Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
itsmi schreef:Airnt schreef:Ikzlef heb mijn schouder 'gesubluxeerd' wat ik begrepen heb als uit de kom.
na flink wat physio nooit meer voorgekomen. als je de spieren die je schouder vast houden flink versterkt kan dat veel helpen.
ik moet zeggen dat het mij toen helemaal geen pijn deed... misselijkmakend gevoel, maar geen pijn. daarna was mijn arm vooral zwak.
Subluxatie is gedeeltelijk uit de kom, dus geen volledige "uit de kom"
Alsnog vervelend natuurlijk..
bonikaodin schreef:Ik heb zelf niet zoveel pijn in mijn schouder op het moment maar wel in mijn boven arm. die is waarschijnlijk gekneust. vandaar dat ik hem moet laten rusten en koelen. Maar volgensmij hoef ik geen physio ofzo.. heb er niks over gehoord.
maar als je eenmaal iets uit de kom hebt gehad.. is het zo dat je grotere kans hebt om het weer te krijgen?
xxxjanna schreef:bonikaodin schreef:Ik heb zelf niet zoveel pijn in mijn schouder op het moment maar wel in mijn boven arm. die is waarschijnlijk gekneust. vandaar dat ik hem moet laten rusten en koelen. Maar volgensmij hoef ik geen physio ofzo.. heb er niks over gehoord.
maar als je eenmaal iets uit de kom hebt gehad.. is het zo dat je grotere kans hebt om het weer te krijgen?
Als je hier eerder niet met regelmaat last van hebt gehad zou ik niet zeggen dat physio nou direcht nodig is nee..
En mijn dokter had mij vroeger ooit uitgelegd dat dat net zo is als een verzwikte enkel, dan rek je de banden om het gewricht heen een beetje uit.
Dat wordt vanzelf wel weer strakker, maar de dagen erna is de kans dus wel wat groter dat het nog voorkomt maar als het goed is gebeurt dat niet zomaar meer hoor.
Dus daar hoef je je (naar mijn idee) geen zorgen over te maken!
secricible schreef:Het kan zijn dat de kogel nog op de kom heeft gestaan, dan is het ook een gedeeltelijke, maar moet je wel de boel terugduwen op het plekkie
maar toen ik het probeerde te bewegen toen ging alles weer op zijn plek zitten, hoorde een hoop gekraak en was beetje vies gevoel toen dat gebeurde. maar daarna was de pijn stukken minder. De dokter kon geen schade zien in mijn schouder/arm dus dan zit alles gewoon op zijn plek