Onverklaarbare klachten, ik word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:42

CM_ schreef:
Klinkt toch wel erg als stress.
Juist als je in een rustigere periode zit, kan de stress zeker nog nawerken in je lichaam.
Bij langdurige stress is je hormoonspiegel altijd lang ontregeld, en dit kan zeer zeker voor dergelijke klachten komen.

Dat zou idd nog wel kunnen. Is dit op wat voor manier ook aan te tonen in t lichaam?

Bigone, dat begrijp ik en zou ook echt een noodgreep zijn.

Haha Karuna dat hoop ik toch niet :')

juval

Re: Onverklaarbare klachten, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:53

heb je het al eens in je voeding gezocht? misschien ben je ergens overgevoelig voor? of inderdaad hormonaal.. (evt ivm zwanger).
sterkte ermee, lastig probleem lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:56

juval schreef:
heb je het al eens in je voeding gezocht? misschien ben je ergens overgevoelig voor? of inderdaad hormonaal.. (evt ivm zwanger).
sterkte ermee, lastig probleem lijkt me.

De laatste keer ben ik globaal getest op allergieen maar kwam zo niks uit.

Mijn buik doet nu erg zeer over de hele lengte, maar voornamelijk bovenin net onder mn ribbenkast zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:57

Ze kunnen je hormonen wel meten, maar weet niet of ze dat zomaar doen (of de HA daar wat mee kan) of dat je daarvoor al naar een endocrinoloog oid. moet.

Cortisol is een hormoon dat stress aantoont in je lichaam... Maar weet niet of daar iets uit af te leiden valt qua algehele ontregeldheid (wel of je bijnieren al dan niet uitgeput zijn, wat een gevolg kan zijn van langdurige stress en ook wel iets met je klachten van doen heeft).

Zou het gewoon aan je HA vragen, als uit je huidige testen niets want het is best gecompliceerd.

http://jessevandervelde.com/afgemat-ger ... e-bijnier/
hier wat meer over uitgeputte bijnieren, mss herken je daar wat in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:56

Komt niet bekend voor Menino.
Crap ik heb al de hele avond last van mijn buik, vooral als ik er zachtjes in druk. En heb een rare hoofdpijn aan de voorkant van mijn hoofd die zelfs wat in mijn neus trekt. %) Werd tijdens het avondeten ook kotsmisselijk.
Maar weer een paracetamolletje nemen dan. De buikpijn is niet te harden. Ben ook steeds geneigd om mijn buikspieren aan te spannen, moet echt erom denken dat ik ontspan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:45

Die buikpijn boven in de buik, dat kunnen ook galstenen zijn, die spelen ook op bij stress. Het kan ook zo in 1 keer weer verdwijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:45

Nu zakt het alweer wat af. Maar t is niet echt pijn maar meer echt gewoon een heel naar gevoel, lastig uit te leggen. Maar ik weet dan van ellen niet hoe ik moet zitten of liggen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:47

Ja, ik ken het, net of je vol met lucht zit en op knappen staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:48

nynke55 schreef:
Ja, ik ken het, net of je vol met lucht zit en op knappen staat.

Ja zoiets :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:51

Ik had het pas ook een verschrikkelijke buikpijn, alleen toen had ik een eh, 'ophoping' zeg maar :+ Het was zo verschrikkelijk heftig dat ze in het ziekenhuis dachten aan een acute blindendarmonsteking.

