menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: menstruatie; waar heb jij 'last' van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 05:28

Haha, ik heb mijn 'klachten' al wel rond zien komen, maar om het op een rijtje te zetten.

* Eerste dag (of 2 dagen) zoveel buikpijn dat ik OF dubbelgevouwen op bed lig, dan misselijk wordt van de pijn en ik het zo warm heb dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Of met een paracetamol op en dan heb ik wel buikpijn, maar kan ik gewoon mijn ding doen.
* Pijn die doortrekt naar mijn onderrug en bovenbenen, ben normaal heel actief en hou van wandelen, maar de eerste 3 dagen even niet meer :P
* Hoofdpijn de 2 dagen voordat ik ongesteld moet worden
* Het hele gedoetje duurt 8 - 10 dagen

Alleen de eerste dag kan ik wat prikkelbaar zijn van de pijn, maar voor de rest valt het qua emoties ook wel mee. En vreetbuien heb ik alleen als ik de eerste dagen bijna niets door mijn keel heb kunnen krijgen :P

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 07:11

Ik wordt nauwelijks ongesteld maar heb er wel last van.

Heb toch flink buikpijn en vooral pijn en krachtverlies in mijn benen, autorijden is echt vreselijk :n
Verder eigenlijk niet zo veel van te merken, het is bij mij met 2 dagen al klaar. Dat is nog het beste, als ik soms hoor hoelang het bij anderen duurt :wow:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 07:25

De ene keer is het hier heel heftig, de andere keer niet. Het wisselt elkaar af.
Een dag van tevoren ben ik emotioneler dan normaal en heb ik ook last van zo'n vervelend gevoel in je buik en benen. Ik hou dan vaak ook veel vocht vast. Heel vervelend. Gelukkig duurt het bij mij "maar" 5 dagen maar daarvan zijn dag 2 en 3 echt heel vervelend. Dan denk je dat het op dag 4 al bijna over is maar nee hoor, nog een flinke nabloeding! *\o/*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:00

Ik ben overgestapt van a merk microgynon naar een naamloos b merk en ik heb gewoon voor het eerst helemaal nergens last meer van. Heerlijk. Ben wel wat zwaarder ongesteld de eerste dagen maar het is ook eerder over als voorheen. Ik heb alleen wel nog steeds last van vreetkicks hahah

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:07

Klinkt maybe een beetje raar tussen al die mensen die er er veel last van hebben, maar ik word juist extreem vrolijk en blij! :D ik stuiter dab hele dagen, en heb energie voor 10. Is trouwens wel sinds ik de pil slik, daarvoor was ik niet te genieten en leefde ik op pijnstillers..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:10

Met de pil is het allemaal normaal, alleen is het bloed veel donkerder..
Ik heb alleen de eerste dag een beetje een irriterend gevoel.
Pas had ik ineens wel last van mijn rug, het gevoel dat ik er elk moment door heen kon gaan..

Zonder de pil lig ik 5 dagen te kramperen in bed, de douche, terug in bed, terug onder de douche, naar de bank, naar bed, opnieuw onder de douche, naar de wc, terug naar de bank, naar de koelkast, naar bed... Heel erg vermoeiend, gewoon niet stil kunnen zitten van de pijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:13

Migraine, intense krampen die via m'n dijbenen naar m'n tenen gaan, duizeligheid, misselijkheid, rugpijn, dat soort ongein. Ik ben de eerste dag van m'n menstruatie een wrak en lijkbleek. Ik kan nauwelijks op m'n benen staan en heb het gevoel dat ik elk moment kan flauwvallen.

Gek genoeg bloed ik niet overdreven :)

Edit: ik was m'n 'zoemende hersenen' vergeten. Ik weet niet wat dat is, ik weet alleen dat het vreselijk eng is.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 16-02-13 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:19

Ik heb ook ontzettende buikkrampen. Ze zeggen wel is dat weeën dat x 10 is. Nou dan zou ik echt wel bang zijn om te bevallen. Nu heb ik uit t niets soms zon kramp dat ik gewoon inderdaad op de grond in elkaar kruip.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:21

@moonsparkle: juist! Ik kan de keren niet tellen dat ik jankend door het huis heb gelopen, kotsmisselijk van de pijn, hopend dat de pijnstillers snel aan zullen slaan (wat ze dan niet doen).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:26

