wrat weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wrat weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:13

Had er een op mijn vinger, heb hem bij de dokter weg laten halen door te bevriezen. Moest wel 2x gebeuren want hij ging na de eerste keer niet weg. Het jeukt alleen maar wat, maar verder voel je er niets van!

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:25

Het laten bevriezen vind ik hélemaal geen pijn doen, maar dat kan ook aan mij liggen...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:34

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:28

Als je hem niet wil laten bevriezen kan je het ook laten laseren. Ik had er eentje op mijn knie en heb al die dingen gepropeerd niks hielp. uiteindelijk heb ik er nagellak overheen gesmeerd, ook al is het niet zo goed voor de huid maar met resultaat. door dat er geen lucht bij kan komen droogt het wratje uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:31

Bevriezen werkt bij mij niet; ik heb gewoon eeltverwijderaar pleisters gekocht bij de Kruidvat, daar zit salicylzuur collodium op. De wrat kan ik dan steeds een beetje weg vijlen :)
Is het een diepere wrat dan krijg ik salicylzuur collodium zalf om erin te stoppen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:18

Ik heb ook al jarenlang last van een stuk of 9 wratten op mijn voetzool, kleintjes en grotere.
heb ze al laten aanstippen bij de dokter, heb ze laten aanstippen bij de pedicure. Beide heeft niets geholpen. Verschillende aanstip pennen en zalfjes gebruikt van de drogisterij, ook zonder resultaat.
Momenteel heb ik een soort lijm, volgens mij heet het salicylzuur collodium, wat hierboven ook al is genoemd.. Ik hoop dat dit gaat helpen maar ben er bang voor.
Ik moet het ook wegvijlen, en dat helpt ook, maar 1 dag later zijn de wratten net zo groot als daarvoor! :( hmmpf.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:50

horlynnses schreef:
Als je hem niet wil laten bevriezen kan je het ook laten laseren.

En hoe pijnlijk en effectief is dat? :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:53

Jeetje aanstellers _O- Prikt een beetje meer niet! Helaas heeft het bij mij niet gewerkt. Volgende keer ga ik gewoon vragen of ze het er heel lang op wilt houden :') Dan maar littekens.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:56

Waar had jij je wrat zitten? Misschien hangt het inderdaad van de plaats af of het ondraaglijk lijden is of niet? :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:58

Ik heb best wat wratjes over mijn handen. Maar die zijn gewoon helemaal plat, eerder gewoon vlekjes. Weet niet eens zeker of het wratjes zijn := Maar het was dus gewoon direct op mijn huid.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:01

Bij mij deed het bij de dokter niet zeer hoor.
Je voelt het iets. maar het doet echt geen pijn

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:04

MaNdiii schreef:
Ik had een hele grote onder mijn voet ( denk een aantal bij elkaar die 1 geworden was) heb hem bij de arts laten bevriezen was niet echt pijnlijk maar had geen effect. Toen een keer op vakantie bij een Turkse apotheek gevraagd naar iets en daarmee groeide die naar buiten wat ook best pijnlijk was ( na het douche kon ik er stukjes afknippen) en nu is die weg. Maar bevriezen is echt niet het ergste hoor zou het gewoon proberen.

Weet je nog hoe dat heette?

Heb er ook een onder mijn voet waar ik alles al 10 x voor heb geprobeerd. Twee pakjes Wartner, vijf keer aanstippen bij de huisarts, een keer bevriezen bij de dermatoloog en zelf aanstippen met monochrolide azijnzuur. Aanstippen met teatree en inzwachtelen met groene leem... enzovoort..

Ook heb ik het een paar keer zelf weggesneden en samen met vaseline/salicylzuur onder ductape gezet voor zes weken. Dat laatste leek te helpen maar hij is toch weer terug. Ben nu weer bezig met de monochloride azijnzuur. Jammer genoeg zorgt dit ervoor dat ik een dag na het aanstippen bijna niet kan lopen omdat mijn voet dan helemaal dik en ontstoken is.

Dus... je zou kunnen zeggen dat ik wel toe ben aan een duurzame oplossing :D .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:07

Peppertree schreef:
MaNdiii schreef:
Ik had een hele grote onder mijn voet ( denk een aantal bij elkaar die 1 geworden was) heb hem bij de arts laten bevriezen was niet echt pijnlijk maar had geen effect. Toen een keer op vakantie bij een Turkse apotheek gevraagd naar iets en daarmee groeide die naar buiten wat ook best pijnlijk was ( na het douche kon ik er stukjes afknippen) en nu is die weg. Maar bevriezen is echt niet het ergste hoor zou het gewoon proberen.

