afvallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kim

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:59

gezond eten is juist goed! afvallen, is niet goed ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:59

Als ik jou was, zou ik gewoon gezond eten.
En tussendoor niet te veel snoepen.
Misschien wat sporten?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:03

merel40 schreef:
Change_ schreef:
Hoezo zou een kind een eetstoornis ontwikkelen als je het leert gezond eten? Mij lijkt het nooit te vroeg ook niet voor een 11 jarige er zijn zat ouders die dit niet meenemen in de opvoeding

mee eens

Maar doe dat dan wel SAMEN met een dietist(e). Die weten waar je extra op moet letten als je in de groei bent.

Je lichaam is nog in de groei en heeft nog bouwstenen nodig. Als je ouders en jij niet weten waar op te letten, kan het afvallen juist tegen vallen. Of in het ergste geval er voor zorgen dat je nog dikker wordt, omdat je de verkeerde verhoudingen eet. En als dat gebeurd gaat je lichaam het omzetten in vet, omdat het denkt dat je energie reserves nodig hebt voor later --> te weinig eten= vet opslaan voor later= bollere buik

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:07

TS heb je het al met je moeder over gehad over dat je jezelf te dik vind?

Je valt toch af als je gezond eet :P Afvallen hoef niet ongezond te zijn als je het maar goed doet!

merel40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:09

Change_ schreef:

Je valt toch af als je gezond eet :P Afvallen hoef niet ongezond te zijn als je het maar goed doet!

die vind ook dat ik een buik heb!!!!!!!!!!!!!!!!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:11

Change_ schreef:
Hoezo zou een kind een eetstoornis ontwikkelen als je het leert gezond eten? Mij lijkt het nooit te vroeg ook niet voor een 11 jarige er zijn zat ouders die dit niet meenemen in de opvoeding

TS wil 12 kilo afvallen op haar 11e terwijl haar gewicht me absoluut niet zwaar in de oren klinkt. Ja, ik denk dat ze zeker een eetstoornis aan het ontwikkelen is, als ze op deze leeftijd hier al mee bezig is... :n

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:12

merel40 schreef:
Change_ schreef:

die vind ook dat ik een buik heb!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is niet leuk dat ze dat zegt -O- Kun je het met haar er niet over hebben om eens een keer langs een dietiste te gaan? Dan leert ze misschien zelf ook wel om gezonder voor jou te koken :j

merel40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:17

Samiyah schreef:
Change_ schreef:

TS wil 12 kilo afvallen op haar 11e terwijl haar gewicht me absoluut niet zwaar in de oren klinkt. Ja, ik denk dat ze zeker een eetstoornis aan het ontwikkelen is, als ze op deze leeftijd hier al mee bezig is... :n

hoe kan ik dat dan stoppen??

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:21

Samiyah schreef:
Change_ schreef:

Nee oke, 12 kilo is wel iets te veel van het goede. Maar wil niet zeggen dat het verkeerd is om wat kilo's kwijt te raken op een gezonde manier.

Ik zelf ben ook altijd stevig geweest, in mijn kinderjare nooit te dik maar wel stevig.. Als ze mij vanaf jongs af aan hadden geleert wat wel goed en niet goed voor me lichaam was had dat toch een hoop ellende kunnen besparen. Niet alleen dat ik ook gepest ben op de basisschool door mijn gewicht.. Maar ook omdat ik nu nog steeds struggle met me gewicht

TS wat voor sporten doe je?
Laatst bijgewerkt door Change_ op 11-02-13 20:24, in het totaal 3 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:22

er niet te veel mee bezig zijn, gezond eten en niet te veel snoepen!

Anoniem

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:25

Slotje hier. Dit neigt naar een eetstoornistopic, op je 11e hoor je nog niet af te vallen. Daarnaast is er een centraal topic voor.