worpjes, wat moet ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:42

Ik heb het ook ooit gehad, en hebben toen ook medicijnen bij de apotheek gehaald :j
Hoef je niet voor naar de huisarts.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:43

Jikkeee schreef:
@suikermeisje,
Goed punt. Daar heb je echt een goed punt :').

Toch ben ik kwa vieze beestjes in mij toch liever voor even naar de huisarts, ookal mag ik hem echt niet :=. Maar dat verschilt inderdaad per persoon.

Ik hou er juist niet van om naar de HA te gaan, kost tijd :Y) (en dat heb ik totaal niet, kuch :+ )
Maar snap je wel hoor, haha.

suikermeisje

Re: worpjes, wat moet ik doen?

Waarschijnlijk als je de HA belt en zegt wat er aan de hand is, zeggen ze ga maar langs de apotheek en haal het maar op.

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 21:43

het is volgensmij ook vrij normaal, maar ik weet nu genoeg! bedankt allemaal voor de snelle en handige reacties!

delvira

wel goed dat je het tegen je ouders hebt verteld, lees net pas dat je 12 jaar bent...

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:45

suikermeisje schreef:
Jikkeee schreef:
@suikermeisje,
Goed punt. Daar heb je echt een goed punt :').

Toch ben ik kwa vieze beestjes in mij toch liever voor even naar de huisarts, ookal mag ik hem echt niet :=. Maar dat verschilt inderdaad per persoon.

Ik hou er juist niet van om naar de HA te gaan, kost tijd :Y) (en dat heb ik totaal niet, kuch :+ )
Maar snap je wel hoor, haha.

Haha ja ik vind het niet erg, mis ik weer wat o zo interessante lesuren terwijl ik mijn uren toch krijg :'). Vind het uitstapje naar de HA altijd wel grappig. Ben altijd benieuwd wat mensen hebben (studeer ook in medische richting).

Maar TS, het is beide mogelijk. Puur waar jij een voorkeur aan geeft en bespreek het inderdaad met je ouders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:46

Dat krijgt iedereen in zijn leven wel eens. Gewoon een paar tabletjes halen bij de apotheek want dat zijn hoogstwaarschijnlijk gewoon de kleine gangbare witte wormpjes.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:49

Naar de huisarts met wormpjes? :')
Gewoon bij de apotheek een mebendazolkuurtje halen. Huisarts ziet je aankomen...

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:51

Dat zullen waarschijnlijk aarsmaden zijn. Van die kleine witte wormpjes. Daar kan je idd pilletjes voor krijgen bij apotheek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:53

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:44

dat zijn gewoon aarsmaden, vervelend, jeukend maar niets ernstigs. Laat je niet gek maken door die mutsen hier. Gewoon even naar de apotheek Mebendazol halen en je bent er zo vanaf!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:45

Caira schreef:
dat zijn gewoon aarsmaden, vervelend, jeukend maar niets ernstigs. Laat je niet gek maken door die mutsen hier. Gewoon even naar de apotheek Mebendazol halen en je bent er zo vanaf!

en zo is het

Zwieper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:46

Heb het vroeger een keer gehad en stond raar te kijken!
Was 7 jaar dus zat die wormpjes wel een uur te bekijken....

Iieeeuuuuwwww :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:10

SCC schreef:
naar de apotheek gaan en anti worm middel halen !
wormen eten je darmen van binenuit op mocht je het te lang laten zitten..
wil je niet gek maken of zo, maar het is wel serieus.

Dan moet je al héél veel pech hebben als je zo'n soort wormen hebt :D . De meest voorkomende variant is nog steeds de doodnormale kleine witte die hooguit zorgt voor zeer vervelende irritatie op nog vervelender plekken. Ook als je ze al een tijdje zou hebben. Gewoon het juiste middeltje van apotheek en alles is opgelost :) .
En inderdaad TS, zeker ook tegen je ouders zeggen want wormpjes zijn nogal vrij besmettelijk (zo heb jij ze waarschijnlijk ook opgelopen) dus dat iedereen in huis eventjes oplet :) .

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 06:16

Caira schreef:

hoezo laat je niet gek maken door die mutsen hier?
volgens mij zitten er goede adviezen tussen hoor, dus wat bedoel je?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:56

delvira schreef:
SCC schreef:
naar de apotheek gaan en anti worm middel halen !
wormen eten je darmen van binenuit op mocht je het te lang laten zitten..
wil je niet gek maken of zo, maar het is wel serieus.

daar heb ik nog nooit van gehoord.......

haha dit is echt een broodje aap verhaal... wormen zijn bij de mens meestal niet schadelijk omdat de mens geen eindgastheer is.
Laatst bijgewerkt door redbutton op 14-02-13 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:57

sunshine schreef:
Caira schreef:

hoezo laat je niet gek maken door die mutsen hier?
volgens mij zitten er goede adviezen tussen hoor, dus wat bedoel je?

Denk vooral die hoogblazer die verteld dat je van binnen opgegeten word, daar stoorde ik mij aan.
2 x een pil met 14 dgn er tussen en je bent er weer van af. Heb ze als 10 jarige ook eens mogen hebben.
Komt van kip of gehakt wat niet goed gegaard is waar jij als jong persoon wel last van kreeg, maar anderen niet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:04

suikermeisje schreef:
Bij de paarden gaan we ook niet langs de dierenarts (en laten ook geen onderzoek doen). Nog nooit 1 doodgegaan aan wormen (enkel van ouderdom). En hebben er heel wat gehad :=

Sterker nog, bij paarden kunnen we (officieel) alleen behandelen als we ze door een dierenarts hebben laten onderzoeken.
Dat de bewuste dierenarts dat meestal ook teveel gedoe en geldklopperij vindt en de paarden in kwestie soms niet eens te zien krijgt voordat hij een receptje uitschrijft, dat is dan weer een ander verhaal.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:31

lintwormen kunnen toch echt wel een hoop binnenin opeten hoor, Maar zoals ik hier lees gaat het om een andere variant ;)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:34

pilletjes halen bij de apotheek, en je bent er zo vanaf..

Mijn huisarts had ooit heel lief een receptje voor me geschreven.. zodat ik niet door de apotheek hoefde te schreeuwen dat ik aarsmaden had.. :) Maar je kan het halen zonder recept... succes!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:06

plovesb schreef:
lintwormen kunnen toch echt wel een hoop binnenin opeten hoor, Maar zoals ik hier lees gaat het om een andere variant ;)

nop kunnen ze niet. ze kunnen niks opeten, eten alleen beetje mee. je hebt alleen vast van dat ze vasthaken aan je darmwand waardoor ontstekingsreacties kunnen ontstaan.