diane 35 echt zo gevaarlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:26

MISTRAL94 schreef:
Liesje je bent niet verplicht te stoppen met die pil.

Ik slik geen pil, maar trombose ed is niet iets wat je onderschatten moet. Die cijfers liggen er schijnbaar anders zouden ze daar geen actie op ondernemen.

Ze kunnen ook actie ondernemen omdat het publiek het graag wil :) publieke druk kan veel doen in een land waar men al twijfelt aan de regering :=

Diphenhydramine is hier ook uit de handel gehaald bijvoorbeeld :) terwijl er geen sprake was van daadwerkelijk gevaar voor de volksgezondheid.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-02-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:27

Sterker nog, ik slik die pil helemaal niet. :D

Het verbaast me zo dat mensen tegenwoordig de media achterna hobbelen. :o alles wat onderzocht wordt, is slecht. Als jullie van deze cijfers al schrikken.. hoop ik niet dat jullie ooit erachter komen hoeveel ongezonde dingen je dagelijks via je eten en drinken binnenkrijgt.. luchtverontreiniging.. noem maar op.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:28

Lees jij nooit bijsluiters, TO? Ieder medicijn heeft een waslijst aan bijwerkingen, zo ook de pil. Iedere pil geeft een verhoogde kans op trombose, helemaal als je daar ook nog bij rookt.

In elk geval niet zomaar stoppen (helemaal niet als je een vriend hebt en daar wat mee doet..), maar niet panikeren en maandag de huisarts bellen als je per se wilt overstappen.

Maris, gebruik jij nooit medicijnen dan?

MISTRAL94

Nou ik weet niet hoe het in frankrijk werkt, maar hier in nederland is het al jaren dat ze terug komen op het slikken van deze pil en dat is niet zonder reden. Gynaecologen schrijven dit ook steeds minder vaak voor. Per direct stoppen is niet nodig, maar als er andere mogelijkheden zijn is dat zeker niet verkeerd om dat te overwegen.

Vientje

Bij elke verhoogde trombosegevoeligheid bij een persoon wordt die pil afgeraden. Hij verhoogt inderdaad namelijk tromboserisico (ietsje), net als dat roken dat doet. Roken + de pil is een dubbelop risico dus en minder verstandig.

Ik heb factor V Leiden (genetische mutatie) wat een sterk verhoogd risico geeft op trombose (bij ons in de familie in elk geval), en ik mag die pil daarom niet slikken. Bijna geen enkele pil trouwens :+

Een beetje storm in een glas water dit, zolang je geen driedubbele risicofactoren gaat combineren zal het wel loslopen :) Er is zo veel slecht voor je.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:29

MISTRAL94 schreef:
Nou ik weet niet hoe het in frankrijk werkt, maar hier in nederland is het al jaren dat ze terug komen op het slikken van deze pil en dat is niet zonder reden. Gynaecologen schrijven dit ook steeds minder vaak voor. Per direct stoppen is niet nodig, maar als er andere mogelijkheden zijn is dat zeker niet verkeerd om dat te overwegen.

Ben ik het ook mee eens hoor :j ik vind dat er ook echt moet worden gekeken naar de lichts mogelijke pil, die wel goed werkt. Eens per jaar even een pil controle is ook niets mis mee!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 23:30

ik heb de diane inderdaad vanwege anders 6 dagen doodziek zijn per maand en door de pil heen gaan zeg maar :') ,
tis niet voor niets iig
zal een bellen maandag of ze iets minder ergs hebben

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:31

pubelia schreef:
Maakt inderdaad niet uit welke pil je slikt voor een verhoogde kans op oa een trombose maar ook op een beroerte. Dan zou je voor een heel ander anticonceptie moeten kiezen...

En roken verhoogd nog meer de kans, maar zonder te roken is er ook nog een verhoogde kans. (mensen uit mijn omgeving hebben een beroerte gehad, en rookte niet. Door de pil dus)

Als ik dit verkeerd interpreteer moet je het zeggen, maar zeg je hier nu dat omdat het niet door het roken kwam, de beroerte dus door de pil veroorzaakt werd?

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:32

Geen pil meer nee, verder ben ik gelukkig weer zo gezond dat ik geen medicijnen meer hoef te gebruiken...

Ik heb een longembolie gehad, en echt, je schrikt je kapot hoe snel je achteruit gaat...
Ben blij dat het goed is afgelopen en sindsdien haal ik eruit wat erin zit...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:32

Nou dan moet ik maar veel alcohol drinken om mijn bloed dun en bloedpropvrij te houden :+

Niet direct zo in paniek schieten TS, onderzoek betekend niet dat er iets bewezen is, je zal waarschijnlijk niet a la minute dood neervallen. Gewoon een afspraak maken met de HA als jij je hier echt niet lekker bij voelt.

NeverGiveUp

Re: diane 35 echt zo gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:33

Is de diane ook gelijk diane35?

Niet dat ik hier wakker van ga liggen, laat me niet zo snel op de kast jagen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:35

little_birdy schreef:
ik heb de diane inderdaad vanwege anders 6 dagen doodziek zijn per maand en door de pil heen gaan zeg maar :') ,
tis niet voor niets iig
zal een bellen maandag of ze iets minder ergs hebben

Slik wel gewoon even door tot maandag :) dat is wel zo verstandig. Per direct stoppen is echt niet aan te raden.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:35

De diane is nu in opspraak omdat dit ook best een zware is.
Waarschijnlijk hebben ze niet alleen de cijfers van de 4 doden door de Diane in 25jr
Maar ook alle DVT/OVT (trombose been) en Longembolie cijfers er bij gehaald.

