Heimwee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 20:05

Oh ja dat maakt het dan wel anders ja. Dan is het misschien juist wel een goede oplossing dan zit je als kind niet zo tussen de ruzies. Hihi ik moet eerlijk zeggen dat ik niet nooit zeg over de scheepvaart. Vind het altijd heeeerlijk aan boord. :) Maar helaas kan er geen paard op een schip.. :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:20

Ik ben 26 en nog altijd wat heimwee met name tijdens mijn vakantie's.
Vroeger op kamp was een drama! elke nacht moest ik wel huilen.
Maar heel veel respect voor je meid op zo'n jonge leeftijd zo veel zonder ouders is niet niks!
Woon vlak bij een schippersinternaat in Rotterdam en heel veel meiden en jongens zaten bij mij in de klas.
Dus ik weet een klein beetje hoe de vork in de steel zit...

Moest met scouting mee op kamp ergens in augustus als ik me niet vergis, niet zo erg.
Alleen overleed mijn vader dus 3 weken voordat ik op kamp moest.
Er was immers al betaald en op mij gerekend. Lang geleden dat ik zo veel gehuild heb! had geen tranen meer over...

Ja heimwee is verschrikkelijk als je het hebt, en helemaal weg gaan nee... Helaas werkt dat niet zo!
Je bent dus niet alleen met dat verschrikkelijke gevoel, elke keer weer die brok in je keel.
Tranen weg moeten slikken en verbergen dat je gehuild heb.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:29

ja kan me voorstellen dat je bang bent dat je ze een schuldgevoel aanpraat.
Maar toch...het zijn je ouders, en ik denk dat ze het erger vinden als jij rondloopt met zoiets moeilijks en het idee hebt dat je er niet met hun over kunt praten ;)

een paard op een schip :D hihi zie t zo voor me

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 14:41

Jorika1986: Dat scouting kamp was niet echt handig geloof ik. Ik weet niet zo goed hoe het voelt op vakantie heimwee te hebben omdat ik het dan nooit heb met kamp enz. ook niet veel gehad maar lijkt me helemaal super rot omdat vakantie toch een leuke tijd moet zijn.
Voor mij voelt het ''normaal'' zo vroeg alleen te zijn gaan wonen enz. Maar heb vaak gewenst dat het anders was geweest.
Nee helemaal weg gaan werkt echt niet. Denk dat dat het juist erger maakt. Nu heb ik ook nog spulletjes van mijn ouders om me heen en dan helemaal niet meer. Dat verbergen ja. Dat is zoo moeilijk. Helemaal het verbergen dat je van binnen kapot gaat van het verdriet maar het niet wilt laten zien. Ik heb mijn moeder het vroeger zo moeilijk gemaakt dat ik het zo weinig mogelijk nog wil laten merken omdat ik haar niet nog meer pijn en verdriet aan te doen. (toen ik 6,7,8 jaar was moest mijn moeder elk weekend aan de zenuwtabletten om het aan te kunnen. Dat vertelde ze een jaar terug ofzo. Toen hadden we het er ook over. )

Renate: Ja dat klopt ook wel weer. Wil iniedergeval afwachten wat de huisarts zegt en dan ga ik het hun wel vertellen.
Hihi er is een soort schip met een paard erop.. Maar dat wordt het echt niet.
Edit: foto ;)
http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images ... pg.568.jpg

Voel me nog steeds alsof ik overreden ben door een tank. ;( Heb nu weer een week vakantie maar blijf thuis. Hoop volgend weekend wel te kunnen gaan als ze niet te ver weg zijn. door de operatie kan ik nog niet erg lange stukken rijden. Dus de aankomende week erg veel ''vrije'' tijd dus denk dat ik voor school maar wat vooruit ga werken grote schoonmaak houden ofzo..

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:54

Whehe wat vet :D
Maar wel minder dat je je niet goed voelt. Zeker nu je vakantie hebt...Hopelijk vindt je wat afleiding!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 18:41

Als afleiding heb ik nu zondag/maandag wat staan en heb een serie die ik kan kijken en een schilderrij wat af mag, en natuurlijk morgen. :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:00

en na morgen heb je mischien nog wel meer afleiding hihi

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:38

Met (bijna) 28 jaar heb ik ook nog steeds heimwee.
Gelukkig niet meer zo erg als vroeger.
In groep 8 gingen we 5 dagen naar Vlieland als uitje. Wat een hel zeg.. Heb een week nauwelijks gegeten, alleen maar zitten janken, af geteld hoe lang het nog duurde voordat ik mijn ouders weer zag, tot het punt dat de leiding bijna mijn ouders hebben gebeld om me op te halen. ;(
Ergens begin 20 heb ik langere tijd stage gelopen aan de andere kant van het land gedurende 4 weken achtereen intern. De week ervoor maakte ik me al druk en zenuwachtig, de dag dat ik erheen ging heb ik enorm zitten janken en godzijdank kwamen mijn mams en zus halverwege 2 dagen op bezoek, want ik voelde me gewoon zó ont-zet-tend rot........