Weet je nog hoe dat heette?

Heb er ook een onder mijn voet waar ik alles al 10 x voor heb geprobeerd. Twee pakjes Wartner, vijf keer aanstippen bij de huisarts, een keer bevriezen bij de dermatoloog en zelf aanstippen met monochrolide azijnzuur. Aanstippen met teatree en inzwachtelen met groene leem... enzovoort..

Ook heb ik het een paar keer zelf weggesneden en samen met vaseline/salicylzuur onder ductape gezet voor zes weken. Dat laatste leek te helpen maar hij is toch weer terug. Ben nu weer bezig met de monochloride azijnzuur. Jammer genoeg zorgt dit ervoor dat ik een dag na het aanstippen bijna niet kan lopen omdat mijn voet dan helemaal dik en ontstoken is.

Dus... je zou kunnen zeggen dat ik wel toe ben aan een duurzame oplossing :D .

Dat had ik dus ook! En was uiteindelijk gebaat met een soort laser/lichtflits behandeling. Die arts zat in meijel, weet niet of je daar dichtbij woont?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:09

Ehhm. Die plaatsnaam zegt me zo niets, dus ik denk van niet. Heb er ondertussen wel wat voor over dus ga het even opzoeken!

Edit: Opgezocht: dat ligt echt enorm uit de richting :+ .. Weet je nog hoe de behandeling of het apparaat heette?
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 18-02-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:09

Wratjes onder de voetzool gehad.
Verdwenen vanzelf na een jaar of 8 ofzo.
Heb ze heel lang gehad iig....

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:12

Nou, ik vind niet dat het heel pijnlijk is eigenlijk.
Ik had er vroegen 5 op mijn voet en 1 op mijn bovenbeen, die heb ik gewoon bij de huisarts weg laten halen met stikstof. Echt, het duurt maar welgeteld 10 seconden en het is zo gebeurd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:13

Peppertree schreef:
Ehhm. Die plaatsnaam zegt me zo niets, dus ik denk van niet. Heb er ondertussen wel wat voor over dus ga het even opzoeken!

Edit: Opgezocht: dat ligt echt enorm uit de richting :+ .. Weet je nog hoe de behandeling of het apparaat heette?

Nee, maar niks werkte bij mij en mijn vader verkoopt die dingen en dacht dat het ook wel zou werken voor miijn wrat. Dus een klant (arts) bereid gevonden om het te doen bij mij en dat was het eerste dat echt hielp :D. Overigens was het voor mij ook 2,5 uur rijden, maar was er wel vanaf na een paar keer.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:16

Thanks voor de tip in ieder geval! Vanaf hier is het minstens drie uur rijden.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:55

Toen ik kleiner was heb ik er een heleboel op mijn handen gehad. Op den duur werd ik wel duizelig van de pijn door het aanstippen, maar er zaten echt joekels tussen... Nu heb ik er weer 2 kleintjes op mijn pink. Die laat ik binnenkort ook maar gelijk aanstippen. Ben veel te bang dat ze zich gaan uitbreiden :=

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:03

Bij mijn dochter weg laten halen bij de huisarts,dikke tranen.. En het kwam veel erger terug.. Daarna alles ingesmeerd met blanke nagellak,dagelijks gedaan. Na 2 maanden was alles weg en nooit meer teruggekomen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:40

Ik heb er 2 op mijn vinger gehad, nu zit nr. 3 op het topje van mijn vinger. De vorige waren groot en deden zeer, deze is gewoon vlak en doet ook geen zeer, gelukkig!

TS: dat linkje van Wratner wat je aanhaalde is het niet hoor. De Wratner die ik bedoelde hoef je maar 1x te doen en is een 'mini-versie' van de dokter.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:47

Ik heb een periode gehad waarin ik ontzettend veel wratjes aan mijn vingers had. Een stuk of 15 op het hoogtepunt. Huisarts dacht eerst dat ze vanzelf wel weg gingen, maar het werd dus steeds erger ;)
In eerste instantie door een sssistente aan laten stiften, grootste deel ding daarmee weg. Pijn viel me wel mee. M.n. De grote wratjes bleven maar en uiteindelijk heeft mijn huisarts het zelf gedaan, die durfde wat verder door te drukken. Man, dat deed zeer. Maar uiteindelijk ook deze wratjes daarmee kwijt geraakt.
Ik vond de oijn niet prettig, maar ook niet extreem pijnlijk...