Is dit wel exceem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:32

Is dat een wollen trui op de foto's, Dreamy? Of kunststof? Wol wil nog wel eens erg irriteren, dus kijk daar ook mee uit en draag geen wol. Omdat het op de foto's lijkt, dat het meeste aan de rand van je trui zit. Denk ook aan de wasmiddelen, die met die moderne zuinig-met-water machines in (on)behoorlijke hoeveelheden in het wasgoed achterblijven. Probeer anti-allergische wasmiddelen.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:44

Ik heb sinds vorig jaar weer last van eczeem, 't is ineens weer op komen zetten (toen in 'n baby had veel last van gehad), ik geef de schuld aan of de pil of 't is getriggerd door stoffen in 't water in Italië waar ik niet goed tegen kan en nu weer moeilijk uit te bannen? Aangezien ik sinds Italië echt veel last ervan heb. Vooral m'n handen zijn vervelend vind ik zelf.. De eerste huisarts zij ja dat is een schimmelinfectie, nou dat was dus dikke onzin 't is gewoon eczeem zei een tweede huisarts. Beetje raar hoor dat een huisarts niet eens iets simpels als eczeem kan herkennen? ..

Qua foto, dat is misschien dyshidrotisch eczeem: http://www.huidinfo.nl/dyshidrotischeczeem.html ? (de bultjes in ieder geval wel?)

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:57

Of een nikkel-allergie? Mijn broer had altijd als hij naar school moest exceem aan zijn handen, niet in de vakantie. De artsen zeiden, dat dat van de zenuwen kwam. "Tussen de oren". Grote onzin, hij was goed op school en voelde zich er kiplekker. Jaren later is hij naar Frankrijk verhuisd en daar trof hij een arts, die het als nikkel-allergie herkende. En ja hoor, op school had hij natuurlijk vaak pennen en zo in zijn handen en in de vakantie veel minder, dus dat verklaarde alles. Door mijn ervaring dat problemen, waarvan de artsen zeiden, dat het tussen de oren zat, toch later een "normale" oorzaak bleken te hebben (bv. maagzweer), ben ik heeeeeeel erg sceptisch geworden jegens artsen, die alles maar op de psyche terugvoeren. Op een enkele uitzondering na is dat pure onzin, ze zijn gewoon te beroerd om toe te geven, dat ze het niet weten.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:42

Ik heb precies dezelfde soort plekken bij mijn armen en knieholtes en ook kleine vlekjes over mijn huis, mijn dokter zei dat het een schimmel was. Maar nu begin ik er sterk aan te twijfelen want het komt ook telkens terug. Ik heb wel psoriasis op mijn hoofd heel erge schilfering enzo zou het dan kunnen uitbreiden naar de rest van je lichaam?

(sorry voor mijn vraag in jou topic TS, maar hier zijn mensen emt exceem dus misschien kunnen ze mijn vraag ook beantwoorden :) )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 19:44

bterlaan schreef:
Is dat een wollen trui op de foto's, Dreamy? Of kunststof? Wol wil nog wel eens erg irriteren, dus kijk daar ook mee uit en draag geen wol. Omdat het op de foto's lijkt, dat het meeste aan de rand van je trui zit. Denk ook aan de wasmiddelen, die met die moderne zuinig-met-water machines in (on)behoorlijke hoeveelheden in het wasgoed achterblijven. Probeer anti-allergische wasmiddelen.

Ja, dat is mijn werktrui, maar daaronder zit nog een overhemd dus het raakt praktisch niet mijn huid en al helemaal die plekken niet!
Bovendien heb ik die de afgelopen weken bijna niet aangehad, aangezien ik toen in pak moest werken en dus niet een trui mocht dragen.
Verder draag ik nooit wollen truien!

@ dressagelady: Ik heb nog een vethoudende zalf meegekregen, maar die hoefde ik er niet van tevoren op te smeren :n Dat was meer om het tussendoor vet te houden. Maar dat lijkt niet echt extra te werken ofzo :\

@ R00s: Geen probleem, wie weet is er idd iemand die je vraag kan beantwoorden!! Ik heb ook last van een jeukerige schilferige hoofdhuid gehad, soms met wondjes. Dit is wel over!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:12

Klinkt precies als eczeem, hihi. Je kan het wel verminderen met een zalfje en hopen dat je eroverheen groeit, maar als je pech hebt, blijft het terugkomen.
Ik heb jaaaaren geleden ook eczeem gehad op m'n oogleden. Zalfje en het was weg. En afgelopen herfst kwam het ineens weer terug :+ Zo kan het dus ook.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:22

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=890 Deze is wat ik bedoel :) Ik weet ook niet precies het hoe en waarom, maar dit wat het antwoord wat ik van mijn (toen nieuwe) huisarts kreeg, toen ik zei dat ik geen hormoonzalven meer wilde smeren ivm het pigmentverlies ..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:23

Rebel_Jits schreef:
Klinkt precies als eczeem, hihi. Je kan het wel verminderen met een zalfje en hopen dat je eroverheen groeit, maar als je pech hebt, blijft het terugkomen.
Ik heb jaaaaren geleden ook eczeem gehad op m'n oogleden. Zalfje en het was weg. En afgelopen herfst kwam het ineens weer terug :+ Zo kan het dus ook.

