Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lotte_Wessel schreef:je zei bovenop de hand? Dus als je hand met de nagels naar boven gewezen op tafel ligt dan zit daar een bult die pijnlijkk en gevoelig is aan de bovenkant bij het gewricht? En wordt meer wanneer het beweegt? Ik zou juist denken aaan een Ganglion. Er lekt vloeistof uit het kraakbeen meende ik en dat hoopt zich op daar en zorgt voor druk. Dit zorgt voor het pijnlijke gevoel. Echter, bij mindere bewegingen verdwijnt het weer. Ik heb hetzelfde. Het kwam uit het niets, mee naar dokter geweest en die zei dat als ik er echt last van bleef houden permanent, dan konden ze het weg snijden. Heb het toen gelaten en een paar maand later verdwenen en niet terug gekomen. Het hoeft dus niets ernstig te zijn
Lotte_Wessel schreef:Oke, maar lijkt me zelf stug dat het een ader is aan de bovenkant van de hand. Daar zitten de aders dieper in onder de huid dus om die echt dikker te zien worden denk ik niet. Ik weet het zelf niet, geen expert, maar dat zou ik denken. Lijkt me dan toch dat het weefsel daar gewoon opgezet is en misschien toch vloeistof eronder is gekomen. Maar sterkte ermee!
Het klinkt wel als een ontsteking, maar een ontstoken ader is niet meteen hetzelfde als bloedvergiftiging.
amillia schreef:Een bloedvergiftiging door schrijven op je hand is absoluut onzin! Goed is het natuurlijk niet maar met een bloedvergiftiging wordt bedoeld dat er een bacterie in je bloedbaan zit, en bacteriën kunnen niet door je huid heen en zo dus ook niet in de bloedbaan belanden. Als dit wel zo zou zijn is de hele mensheid ik korte tijd uitgestorven vanwege bacteriële infecties(virussen net zo goed aangezien die nog kleiner zijn). Daarbij zit bloed (natuurlijk) door je hele lichaam en dan heb je heel wat meer dan pijn in je hand want die infectie beïnvloed dan heel je lichaam.
Natuurlijk kan er best wel wat mis zijn, en ook iets ernstigs maar daar kunnen wij toch echt niet over oordelen maar wat hier gezegd wordt over bloedvergiftiging kan echt zo naar het land der fabels verwezen worden
Lotte_Wessel schreef:Oke, maar lijkt me zelf stug dat het een ader is aan de bovenkant van de hand. Daar zitten de aders dieper in onder de huid dus om die echt dikker te zien worden denk ik niet. Ik weet het zelf niet, geen expert, maar dat zou ik denken. Lijkt me dan toch dat het weefsel daar gewoon opgezet is en misschien toch vloeistof eronder is gekomen. Maar sterkte ermee!
omdat ze zo lekker dicht onder je velletje liggen,goed zichtbaar en aanprikbaar zijn.
_rosita_ schreef:hihi.. bokt op zn best... een opgezet adertje en je was in ieder geval al je hand kwijt...!
zouden jullie voor een opgezet adertje op je hand werkelijk direct naar de dokter rennen????
Fijn dat het weggetrokken is en er niets meer aan de hand is.
Maar goed dat is blijkbaar dus ook een fabeltje 
Heb ik ook gedaan toen ik een vergiftiging van mijn lymfestelsel had en toen kon ik duidelijk zien dat de rode streep verder trok.amillia schreef:Een bloedvergiftiging door schrijven op je hand is absoluut onzin! Goed is het natuurlijk niet maar met een bloedvergiftiging wordt bedoeld dat er een bacterie in je bloedbaan zit, en bacteriën kunnen niet door je huid heen en zo dus ook niet in de bloedbaan belanden. Als dit wel zo zou zijn is de hele mensheid ik korte tijd uitgestorven vanwege bacteriële infecties(virussen net zo goed aangezien die nog kleiner zijn). Daarbij zit bloed (natuurlijk) door je hele lichaam en dan heb je heel wat meer dan pijn in je hand want die infectie beïnvloed dan heel je lichaam.
Natuurlijk kan er best wel wat mis zijn, en ook iets ernstigs maar daar kunnen wij toch echt niet over oordelen maar wat hier gezegd wordt over bloedvergiftiging kan echt zo naar het land der fabels verwezen worden
Jilletje schreef:Nou ts, hopelijk gaat het toch vanzelf over!!
Je bent wel heel creatief, je schrijft dokter telkens anders
Jans schreef:Wel als je opgezette ader verkleurd is, en pijn doet (zie openingspost TS).
Helaas heb ik een bekende die op die manier (inkt, hand) aan een bloedvergiftiging is gekomen. Die heeft toch een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.