Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
doemaar schreef:Harrieshorse het reinigt op milde wijzeik zelf heb ook een gevoelige huid en ik heb geen klachten, vind het fijn spul want het verwijderd vlug en gemakkelijk terwijl ik een dikke laag mascara op doe
... Wel was ik na het reinigen van mijn ogen nog extra mijn gezicht en spoel mijn gezicht met lauw warm water af dus ook mijn ogen dit vind ik ook prettiger omdat anders je ogen een beetje vettig blijven..
Off topic... Voor je droge huid weleens bio silk gebruikt? Ook fijn spul

Heel voorzichtig anders heb ik geen wimpers meer over. vuurneon schreef:Altijd voor de nacht eraf halen
Ik heb waterproof mascara en doe een beetje Babyolie op een watje en wrijf het er zachtjes af.
Jikkeee schreef:vuurneon schreef:Altijd voor de nacht eraf halen
Ik heb waterproof mascara en doe een beetje Babyolie op een watje en wrijf het er zachtjes af.
Van babyolie kunnen je traanbuizen verstoppen, dat is erg riskant!
(zo is het mij op de opleiding in ieder geval vertelt)
Ik haal het er niet iedere avond af, maar dat irriteert wel sneller in je ogen. Ik zou als ik jou was ze er iedere avond afhalen!
Edit; verkeerde woordkeuze
Goed dat je het zegt! Ik ga maar even maandag naar de Hema!
. Je kan beter gewaarschuwd zijn 

ssssuus schreef:Geryon schreef:Ik haal mijn mascara eraf als ik de laag te dik vind worden. Elke ochtend werk ik het bij. En dan ong. om de drie weken haal ik het er eens een dagje of nachtje af...Heel voorzichtig anders heb ik geen wimpers meer over.
!!! Ik haal ook echt altijd, al mijn make up eraf. Mijn gezicht is dan lekker schoon 'smorgens, cremepje erop en frisse make up.

Geryon schreef:Ik haal mijn mascara eraf als ik de laag te dik vind worden. Elke ochtend werk ik het bij. En dan ong. om de drie weken haal ik het er eens een dagje of nachtje af...Heel voorzichtig anders heb ik geen wimpers meer over.
Geryon schreef:Ik haal mijn mascara eraf als ik de laag te dik vind worden. Elke ochtend werk ik het bij. En dan ong. om de drie weken haal ik het er eens een dagje of nachtje af...Heel voorzichtig anders heb ik geen wimpers meer over.
), want dat doet zoveel pijn! Ook als ik maar een klein beetje mascara op heb.
Dus hier nog maar een keer. 
En met water lijkt het misschien wel schoon maar er blijft altijd wel een beetje zwart op je wimpers achter. Zelf haal ik mijn make-up er áltijd af, zelfs als ik terugkom van uitgaan. Heb er echt een hekel aan om wakker te worden met zwarte vegen op mijn kussen, stukjes in mn oog en overal zwart op mn hoofd. En op afbrekende wimpers zit ik al helemaal niet te wachten.
Ik vind het gewoon echt niet fris, het is toch veel lekkerder wakker worden met een schoon gezicht.
En Geryon, volgensmij heb jij uiteindelijk meer werk van je ogen ontwijken met water dan dat je uiteindelijk zou hebben van gewoon even je mascara afhalen.
Vooral omdat je schrijft dat je je gezicht wel schoonmaakt, dan kan je toch net zo goed je ogen even snel meenemen? 
Loose schreef:Heb ik helemaal een preek geschreven over make-up afhalen, ligt internet eruit.Dus hier nog maar een keer.
Ik verbaas me er echt over dat er zoveel mensen zijn die hun make-up er niet afhalen of met producten die daar niet voor bedoeld zijn (babyolie/tonic) of het er gewoon met water afwassen. Zo duur is make-up remover toch niet?En met water lijkt het misschien wel schoon maar er blijft altijd wel een beetje zwart op je wimpers achter. Zelf haal ik mijn make-up er áltijd af, zelfs als ik terugkom van uitgaan. Heb er echt een hekel aan om wakker te worden met zwarte vegen op mijn kussen, stukjes in mn oog en overal zwart op mn hoofd. En op afbrekende wimpers zit ik al helemaal niet te wachten.
Ik vind het gewoon echt niet fris, het is toch veel lekkerder wakker worden met een schoon gezicht.
En Geryon, volgensmij heb jij uiteindelijk meer werk van je ogen ontwijken met water dan dat je uiteindelijk zou hebben van gewoon even je mascara afhalen.
Vooral omdat je schrijft dat je je gezicht wel schoonmaakt, dan kan je toch net zo goed je ogen even snel meenemen?
Zelf gebruik ik voor mijn ogen altijd oog make-up remover pads van Kruidvat (in een wit rond potje, er was iemand die vroeg naar make-up remover voor Maybelline mascara, maar hiermee gaat die er bij mij wel af) en als ik foundation oid op heb gehad ook nog gezichtsreinigingsdoekjes van Kruidvat. En daarna nog facewash en tonic van Clinique.
En onder de douche doet het pijn. Het water ontwijken gaat gewoon vanzelf nu