Lamme benen (traplopen en fietsen is dan echt een crime), rugpijn, humeurig en een gezicht vol eczeem. Maar ik kan gelukkig wel normaal functioneren mits mijn omgeving dat dan ook doet :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:27

Ohh dat verschilt bij mij heel erg... Soms last van mijn rug, meestal wel chagarijnig en gigantische vreetbuien.. :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:30

2 dagen in bed, buikpijn, rugpijn, hoofdpijn, genoeg redenen om de pil door te slikken ;) nergens meer last van dus!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:33

Ik kan een paar dagen van tevoren al echt janken om de kleinste dingetjes :') Een mooi liedje -> janken :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:52

Chagrijnig, heeeel snel emotioneel. Zonder chocola zou ik het niet eens overleven :')
Vaak hoofd/buikpijn en pijn tussen mijn bovenbenen, rond mijn bekken zegmaar. Soms slecht slapen...

Gelukkig duurt het meestal maar vijf dagen: dag 1 en 2 zijn het ergst, dag 3 neemt het af, dag vier is het bijna over... En dag vijf een flinke nabloeding. -O-
En als ik ongesteld ben krijg ik puistjes, de rest van de maand eigenlijk nauwelijks, wat ik erg leuk vind als 15-jarige.

Nee, van mij hoeft het allemaal niet.
Zeker voor de omgeving niet, omdat ik ook nog bijna een week lang m'n pms heb waarbij ik ook al enorm chagrijnig ben en snel aangebrand ben.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:01

Ik heb nooit ergens last van. Heb 2 x onwijze krampen gehad maar nu niet meer. Heb alleen heel erge vreetbuien en ben heel emotioneel :') Het duurt ook maar een dag of 3 bij mij. Een enkele keer iets langer. Ik heb er dus niet zoveel problemen mee.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:02

Zware migraine, bijna elke dag, anderhalve week lang. Voor ik de pil (door)slikte was het migraine plus zeer pijnlijke krampen, dat laatste heb ik niet zo erg meer. En ik zorg er nu dus voor dat ik het gedoe maar eens in de vier maanden heb (langer lukt meestal niet). :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:14

Ik heb verschrikkelijke hoofdpijn, alle dagen en meestal het weekend ervoor ook nog.
Chagrijnig en emotioneel ontken ik :Y)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:55

Ik heb nergens last van :D :D

Geen slecht humeur, geen buikpijnen, geen hoofdpijnen, geen misselijkheid.. :n

Nope.. Helemaal niks! :D
Het komt en het gaat..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:07

Gevoelige borsten, echt al een week van tevoren. Dan doen ze pijn bij iedere beweging, vooral traplopen en op je buik slapen is dan fijn, not. ^)
Verder gelukkig nergens last van. :)

Oh ja, soms wat puistjes, maar die trekken vanzelf wel weer weg... 't Zijn geen enorme gele koppen gelukkig. :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:13

Nergens last van, heeeerlijk :D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:15

Helemaal niks, soms een beetje opgeblazen maar dat is het wel. :o

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:21

Sinds ik aan de pil ben heb ik alleen wat kramp.

Maar zonder pil is het echt de hel!

Buikkrampen waar ik letterlijk misselijk van werd
Pijn in mijn onderrug.
Pijn in mijn bovenbenen( Ik kon ook echt niet langer als een uur staan en sporten ging gewoon echt niet)
Hoofdpijn.
Onwijs chagrijnig.
Vreetbuien.
Onwijs zere borsten ik deed een dubbele sport BH aan anders kon ik geen eens traplopen.
Om het uur ongeveer naar de WC om te verschonen.

En dat ongeveer 10 dagen lang.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:22

emotioneel, chagrijnig soms, eetbuien, maar, na een dag of 2-3 is t gelukkig weer over :-)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:24

Behalve heel veel bloed, weinig..
Net voor de tijd last van me rug..
En ik voel me vies en lelijk...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:25

Week voor mijn menstruatie vreetbuien, onwijs chagrijnig en ik weet dat maar het huis is dan soms toch echt te klein..... (arme jongen....), doorbraakbloedingen
Tijdens menstruatie, hoofdpijn, buikpijn, krampen, vreeeeeeeeeetteeeeeeeeen, chagrijnig, misselijk, moe......
Emotioneel, heel veel bloedverlies, rugpijn, oftwel --------> Hel!