pijnlijke opgezette ader, wat of wat is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Re: pijnlijke opgezette ader, wat of wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 22:21

nou afgeleerd heb ik het wel hoor! durf geen pen meer op me hand te zetten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:24

je zei bovenop de hand? Dus als je hand met de nagels naar boven gewezen op tafel ligt dan zit daar een bult die pijnlijkk en gevoelig is aan de bovenkant bij het gewricht? En wordt meer wanneer het beweegt? Ik zou juist denken aaan een Ganglion. Er lekt vloeistof uit het kraakbeen meende ik en dat hoopt zich op daar en zorgt voor druk. Dit zorgt voor het pijnlijke gevoel. Echter, bij mindere bewegingen verdwijnt het weer. Ik heb hetzelfde. Het kwam uit het niets, mee naar dokter geweest en die zei dat als ik er echt last van bleef houden permanent, dan konden ze het weg snijden. Heb het toen gelaten en een paar maand later verdwenen en niet terug gekomen. Het hoeft dus niets ernstig te zijn ;)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 22:28

Lotte_Wessel schreef:
je zei bovenop de hand? Dus als je hand met de nagels naar boven gewezen op tafel ligt dan zit daar een bult die pijnlijkk en gevoelig is aan de bovenkant bij het gewricht? En wordt meer wanneer het beweegt? Ik zou juist denken aaan een Ganglion. Er lekt vloeistof uit het kraakbeen meende ik en dat hoopt zich op daar en zorgt voor druk. Dit zorgt voor het pijnlijke gevoel. Echter, bij mindere bewegingen verdwijnt het weer. Ik heb hetzelfde. Het kwam uit het niets, mee naar dokter geweest en die zei dat als ik er echt last van bleef houden permanent, dan konden ze het weg snijden. Heb het toen gelaten en een paar maand later verdwenen en niet terug gekomen. Het hoeft dus niets ernstig te zijn ;)

hwt wprd juist minder als je beweegt.. maar toh maaar even hopen dat dit het is

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:31

Oke, maar lijkt me zelf stug dat het een ader is aan de bovenkant van de hand. Daar zitten de aders dieper in onder de huid dus om die echt dikker te zien worden denk ik niet. Ik weet het zelf niet, geen expert, maar dat zou ik denken. Lijkt me dan toch dat het weefsel daar gewoon opgezet is en misschien toch vloeistof eronder is gekomen. Maar sterkte ermee!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 22:37

Lotte_Wessel schreef:
Oke, maar lijkt me zelf stug dat het een ader is aan de bovenkant van de hand. Daar zitten de aders dieper in onder de huid dus om die echt dikker te zien worden denk ik niet. Ik weet het zelf niet, geen expert, maar dat zou ik denken. Lijkt me dan toch dat het weefsel daar gewoon opgezet is en misschien toch vloeistof eronder is gekomen. Maar sterkte ermee!

ik kan je helaas geen foto laten zien maar precies op de plek is 1 lange sliert dik.. alsof er een slort staafje in zit lijkt het wel.. maar goed zou maar zo gewoon voht kunnen zijn ja

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:41

Aders in de hand kunnen er wel degelijk dik bovenop liggen hoo, die van mij zijn heel erg zichtbaar.

Ik denk niet dat je bloedvergiftiging hebt, dan zou je niet meer zo goed kunnen typen ;) Het klinkt wel als een ontsteking, maar een ontstoken ader is niet meteen hetzelfde als bloedvergiftiging.

Je gaat morgen al naar de huisarts en dat zou ik ook adviseren :)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:57

Een bloedvergiftiging door schrijven op je hand is absoluut onzin! Goed is het natuurlijk niet maar met een bloedvergiftiging wordt bedoeld dat er een bacterie in je bloedbaan zit, en bacteriën kunnen niet door je huid heen en zo dus ook niet in de bloedbaan belanden. Als dit wel zo zou zijn is de hele mensheid ik korte tijd uitgestorven vanwege bacteriële infecties(virussen net zo goed aangezien die nog kleiner zijn). Daarbij zit bloed (natuurlijk) door je hele lichaam en dan heb je heel wat meer dan pijn in je hand want die infectie beïnvloed dan heel je lichaam.

Natuurlijk kan er best wel wat mis zijn, en ook iets ernstigs maar daar kunnen wij toch echt niet over oordelen maar wat hier gezegd wordt over bloedvergiftiging kan echt zo naar het land der fabels verwezen worden

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:45

amillia schreef:
Een bloedvergiftiging door schrijven op je hand is absoluut onzin! Goed is het natuurlijk niet maar met een bloedvergiftiging wordt bedoeld dat er een bacterie in je bloedbaan zit, en bacteriën kunnen niet door je huid heen en zo dus ook niet in de bloedbaan belanden. Als dit wel zo zou zijn is de hele mensheid ik korte tijd uitgestorven vanwege bacteriële infecties(virussen net zo goed aangezien die nog kleiner zijn). Daarbij zit bloed (natuurlijk) door je hele lichaam en dan heb je heel wat meer dan pijn in je hand want die infectie beïnvloed dan heel je lichaam.