Maar het goede nieuws is dat het ook zomaar weer weg kan gaan *\o/* ik ben alweer een jaar zo goed als eczeemvrij, zonder een bepaald (voedings)middel uit mijn leven te schrappen :D

Rider01

Re: Is dit wel exceem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:28

Wat ben ik blij met dit topic
Hier nog een onbekende huidziekte, al ruim een jaar aan het zoeken naar de oorzaak
Het uit zich in de vorm van eczeem maar is het niet
Wel open plekken, veel jeuk (en slecht slapen) etc.

Ik ga alle tips volgen!

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:19

Ik zit een beetje met het zelfde probleem vanaf jongs af aan, maar eczeem kan ook
komen door een allergie voor iets volgens mij HA, maar ben nu eindelijk doorverwezen
naar het ZH en daar zeggen ze dat voedingsallergie niet bestaat, maar dat het contact
allergie moet zijn (omdat ik er in mijn jongere jaren al last van had) dus in jou geval
zou het kunnen betekenen dat je wel degelijk ergens allergies voor bent, en die zalfjes
heb ik ook vaak gehad, vaak als je ermee stopt is het binnen de kortste keren terug.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:22

Hmm, ik zou terug gaan naar de dermatoloog. Ik heb een hardnekkige variant van psoriasis, en ik weet uit ervaring dat je wat moet mixen en matchen wat betreft de hormoonzalf. Je hebt ook meerdere soorten hiervan, dus even uitproberen wat het beste past bij je.
Bij mij is dit orale medicatie (pillen) en een bepaalde hormoonzalf (die handgemaakt wordt door de apotheek).
Mijn dermatoloog gaf aan dat het bij psoriasis niet bepalend is wat je eet, drinkt of rookt.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:23

Mijn moeder is altijd met me naar de homeopaat gegaan. Daar kreeg ik dan een speciaal soort mini pilletjes en het helpt nog echt ook! Ik weet niet of je van de natuurlijke wijze van medicijnen ben maar anders raad ik je zeker aan om even langs de homeopaat te gaan! :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:37

De koelzalf FNA vind ik ook een fijne ipv se cetromacrogol!

Ts, anders eens een allergie test laten doen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:14

even over eventuele reacties op wasmiddel bijvoorbeeld.. dat je altijd hetzelfde gebruikt en daar nooit op gereageerd hebt zegt helemaal niets helaas.
gevoeligheden kunnen door de tijd heen ontstaan/opbouwen.
ik kan bijvoorbeeld nu tegen robijn wasmiddel en lenor wasverzachter, maar ik zou er over ene half jaar opeens gevoelig voor kunnen zijn .
geeft bij mij eczeemachtige klachten .
dus geen veranderingen kwa producten (wasmiddel, douchespul, shampoo) geeft geen garanties :n

misschien toch ook proberen op parfums te letten in hetgeen je smeert, mee doucht en was etc?
het lost het misschien niet op, maar misschien dat iets wat je nu gebruikt het niet minder erg maakt.

stress is trouwens bij mij ook wel een ding wat kan triggeren of verergeren

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:18

Kan het geen schimmel zijn?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:23

Nou die cetomacrogol creme werkt bij mij niet ik krijg er alleen maar meer jeuk van,, Ik heb nu Triamcinolony creme maar dit is nogal slecht voor de huid dus kan het niet vaak gebruiken maar als ik het gebruik werkt het meteen maar het komt altijd weer terug :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:27

Ik heb een nikkelallergie en ik heb dat soort plekken dus op mijn buik waar mijn riem tegen aan kwam. Ik zorg er nu voor dat het niet meer in direct contact komt, maar man, het jeukte, was droog, korsten en bloede :+