Ik zou je even laten checken, gewoon voor de zekerheid. Ik zou wel proberen om me niet gek te zoeken op internet of me gek te laten praten, want alles wat je opnoemt kan wel weer wat anders zijn. Doe even een zwangerschapstestje voor de zekerheid en bloedtesten. Als je het daarna niet vertrouwd gewoon een second opinion aanvragen :j.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:52

Kunnen best galstenen zijn. Ik heb daar een paar jaar last van gehad, de laatste keer was na de begrafenis van mijn vader. Onderweg naar huis, zo'n anderhalf uur rijden had ik er erg last van, toen we thuis waren was het over.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:52

Magnesium tekort komt als eerste in mij op. Dat kan zeer uiteenlopende klachten geven, die veel overeenkomsten vertonen met wat jij schrijft. Het is eenvoudig te verhelpen met tabletten, maar dat duurt even voordat die werken. Wat veel sneller helpt, zijn voetenbadjes met dode zee zout van de reformwinkel. Dat bestaat nl. voor ongeveer de helft uit magnesium en het wordt via de voetzolen erg snel opgenomen. Als ik gespannen spieren heb in mijn rug en nek, ben ik daar na een voetenbadje de volgende dag helemaal vanaf! Succes in ieder geval!

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:54

slik je de pil? Ik had vergelijkbare klachten en die waren achteraf allemaal toe te schrijven aan mijn pil.. sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:55

Ja ik probeer er ook rustig onde te blijven hoor en niet te gekke dingen te denken.
Ik merk wel dat dit obstipatie is want begint wat af te zakken en het borrelt nu goed daar binnen :') Maar dat lijkt me een gevolg van iets want dat heb ik bijna nooit.

Zo'n voetenbadje vind ik nooit vervelend ;)

Bianca ik slik idd de pil, ik slik m veel door omdat ik erg zwaar ongesteld wordt.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:55

Wellicht heeft het met voeding te maken. Neem contact op met het KEAC.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:59

Lijkt me wijs dat ze eerst naar HA gaat.

Sterkte!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:59

Ik herken het maar heb het met niet altijd!
Ook kan ik bij alles in slaap vallen wat vaak gebeurt.
Ben zelfs in keer met jas in het warme najaar op stal in de auto in slaap gevallen.
Ook verschillende testen gehad en bloed moeten prikken. Niks bleek gezond te zijn!..
Toch heb ik hier af en toe nog last van en het heeft niks met mijn menstruatie te maken. Kan gewoon ieder moment opspelen!
Ben benieuwd wat je hebt Joolien!
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:52

Toch nog niet de huisarts gebeld want tja t ging wel. Buikpijn zakte weg al houd ik last van mn buik. Maar nu ben ik weer zo wazig. Ik kan me totaal niet focussen en concentreren en ben ontzettend onrustig. Snap er geen klap van!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:45

Kan vanalles zijn, stress en voeding zijn wel de meest voor de hand liggende, die kunnen je hele (hormonale) balans onderuit halen.

Eet je wel gezond, krijg je de juiste voedingsstoffen en voldoende vocht binnen?

Daar begint alles immers, met de brandstof waar je lichaam het op moet doen :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:47

Bel nou maar Joolien.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:47

Ja ik kan morgen pas weer bellen voor een afspraak. Bummer.

Ik eet goed en gezond ja. Drink ook voldoende water, eet elke dag groente etc.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:48

Joolien schreef:
Ja ik kan morgen pas weer bellen voor een afspraak. Bummer.

Ik eet goed en gezond ja. Drink ook voldoende water, eet elke dag groente etc.

Gewoon doen, ook al zijn je klachten minder. Anders blijf je bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:49

Ja ik ga morgen zeker bellen. :j De wazigheid word wel weer minder nu ik wat gegeten heb. (brood met zoetigheid oa appelstroop)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:57

Klinkt inderdaad als obstipatie. Als er eentje onderweg koffiepauze neemt kan dat echt veel pijn doen en krijg je idd zweetaanvallen van, dorst, duizeligheid, erge steken, e.d. Mijn ene schoonzusje had het toen ze heel erg obstipatie had, andere schoonzusje toevallig ook, omdat het kindje in haar buik soms de darmen beknelde. Succes en sterkte ermee!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:02

Zou ook nog een vitamine D tekort kunnen zijn, veel van jou klachten kloppen met die van mij..
Maar nu ga ik binnenkort ook naar de Psyg om te kijken of het bij mij niet iets anders is..
Sterkte in elk geval