Inmiddels woon ik samen met mijn vriend een uur verderop van mijn ouders en zus, maar ik mis ze enorm. Terwijl ik ze nog een paar keer per week zie.. Op vakantie gaan lijkt me geweldig, maar langer dan een week hoeft van mij niet hoor. En ver weg ook niet... :n
Niet omdat ik niet wil en het me niet mooi en leuk lijkt, maar vanwege dat ene rotgevoel dat alles beinvloed!

Troost je, je bent niet de enige! En ik denk dat de tijd een hoop zal goedmaken.
Maar tot die tijd, het is een óntiegelijk rot gevoel...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 14:33

Fielychi: Snap precies wat je voelt, alleen heb ik het nooit met kamp/uitjes gehad gelukkig. Dat lijkt me echt heel erg rot omdat zulke dingen juist leuk moeten zijn. Toen ik van Nijmegen naar Maasbracht ben verhuisd was de 1e week ook echt een hel. Ik kon echt helemaal niemand vreemde omgeving enz. Ja ik had daar 2 nichtjes zitten waar ik steun van had verwacht en op had gehoopt maar die hebben echt 0,0000000 % ook maar iets in die richting gedaan dus dat was ook wel een mega domper. Maar zo gauw ik mijn slaapkamer daar vol had gehangen met posters *lees: geen milimeter muur meer zichtbaar tussen de posters door* werd het beter. Snap wat je bedoelt. vanwege dat rotgevoel en het alles beinvloeden ga ik juist te weinig naar ze toe. :(

zoo een fijn afleidend weekend gehad. :) Alleen niet te best geslapen vannacht. Heb ''besloten'' om morgen naar de huisarts te gaan maar ben hier echt onwijs zenuwachtig voor. Ik weet gewoon echt niet hoe ik het moet vertellen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:44

Mooi dat je een fijn weekend hebt gehad.

Morgen naar de huisarts, heel goed. Even je OP uitprinten en meenemen, daar staat geen woord Russisch in dus dat gaat goedkomen.

You go girl!!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:52

Jups uitgeprint. Haha hij zal wel blij zijn met zijn leestaak.. :+ Het zijn 2,5 pagina.. O:) Of zal ik er wat bij gaan inkorten.? Of juist echt zo lang laten.?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:55

Laat maar zo anders haal je er straks nog de verkeerde stukken uit...

Echt gaan he? Gaat als het goed is een wereld voor je open.

:(:)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:21

oke dan haal ik er niks uit.. :)

Ja hoe eng ik het ook vind en hoe erg ik er ook tegenop kijk. Ik ga. Ik moet gaan. Daar hoop ik op. :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 12:35

Ik ben geweest. I did it.
De huisarts was best ''schoked'' dat ik er al zo lang mee liep enz. Omdat hij mij ook kent als iemand die altijd vrolijk is en veel praat enz.

Hij stelde eerst pillen voor voor als ik naar hun toe ging of als hun hier komen. Om het zo ''aan te kunnen''. Dit leek mij niet zo'n strak plan omdat het dan symptoom bestrijding is en niet oplossend.
Dus zijn we tot de conclusie gekomen voor een psycholoog. 27 februari word ik daar verwacht.

Het was heel erg druk en heb 3 kwartier in de wachtkamer gezeten. Constant in 2 strijd. Blijven of zo hard mogelijk weg rennen. trillend als een rietje maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Ben ook blij dat ik de OP heb uitgeprint en heb laten lezen. Gelukkig nu weer een beetje gekalmeerd. Was aardig over mijn toeren toen ik daar weg ging.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:52

*\o/* *\o/* *\o/*

Toppertje!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:46

Je mag ontzettend, onwijs en overweldigend trots op jezelf zijn! :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 23:23

Thx..!! :D Door jullie voelt het nog beter. Al zit er ook wel echt een deel ongerustheid.. O:)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 00:52

Hmm volgend scenario.