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:27

Nou en of voedingsallergie bestaat! Ik heb een vriendin die bijna niets kan eten, of ze reageert erop. vroeger alleen op vis, nu bijna alles. Heel moeilijk. En ze heeft ook reacties op haar huid. Maar in jouw geval zullen ze wel bedoeld hebbn, dat het contactallergie is, niet dat voedselallergie niet bestaat.
Enne.... even dom vraagje, maar wat is er natuurlijk aan homeopathie? Is het natuurlijk om planten met alcohol te extraheren? En dan die extracten met een vrij hoge alcohol-dosering te slikken? Kijk maar eens goed, wat er op de flesjes staat! Of om er pilletjes van te maken? Wat is natuurlijk??? Heb je liever de ongecontroleerde dosering en zware bijwerkingen van "natuurlijke" wilgenbast, of de goed te doseren pillen met lichtere bijwerkingen die de chemisch aangepaste wilgenbast-stof bevatten? En weet iemand nu waar ik het over heb? Als je het niet weet, kun je ook geen gerichte keuze voor of tegen maken waar het medicijnen betreft. Alleen metvoldoende basis-kennis kun je tot een gefundeerde beslissing komen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:31

Ik mag morgen naar de dermatoloog, ben heel benieuwd of deze een oplossing heeft! Het zit ondertussen op mn armen, handen, buik, benen, rug en hoofd >;)

Hopelijk krijg ik geen hormoonzalf mee, dit helpt niet en wordt het alleen maar erger van. Dus ik ben benieuwd!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:49

MAG je naar de dermatoloog??? Van wie MAG dat? Wie beslist, dat jij ziek bent??? Wat is dit voor een wereld???

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:00

Mijn huisarts die me geen verwijzing wou geven? :')

Na eindeloos zeuren en dreigen dat we een andere huisarts gingen zoeken gaf ie me dan toch een verwijzing..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:04

TS, tot mijn ong. 20e heb ik ook behoorlijk last gehad van exceem. Bloedirritant die jeuk en die plekken. Ik had het voornamelijk op mijn handen de laatste jaren en kreeg het niet weg met smeren.
Ik ben toen 3 maanden naar Australie gegaan en door het vele zonlicht en de droge lucht is het weg gegaan.....en nooit meer terug gekomen *\o/*
Inmiddels heb ik al 13 jaar geen exceem meer gehad. Dus DE tip; neem een zeer langdurige zonvakantie haha. :+

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:19

Kijk dat is nu een goede reden om naar Australië te vertrekken!

Over een paar jaar ga ik naar Australië, als ik genoeg gespaart heb :P Dan hopen dat ik daar een leuke vent tegen het lijf loop, kan ik daar blijven en heb ik nooit meer last van eczeem..

Dromen moet je houden hea ;)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:59

Sorry, heb niet het hele topic doorgelezen. :o Maar zelf heb ik ook eczeem en sinds iets van 2 jaar ook onder mijn oksels (en soms ook op de zijkanten van mijn ribben zeg maar). Hierdoor ben ik de deo van Neutral gaan gebruiken en heb er heel lang geen last maar van gehad. Toen heb ik een andere deo geprobeerd ook zonder alcohol en parfum enzo maar meteen kwam het weer terug. En sinds ik dus een andere deo heb geprobeerd krijg ik het ook door douchegel. Tot nu toe is het alleen maar met die van Dove gebeurd, dus ik weet niet of het per merk verschild. Maar sinds het met die van Dove is gebeurd was ik mijn lichaam met van die intiemzeep. Dus je zou ook een wat huidvriendelijkere douchegel kunnen proberen.
Ook krijg ik meer last van eczeem onder mijn oksels bij bepaalde materialen. Ik heb 1 trui waarvan ik het heel erg krijg, helaas heb ik het labeltje eruit geknipt dus geen idee wat voor materiaal het is. :+ En van kleding met elasthan erin.
Voor de rest van de eczeem heb ik geen tips, behalve goed blijven smeren en niet teveel in contact komen met water. Zelf gebruik ik altijd Intensve Rescue van Vaseline. Sterkte ermee. :(:)

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:07

Ik heb precies hetzelfde, en ook op dezelfde plekken (ogen, nek, armen, handen, polsen, kin) en dit is echt eczeem ja. Ik gebruik hier ook hormoonzalf van de dokter voor, en dan gaat het na 2 dagen weg en word m'n huid heel droog. Dan smeer ik het in met vette zalf (vaseline zalf) en is het weg. Maar het blijft altijd weer terug komen. De dermatoloog zei ook dat dit waarschijnlijk mijn hele leven zo zal blijven.
Wat ik wel heb gedaan is naar een 'speciale dokter' gaan, die met bioresulnantie werkt. Daar kwam ik erachter dat het bij mij vooral van binnenuit komt. Het lag bij mij vooral aan de suikers en melk in mijn eten. Toen heb ik een speciaal dieet gevolgd van 3 weken, en mocht ik geen suikers en melkproducten eten. En dat heeft zeker geholpen! Mijn eczeem was een stuk minder geworden (het zal nooit helemaal weg gaan). Misschien werkt dit voor jou ook?