Natuurlijk kan er best wel wat mis zijn, en ook iets ernstigs maar daar kunnen wij toch echt niet over oordelen maar wat hier gezegd wordt over bloedvergiftiging kan echt zo naar het land der fabels verwezen worden

Ben ik het helemaal mee eens.
En vaak als je bloedvergifteging hebt loopt er ook een rode streep aan de binnenkant van de arm van de hand naar beneden.
Daar zie je ook vaak dat het bloedvergiftiging is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:54

Lotte_Wessel schreef:

de huid bovenop je hand is juist heel dun en zijn daar de aderen goed zichtbaar... waarom denk je dat daar de infuzen aangezet worden? :)* omdat ze zo lekker dicht onder je velletje liggen,goed zichtbaar en aanprikbaar zijn.
ts gewoon even de ha bellen , klinkt idd als een ontsteking

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 07:54

toen ik net wakker werd was er niks meer dus zal ook wel niks ernstigs zijn geweest, komt het trlerug ja.. ga ik alsnog naar de docter

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:42

Oh dat zal vast een opluchting geweest zijn, fijn! :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:54

hihi.. bokt op zn best... een opgezet adertje en je was in ieder geval al je hand kwijt...!
zouden jullie voor een opgezet adertje op je hand werkelijk direct naar de dokter rennen????
Fijn dat het weggetrokken is en er niets meer aan de hand is.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:01

_rosita_ schreef:
hihi.. bokt op zn best... een opgezet adertje en je was in ieder geval al je hand kwijt...!
zouden jullie voor een opgezet adertje op je hand werkelijk direct naar de dokter rennen????
Fijn dat het weggetrokken is en er niets meer aan de hand is.

Haha! Same thought. Mijn moeder zei vroeger ook altijd dat je bloedvergiftiging kreeg door op je handen te tekenen, maar dat zei ze om me bang te maken want ze wilde niet dat ik op mijn handen tekende :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:01

Haha.. zo heb ik het ook geleerd en als je erop googled vind je er toch ook wel wat over... dusja :P Maar goed dat is blijkbaar dus ook een fabeltje

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:04

Op zich is het ook niet heel logisch. Wat amilia ook zegt, inkt gaat heus niet door je huid en je aderwanden heen naar je bloedbaan. En ik lakte vroegah mijn nagels met Typex, dat is ook altijd goed gegaan (heeft alle vingers nog :D).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:08

Wel als je opgezette ader verkleurd is, en pijn doet (zie openingspost TS).

Helaas heb ik een bekende die op die manier (inkt, hand) aan een bloedvergiftiging is gekomen. Die heeft toch een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:09

Maar dan moet er een wondje oid zijn geweest. Ik geloof echt niet dat inkt door je huid en alle lagen heen kan naar je bloedbaan.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 17:01

helaas is het later op de dag weer terug gekomen en ga ik morgen hoe dan ook alsnog naar de dockter

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:06

Wat je kan doen is een streepje op je hand zetten tot waar de ader dik is.
Dan kan je zien of het zich verder uitbreidt of niet :j Heb ik ook gedaan toen ik een vergiftiging van mijn lymfestelsel had en toen kon ik duidelijk zien dat de rode streep verder trok.

Nu het later op de dag is teruggekomen denk ik toch aan een soort overbelasting van je hand. Bloedvergiftiging trekt niet weg om vervolgens weer terug te komen.

Zou je dus niet al te veel zorgen maken en morgen gewoon lekker bij de huisarts langs gaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:12

amillia schreef:

Inderdaaad, ik dacht al he? Klinkt net als lieveheersbeestjes die zo oud zijn als hun stippen.

Hoe wil die inkt door je huid heen gaan en in je bloedbaan terecht komen..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:42

Ik denk dat je gewoon een overbelaste ader hebt of een ontsteking.
Misschien een doktersbezoekje niet weg.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:45

Nou ts, hopelijk gaat het toch vanzelf over!!

Je bent wel heel creatief, je schrijft dokter telkens anders :+

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 19:41

Jilletje schreef:
Nou ts, hopelijk gaat het toch vanzelf over!!

Je bent wel heel creatief, je schrijft dokter telkens anders :+

hahahahahha jaa, dyslextie.. heb zelf geen flauw iedee hoe ik het moet schijven dus ik doe iedere x maar wat, maar niet bewust van nou doe ik nu een k en dan een c en dan allebij haha gewoon onbewust kont er wat te staan

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:13

Jans schreef:
Wel als je opgezette ader verkleurd is, en pijn doet (zie openingspost TS).

Helaas heb ik een bekende die op die manier (inkt, hand) aan een bloedvergiftiging is gekomen. Die heeft toch een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.

En toch kan het echt niet, bloedvergiftiging is een infectieziekte. Dit betekend dat er altijd micro-organismen(in dit geval een bacterie) in het spel zijn als iemand een bloedvergiftiging heeft. Deze zitten niet in inkt en kunnen niet door huid(zolang deze niet beschadigt is)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 09:26

net bij de dokter geweest, hij zij dat het helemaal niks ernsitgs was gelukkig :)