je slecht voelen door de pil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:38

Ik begin er niet meer aan :n
Heb jarenlang de pil geslikt van de Diane t/m de lichtste (geen idee meer welk merk). Allerlei kleine en grote bijverschijnselen gehad van migraine-aanvallen (met dank aan de Diane), zwaarder en pijnlijker menstruatie tot zeer lage zin/puf in sex.
Ben in eind 2007 voor het eerst gestopt met de pil. Heerlijk was dat! Pijnlijke menstruatie was gelijk weer weg en de lust kwam ook weer terug, enig 'nadeel' was wel dat ik in augustus 2008 zwanger werd (wel zeer welkom hoor :+ ).
Na de bevalling toch weer begonnen met de pil (lichtste in zijn soort) maar na 1,5 jaar riep mijn man weer "Gooi dat ding alsjeblieft weer aan de kant!"
En nu... weer met zwangerschapsverlof te wachten op beeb nr. 2 :+

Na deze vind ik het wel mooi geweest, zowel wat kids krijgen betreft als met anticonceptie, dus hubby mag nu wat gaan doen en een bezoekje gaan brengen aan de HA voor een doorverwijzing ~~}> Ik wil in ieder geval geen (kunstmatige) hormonen meer in mijn lijf, zo zonder bevalt mijn veel beter op die 2 nadelen na: kans op zwanger worden en dat je niet op de dag exact weet wanneer je ongesteld wordt.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:46

Doubtless schreef:
Nee hoor, inbrengen en eruit halen is helemaal niet vervelend! Enige nadeel vind ik dat ze af en toe wat zakken, dus dan moet je naar de wc om 'm ff goed te doen :Y) Verder ideaal!

hier dezelfde ervaring.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:46

Jup, ik heb het zelfde probleem.. natuurlijk nooit 100% zeker geweest dat het door de pil kwam maarja.. Migraine, vaak niet lekker in mn vel, een verschrikkelijk laag libido en ga zo nog maar even door.. ben recent geëmigreerd en ben toch wel eens benieuwd wat mijn nieuwe huisarts hier van zegt...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:51

Ik het het omgekeerde '' probleem'': ik ben juist veel vrolijker sinds ik de pil slik! Geen idee of het echt daardoor komt hoor, maar voordat ik slikte zat ik echt een beetje tegen het depressieve aan.. En sindsdien heb ik daar nooit meer last van gehad, ik kan nu altijd de positieve kant inzien!

purny

Re: je slecht voelen door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:55

Ik ben sinds anderhalf jaar over gegaan op de prikpil. Dit omdat ik hem wel eens vergat en ongeveer 2 weken aan het klooien was met mijn menstruatie. Nu heb ik nergens meer last van en vind het ideaal!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:10

wat mij aan de nuvaring afvraag is of je net als bij de pil een week extra door kan gaan? want dat bevalt me zo goed aan de pil, als het niet uitkomt sla ik een stopweek over..

verder heb ik super gereageerd op een lagere dosis, dus dat is zeker het proberen waard denk ik :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:43

Je kan de stopweek overslaan, maar als je het maar een weekje wil uitstellen gooi je dus een ring weg na maar 1 week gebruik. En aangezien die dingen echt nogal duur zijn, is het iets goedkoper om dan maar ineens met 3 weken uit te stellen....

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:06

Ik vond de pil ook echt niet fijn.
Behalve dan het feit dat ik me er minder fijn door voelde ( vaker down/neerslachtig, weinig energie) vond ik ook het idee van extra hormonen niet prettig.
Ik ben nu twee jaar gestopt en het is echt veel fijner zo!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 14:46

Ga het met mijn dokter er maar over hebben wat een oplossing kan zijn.
Een andere pil vind ik het proberen waard....

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:57

Anders even kijken naar de implanon?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:02

Ik had dezelfde pil voor ongeveer 5 maanden, voelde me totaal niet goed. Ik kreeg vaak buikkrampen.
Heb sinds deze maand microgynon 50, en voel me nu al een stuk beter (ondanks dat je lichaam 3 maanden moet wennen)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:06

Ik had allerlei klachten rondom mijn menstruatie en de pil. Maar ok dat ik nogal moodswings had...
Ik heb een jaar geleden de pil vaarwel gezegd en een Mirena spiraal laten zetten en dat is echt een hele opluchting! Ik ben in mijn humeur veel veeeeel stabieler dan ooit te voren en ik ben nooit meer ongesteld! Spieraaltje van 5 jaar blijven zitten, alleen het zetten en eruit halen is pijnlijk, maar ik had dat er wel voor over!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:20

Lidewijke schreef:
Je kan de stopweek overslaan, maar als je het maar een weekje wil uitstellen gooi je dus een ring weg na maar 1 week gebruik. En aangezien die dingen echt nogal duur zijn, is het iets goedkoper om dan maar ineens met 3 weken uit te stellen....

Je hoort 'm niet een week maar een cyclus uit te stellen... Dus als het goed is sla je je stopweek over en gebruik je een nieuwe nuva ring opnieuw 3 weken om dan vervolgens ongesteld te worden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:31

Mss is een spiraaltje iets voor je? Dit geeft lokaal een kleine dosis hormonen af. Je laat een spiraal voor 5 jaar plaatsen en een groot voordeel is dat je ook niet meer ongesteld word.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:52

Doubtless schreef:
Lidewijke schreef:

Je hoort 'm niet een week maar een cyclus uit te stellen... Dus als het goed is sla je je stopweek over en gebruik je een nieuwe nuva ring opnieuw 3 weken om dan vervolgens ongesteld te worden.

Ik weet het, maar met de pil kan dat dus wel bedoelde ik. Dus beetje een nadeel voor sommigen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:43

Kaspar schreef:
Mss is een spiraaltje iets voor je? Dit geeft lokaal een kleine dosis hormonen af. Je laat een spiraal voor 5 jaar plaatsen en een groot voordeel is dat je ook niet meer ongesteld word.

ik zou wel eerst even bij je huisarts dan vragen om een pil met de zelfde soort hormoon als het spiraaltje. Ik zou ook een spiraal krijgen maar omdat ik van veel pillen klachten kreeg eerst maar een pil gekregen met het zelfde hormoon als het spiraaltje. Bleek ik daar ook poep chagrijnig van te worden. Blij dat ik hem niet heb laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:47