Mascara

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cartouchje

Re: Mascara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:42

Eraf halen, als ik het er niet afhaal kan het zo zijn dat er stukjes mascara in mijn oog komen. Dat kan ook erg gaan irriteren. Toen ik jonger was haalde ik het er nooit af, en daardoor is mijn ooglid 2x gaan ontsteken.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:02

doemaar schreef:
Harrieshorse het reinigt op milde wijze :) ik zelf heb ook een gevoelige huid en ik heb geen klachten, vind het fijn spul want het verwijderd vlug en gemakkelijk terwijl ik een dikke laag mascara op doe :P... Wel was ik na het reinigen van mijn ogen nog extra mijn gezicht en spoel mijn gezicht met lauw warm water af dus ook mijn ogen dit vind ik ook prettiger omdat anders je ogen een beetje vettig blijven..

Off topic... Voor je droge huid weleens bio silk gebruikt? Ook fijn spul :)

He bedankt voor de tip! ik zal even kijken als ik in de buurt van de hema ben! ;)
Bio silk? nee nog nooit van gehoord.. is dat gewoon een soort bodylotion?
waar kan je dat halen, drogist?kruidvat?

:)

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:22

Ik laat het er altijd op zitten met slapen, heel soms haal ik het er wel vanaf. Maar smeer dan niet de volgende dag er over heen. Eerst het 's ochtends er af halen. En dan weer op nieuw erop.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:26

Ik haal mijn mascara eraf als ik de laag te dik vind worden. Elke ochtend werk ik het bij. En dan ong. om de drie weken haal ik het er eens een dagje of nachtje af... := Heel voorzichtig anders heb ik geen wimpers meer over.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:29

vuurneon schreef:
Altijd voor de nacht eraf halen :)

Ik heb waterproof mascara en doe een beetje Babyolie op een watje en wrijf het er zachtjes af.

Van babyolie kunnen je traanbuizen verstoppen, dat is erg riskant!
(zo is het mij op de opleiding in ieder geval vertelt)

Ik haal het er niet iedere avond af, maar dat irriteert wel sneller in je ogen. Ik zou als ik jou was ze er iedere avond afhalen!

Edit; verkeerde woordkeuze

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:31

Ik haal het er elke avond af.
Anders heb ik ontstoken ogen de volgende dag..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:32

Jikkeee schreef:
vuurneon schreef:

Ik heb waterproof mascara en doe een beetje Babyolie op een watje en wrijf het er zachtjes af.

Van babyolie kunnen je traanbuizen verstoppen, dat is erg riskant!
(zo is het mij op de opleiding in ieder geval vertelt)

Ik haal het er niet iedere avond af, maar dat irriteert wel sneller in je ogen. Ik zou als ik jou was ze er iedere avond afhalen!

Edit; verkeerde woordkeuze

oei, ik lees het := Goed dat je het zegt! Ik ga maar even maandag naar de Hema!
(nu gebruik ik 3 keer op een dag opdruppels dus mijn traanbuizen blijven lekker open).

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:34

Haha ja dat is er bij ons namelijk echt heel flink ingestampt :'). Je kan beter gewaarschuwd zijn :j

Oh en nu we toch in het mascaratopic zitten, ik krijg mijn Maybeline er nooit af maar dit werkt het beste bij mijn wimpers. Iemand DE mascarareiniger ?

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:41

als ik het op heb haal ik het er meestal af met vaseline en dan met een nat washandje de vaseline weg.(zelfs extreme make up gaat er hiermee vanaf, je krijgt alleen wel panda oogjes:P)
soms ben ik lui/moe en laat ik het gewoon. meestal is de mascara(soms eyeliner) er al afgesleten tegen die tijd.
ik kan niet zo goed tegen dunne vloeistoffen van removers. het gaat dan op de een of andere manier tussen mn oogleden door. heel vervelend want daar krijg ik dus geirriteerde ogen van.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:42

Ik haal ALTIJD mijn make-up er af, mascara, foundation alles. Anders verstoppen je poriën, krijg je opgedroogde stukjes mascara in je ogen/traanbuizen met kans op ontstekingen etc, brrr :x

Een grote aanrader voor hardnekkige mascara is Garnier Skin Naturals 2 in 1 make-up remover, met een wattenschijfje en een paar druppels van dat spul krijg ik álles er af :j

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:50

_Nancy schreef:
Ik vergeet het meestal, en anders pulk ik het eraf s avonds :')

Zou het eigenlijk wel moeten doen, maar schiet er vaak bij in of ik bedenk het me pas wanneer ik lekker warm in bed lig.

Daarom staat mijn remover ook naast mijn bed :+

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:54

Geryon schreef:
Ik haal mijn mascara eraf als ik de laag te dik vind worden. Elke ochtend werk ik het bij. En dan ong. om de drie weken haal ik het er eens een dagje of nachtje af... := Heel voorzichtig anders heb ik geen wimpers meer over.

:wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:00

Ik haal mijn mascara elke dag af, meestal zelfs al als ik thuis kom van school en ik niet meer weg hoef. Zelfs na het uitgaan haal ik al mijn make-up af en reinig ik grondig mijn gezicht.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:42

ssssuus schreef:
Geryon schreef:

:wow:

:wow: :wow: !!! Ik haal ook echt altijd, al mijn make up eraf. Mijn gezicht is dan lekker schoon 'smorgens, cremepje erop en frisse make up.
Het zit dan veel mooier. Als ik met make up ga slapen heb ik last van mijn ogen en het voelt smerig en brokkelig :=
Wist serieus niet dat zoveel mensen make up lieten zitten zeg!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:25

Ik maak wel elke avond mijn huid schoon trouwens, en onder mijn ogen :')

Maar ik heb dus echt geen zin om zo vaak mascara weg te halen :o

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:31

haal het nooit weg :o
als ik douche is het er al bijna af(ligt wel aan welke mascara ik heb gebruikt :') )

onder de ogen maak ik wel altijd schoon :)

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:04

IK haal het er ook altijd af behalve als ik heel laat thuis ben en als ik wil slapen :+ Ik doe het vaak met wattenstaafjes en dan make-upr einiging erop of gewoon reinigings doekjes gebruiken

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:10

vuurneon schreef:

Babyolie is heel slecht voor je ogen.....
De olie kan achter je ogen blijven zitten en kun je klachten van krijgen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:12

Ik haal het er elke dag voor het douchen af. Heb wel waterproof maar dan kan ik mijn gezicht goed schoonspoelen onder de douche.
Anders zit mijn kussen s'nachts onder de mascara, en mijn ogen gaan jeuken als ik moe wordt :+
Ik gebruik trouwens derlon reinigingsmelk. Ideaal spul en niet duur :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:17

Geryon schreef:

Hoe vaak douche jij dan? Gaat het er dan niet af?
Bij mij is alles er af na 5 minuten douchen. En ik haal het er elke avond af.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:26

Geryon schreef:

Ik ben nu heel benieuwd hoe dat eruit ziet, drie weken mascara over elkaar.

Ik haal elke avond alles eraf en ga dan douchen.
Kan er echt niet tegen om met make-up te gaan slapen, krijg er een heel vies gevoel van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:47

Ik douche elke avond (of anders ochtend) maar ik laat het water niet over mijn ogen komen (ben daar echt pro in nu :')), want dat doet zoveel pijn! Ook als ik maar een klein beetje mascara op heb.

Drie weken mascara over elkaar valt heel erg mee hoor. Het gaat elke nacht een klein beetje eraf en dat werk ik dan de volgende ochtend bij. Vaak alleen de puntjes.

Het is niet zo heel mooi inderdaad na drie weken, beetje aan elkaar geplakt maar niet per se anders :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:07

Heb ik helemaal een preek geschreven over make-up afhalen, ligt internet eruit. ^) Dus hier nog maar een keer. :+
Ik verbaas me er echt over dat er zoveel mensen zijn die hun make-up er niet afhalen of met producten die daar niet voor bedoeld zijn (babyolie/tonic) of het er gewoon met water afwassen. Zo duur is make-up remover toch niet? := En met water lijkt het misschien wel schoon maar er blijft altijd wel een beetje zwart op je wimpers achter. Zelf haal ik mijn make-up er áltijd af, zelfs als ik terugkom van uitgaan. Heb er echt een hekel aan om wakker te worden met zwarte vegen op mijn kussen, stukjes in mn oog en overal zwart op mn hoofd. En op afbrekende wimpers zit ik al helemaal niet te wachten. :D Ik vind het gewoon echt niet fris, het is toch veel lekkerder wakker worden met een schoon gezicht. := En Geryon, volgensmij heb jij uiteindelijk meer werk van je ogen ontwijken met water dan dat je uiteindelijk zou hebben van gewoon even je mascara afhalen. :)) Vooral omdat je schrijft dat je je gezicht wel schoonmaakt, dan kan je toch net zo goed je ogen even snel meenemen? :=
Zelf gebruik ik voor mijn ogen altijd oog make-up remover pads van Kruidvat (in een wit rond potje, er was iemand die vroeg naar make-up remover voor Maybelline mascara, maar hiermee gaat die er bij mij wel af) en als ik foundation oid op heb gehad ook nog gezichtsreinigingsdoekjes van Kruidvat. En daarna nog facewash en tonic van Clinique.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:21

Ik reinig altijd mijn gezicht voor het slapen, met de reinigingsgel van Kruidvat. En daarna een nachtcreme op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:09

Loose schreef:
Heb ik helemaal een preek geschreven over make-up afhalen, ligt internet eruit. ^) Dus hier nog maar een keer. :+
Ik verbaas me er echt over dat er zoveel mensen zijn die hun make-up er niet afhalen of met producten die daar niet voor bedoeld zijn (babyolie/tonic) of het er gewoon met water afwassen. Zo duur is make-up remover toch niet? := En met water lijkt het misschien wel schoon maar er blijft altijd wel een beetje zwart op je wimpers achter. Zelf haal ik mijn make-up er áltijd af, zelfs als ik terugkom van uitgaan. Heb er echt een hekel aan om wakker te worden met zwarte vegen op mijn kussen, stukjes in mn oog en overal zwart op mn hoofd. En op afbrekende wimpers zit ik al helemaal niet te wachten. :D Ik vind het gewoon echt niet fris, het is toch veel lekkerder wakker worden met een schoon gezicht. := En Geryon, volgensmij heb jij uiteindelijk meer werk van je ogen ontwijken met water dan dat je uiteindelijk zou hebben van gewoon even je mascara afhalen. :)) Vooral omdat je schrijft dat je je gezicht wel schoonmaakt, dan kan je toch net zo goed je ogen even snel meenemen? :=
Zelf gebruik ik voor mijn ogen altijd oog make-up remover pads van Kruidvat (in een wit rond potje, er was iemand die vroeg naar make-up remover voor Maybelline mascara, maar hiermee gaat die er bij mij wel af) en als ik foundation oid op heb gehad ook nog gezichtsreinigingsdoekjes van Kruidvat. En daarna nog facewash en tonic van Clinique.

Maar ogen schoonmaken gaat langzaam :') En onder de douche doet het pijn. Het water ontwijken gaat gewoon vanzelf nu _O-
Ik doe mijn gezicht eerst reinigen en daarna een tonic op. Heb nog geen cremes tegen gekomen die juist een positief effect hebben :=