Nadeel van elke pil is, hoe ligt ze ook zijn. Ze zorgen dat de meesten er een paar kilo van groeien en de kans op trombose is groter.
Ik heb ook de Diane geslikt en heb er een longembolie en DVT van gekregen. Dacht men. Maar bleek al een vernouwing te zitten in een buik ader die een propje veroorzaakte.
Nu voor leven aan bloed verdunning en slik ik gewoon een andere lichtere pil.

En ja Diane is ook gewoon de Diane35.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:38

imd schreef:
Als ik dit verkeerd interpreteer moet je het zeggen, maar zeg je hier nu dat omdat het niet door het roken kwam, de beroerte dus door de pil veroorzaakt werd?

Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde dat zij niet rookte, en bij haar was vast gesteld dat het door de pil kwam. Sorry voor het onduidelijk verwoorden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:41

Ohzo, nee dan snap ik hem. Dank voor je verduidelijking :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:50

Ik slikte jaren geleden Marvelon. Een paar maanden maar en ik had een longembolie.
Ik was net 18, rookte niet en verder goed gezond en bewoog genoeg. Ik heb de pil daarna nooit meer geslikt en altijd een spiraaltje gehad en nu nog steeds.

Het schijnt dat je kunt laten testen of je gevoelig bent voor trombose icm de pil

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 08:52

Ik heb hem 10 jaar geslikt. Sinds 5 jaar slik ik nu de Yasmin, werkt even goed. Geen puistjes en minder vette huid en geen klachten meer bij menstruatie. Ik ben dus heel tevreden over de Yasmin. Misschien een aanrader voor vrouwen die de Diane nu niet meer willen?

Ik denk idd dat het zwaar overtrokken is. Verhoogde kans op trombose, ja dat zou kunnen maar zoals gezegd: 4 vrouwen in 25 jaar.... nou ja als het je tijd is, ga je toch wel denk ik maar.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 08:59

Vientje schreef:
Bij elke verhoogde trombosegevoeligheid bij een persoon wordt die pil afgeraden. Hij verhoogt inderdaad namelijk tromboserisico (ietsje), net als dat roken dat doet. Roken + de pil is een dubbelop risico dus en minder verstandig.

Ik heb factor V Leiden (genetische mutatie) wat een sterk verhoogd risico geeft op trombose (bij ons in de familie in elk geval), en ik mag die pil daarom niet slikken. Bijna geen enkele pil trouwens :+

Een beetje storm in een glas water dit, zolang je geen driedubbele risicofactoren gaat combineren zal het wel loslopen :) Er is zo veel slecht voor je.

Ik heb hetzelfde als jou.
Heb jaren terug m'n eerste trombosebeen gehad, en we dachten dat dat door de pil kwam, dus meteen gestopt.
Maar ongeveer nu 3 jaargeleden kreeg ik weer trombose in mijn andere been, dus laten testen hoe dat nou gekomen is, bleek dus afwijking in mijn bloed te zijn, iets met proteine s,maar volgensmij 't zelfde als factor V leiden, dus nu geen pil meer,maar ook een spiraaltje...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:25

vuurneon schreef:
Nee, niet naar het toilet gaan of naar de wc; daar gaan echt de meeste mensen dood!

Wat is het verschil? :))

Ik denk dat je niet zo snel hoeft te panieken, maar als je je er echt niet lekker bij voelt kun je altijd overstappen op een andere manier van anticonceptie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:26

vuurneon schreef:
Liesje1611 schreef:
4 doden in 25 jaar..?
Ik zou me hier vooral geen zorgen om maken.

Of dan ook niet meer fietsen/autorijden/trappenlopen, want daarbij vallen meer slachtoffers.. :')

Nee, niet naar het toilet gaan of naar de wc; daar gaan echt de meeste mensen dood!

Er is een kans van 1 op 2 miljoen dat je doodgaat doordat je uit je bed valt. Niet meer slapen dus (hoewel je daar ook weer dood van gaat).
Ik snap de ophef niet zo, dit is toch al jaren bekend?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:36

De ophef erover is dat er in frankrijk doden gevallen zijn door de pil en inmiddels in nederland ook zeker 1 persoon. Dus het is maar de vraag of het een storm in een glad water is.

Overigens zou ik niet graag bij 1 van die doden willen zitten en nogmaals waarom zoveel risico lopen als je de kans kunt verkleinen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:38

MISTRAL94 schreef:
De ophef erover is dat er in frankrijk doden gevallen zijn door de pil en inmiddels in nederland ook zeker 1 persoon. Dus het is maar de vraag of het een storm in een glad water is.

Overigens zou ik niet graag bij 1 van die doden willen zitten en nogmaals waarom zoveel risico lopen als je de kans kunt verkleinen?

Ja maar het risico is bekend. De pil verhoogt het risico op trombose en van trombose kun je doodgaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:43

MISTRAL94 schreef:

Maar vermijd jij dan ook het vliegtuig?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:51

Maar dan willen ze iets aan de risico's doen en dan is het allemaal overtrokken en bangmakerij. Als ze niets doen en meisjes/vrouwen vallen bij bosjes dood neer dan zeggen mensen belachelijk dat er niets aan gedaan wordt. Dus kortom het is nooit goed wat ze ook doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:53

Deze pil is heel belangrijk voor mij, dus ik hoop niet dat het op den duur ook in NL eruit gehaald wordt.