuten.. Hangt er een beetje vanaf of het 's ochtends of 's avonds is etc.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:04

Ik douche elke dag en volgens mij niet langer dan 10 min.

Elke dag 30-40 minuten onder de douche staan vind ik absurd en ik wil niet weten wat dat met de rekening zou doen. Om het nog maar niet te hebben over waterverspilling. Alhoewel jullie dat geen verspilling zullen vinden, maar uitermate nuttig gebruik voor eigen comfort :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:04

Bijna elke dag, en in het weekend gerust 40 minuten. Doordeweeks een kwartier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:05

SienenIvo schreef:
20 minuten? Ik snap niet dat je zolang onder de douche kan staan..

O heerlijk! Zou nog wel langer kunnen ook maar dat vind ik toch echt TE onverantwoord voor milieu, huid en bankrekening...

MadelonSunny

Ik heb nooit zin om te douchen, kost zoveel moeite ofso. :') Vervolgens sta ik eronder, kom ik er niet meer onderuit want het is zo lekker warm :+
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 18-02-13 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

merrylegs schreef:
:oo een half uur lang douchen?! wat een verspilling van kostbaar drinkwater...
ik douche om de dag, en ongeveer 10-15 minuten

Tja... Ik douche niet alleen uit noodzaak. Ik haal er regelmatig ook echt mijn ontspanning uit, vind douchen/badderen heerlijk! Dan kan ik echt wel een half uurtje genieten.

melody7 schreef:

Dan klopt je thermostaatknop niet hoor :')

melody7

verootjoo schreef:
merrylegs schreef:

Tja... Ik douche niet alleen uit noodzaak. Ik haal er regelmatig ook echt mijn ontspanning uit, vind douchen/badderen heerlijk! Dan kan ik echt wel een half uurtje genieten.

melody7 schreef:

yap, klopt wel m'n ouders vragen zich nogsteeds af hoe 't kan :+ (40 zou ook nog kunnen, iig absurd hoog xD)
Laatst bijgewerkt door melody7 op 18-02-13 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:06

Ik douche soms 3 keer per dag :o. Met name in het weekend. Dan spring ik er smorgens in, dan vechten mijn vriend en ik wie er als eerste mag. Als ik smiddags paard gereden heb en als we savonds uit zijn gegaan douche ik weer!
Morgens douchen vind ik vreselijk! Ik kan dan er niet meer onderuit komen en daarnaast sta ik om half 6 op en onze douche maakt nogal lawaai. Wassen met een washand bij de wastafel vind ik veel efficiënter in mijn situatie. Ook omdat ik mijn haar niet kan fohnen omdat het dan gaat pluizen, en met nat haar naar buiten vind ik echt 3 keer niks.
Daarnaast ga ik ook graag na het paardrijden in bad, wat veel lekkerder is voor mijn spieren.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:06

merrylegs schreef:

Echt verspilling! :oo

Hier hetzelfde, ligt een beetje aan wat ik die dag heb gedaan e.d.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:08

MadelonSunny schreef:
Ik heb nooit zin om te douchen, kost zoveel moeite ofso. :') Vervolgens sta ik eronder, kom ik er niet meer onderuit want het is zo lekker warm :+

Haha, k heb precies hetzelfde!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:09

KyaraMyBest schreef:
MadelonSunny schreef:

Haha, k heb precies hetzelfde!

ik ook :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:10

melody7 schreef:
verootjoo schreef:

yap, klopt wel m'n ouders vragen zich nogsteeds af hoe 't kan :+ (40 zou ook nog kunnen, iig absurd hoog xD)

Bij 42 graden krijg je na korte tijd brandwonden op je huid... Dus lijkt me niet handig daar onder te staan. Maar die knoppen kloppen toch meestal niet... De mijne staat altijd op 50gr, maar dat lijkt me ook niet goed :7

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:11

verootjoo schreef:
Ik ook om de dag/elke dag. Hoelang ik douche varieert. Als ik weinig tijd heb kan ik het in 5 a 10 minuten. Als ik veel tijd heb ga ik lekker in de weer met scrubjes, doucheschuimpjes, haarmaskertjes e.d. En dan kan ik wel een half uurtje zoet zijn. Vooral in de winter als ik de hele dag buiten ben geweest kan ik daar heerlijjk van genieten. Soms ga ik in bad, dan ga ik lezen oid, maar soms heb ik echt zin in die stralen over me heen :D ik kan echt genieten van douchen/badderen :j

Dit is zo ongeveer miijn badritueel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:11

Toen ik nog thuis woonde mocht ik ook maar 3x per week douchen. Belachelijk vond ik het, dat is ook het eerste dat ik veranderd heb toen ik op mezelf ging :=

Ik douche elke dag. De ene keer spoel ik me even snel af (3-5 minuten) en de andere dag was ik mezelf (15-20 minuten). Mezelf elke dag grondig wassen vind ik niet echt noodzakelijk :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:13

verootjoo"
[quote="melody7 schreef:
verootjoo schreef:

Bij 42 graden krijg je na korte tijd brandwonden op je huid... Dus lijkt me niet handig daar onder te staan. Maar die knoppen kloppen toch meestal niet... De mijne staat altijd op 50gr, maar dat lijkt me ook niet goed :7[/quote]

azo, dan zal het wel niet :+ soms wel van die rooie plekken, maar brandwonden nooit :+ iig is het wel te heet :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:15

Ik douche 1x per dag een minuutje of 5 per keer. Heb niet veel meer tijd nodig om mijzelf helemaal te douchen. Langer vind ik zonde van het water.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:16

In principe douche ik elke dag als ik thuis ben rond de namiddag/avond of voor 't slapen gaan. Ik mag maar 1x per dag en dat is dus s'avonds. Ik douche eigenlijk alleen soms niet als ik heel laat thuis ben of als ik bij m'n vriend slaap, dan sla ik weleens en dagje over. Ik douche verschillend van 5 tot 15 minuten, meestal niet veel langer.