Om kwart voor 11 kreeg ik het bericht dat pap en mam morgen naar huis komen voor de post. Dus een bliksembezoek. Maar hoe laat weet ik nog niet en wat de echte ''plannen'' zijn weet ik ook niet. :(
Buiten dat heb ik zelf voor morgen plannen met een vriendin gemaakt. Vind zo'n situatie onwijs moeilijk. -O-
Zou nu toch ook eigenlijk wel graag willen vertellen wat er van de week gebeurt is, waar ik zo mee zit, de oplossing die de huisarts voorgesteld heeft en de afspraak die ik heb. Alleen weet ik gewoon echt niet hoe ik dat moet vertellen. Denk ook niet dat ik dat moet vertellen bij een bliksembezoek maar als ze het weekend hier zijn of als ik daar het weekend ben. Maar dan blijft wat moet ik in hemelsnaam zeggen. ;( Kan moeilijk zeggen dat ik kapot ga van verdriet en ik daarom naar een psycholoog ga gaan. |(
Ik ben zoooo blij dat ik ze morgen weer zie maar haat de bliksembezoekjes. Ze moeten dan natuurlijk veel dingen doen in een korte tijd, Niet echt een gezelligheids bezoek. En natuurlijk gaan ze dan naar oma (woont hiernaast) dan ga ik eigenlijk altijd mee vooral als ze maar zo kort hier zijn. Gewoon een rotte situatie. Ik weet dat ze maar kort hier zijn dus wil dan zo veel mogelijk dan ook echt bij ze zijn.

Pff slaap is meteen ver te zoeken en zit alweer met een mega mega brok in mijn keel tranen weg te slikken. -O- ;(

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:44

He lastige situatie inderdaad.
Kun je niet zeggen dat je ergens met ze overwilt praten en dat je weet dat ze nu weinig tijd hebben, maar dat je dat wel binnenkort wilt doen.

Dan weet je moeder dat er iets is en dan kun jij het ook net meer blijven uitstllen omdat je moeder er de volende keer vast naar zal vragen.

Sterkte ermee

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:33

En daar gaat het dus mis ... Je ouders komen langs voor een bliksembezoekje en jij maakt er een heel drama van, wat logisch is gezien het verleden. Met een andere achtergrond zou je waarschijnlijk iets als dit sms-en: "OK, ik weet niet of ik jullie dan ga zien want ik ga iets doen met X. Doe de groeten aan oma en tot de volgende keer."

Ik zou ze laten weten dat je graag een keer rustig met ze wilt praten, begin weer met je uitgeprinte OP, die is helder en duidelijk, en vertel ook dat je contact hebt opgenomen met de huisarts en wat het voorgestelde vervolgtraject is.
Je ouders lijken me schatten van mensen die je willen steunen maar je moet hier zelf mee aan ge gang.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 10:57

Gelukkig zijn het niet vaak bliksembezoekjes. :) Had toestraks ook eventjes gebeld voor het hoe en wat. Ze komen pas vanavond. Heb toen ook gezegd dat ik niet wist of ik dan nog thuis zou zijn. Maar weet al dat ik dan wel nog gewoon thuis ben. O:) Film is dan nog niet begonnen. :P Inderdaad kan wel aangeven dat ik een volgende keer als er tijd voor is met ze wil praten.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 21:13

Zo het weekend is weer voorbij..

Vrijdag gewoon de plannen door laten gaan en was heel gezellig.. :) Mijn ouders kwamen rond 7 uur en zijn eventjes hier geweest en daarna naar oma gegaan. Toen we naar de film gingen eventjes gedag gezegd en toen ik terug kwam waren ze weg. Rot maar het ging. Vooral omdat ik zaterdag naar boord ben gegaan. De rede waarom ik het door kon zetten was omdat mam medicijnen nodig had en die kon ik vrijdag niet al halen maar zaterdag pas. En die had ze echt nodig dus ben ik zaterdag ochtend naar boord gereden. 's avonds is mijn broer ook gekomen dus super gezellig. :) Wel het ''minpuntje'' was dat ik aardig last van mijn knie had maar ook dat mocht de pret niet drukken alleen het brok in mijn keel wat er donderdag avond in schoot is nog steeds niet weg. Heeft er het hele weekend gezeten. :(

Toen ik vandaag terug naar huis ree voelde ik me oud vertrouw verrot. Was lekker rustig op de weg gelukkig en dacht laat ik daar eens gebruik van maken en ben ik in mijn telefoon gaan typen wat ik voelde. Zal wel niet hetzelfde zijn als dat ik op de bank ofzo ga zitten en het ga ''voelen'' maar dacht misschien is dat ook goed.
Hier het lijstje met de dingen die ik voelde.
leeg, futloos, leveloos, down, verloren (niet in de trant van wedstrijd verliezen), gedachteloos, gebroken, alleen, klein, verward, niet erbij zijn met mijn gedachte, Overgaan op de automatische piloot en verdoofd.
Hmm toch nog een aardige lijst. :( '
Maar het weekend was wel heel leuk en ben echt blij dat ik aan boord geweest ben.. :) Alleen heb ik nog niks verteld over de afspraak bij de psycholoog. Wist gewoon niet hoe ik moest beginnen. Er zijn denk ik wel tig momenten geweest dat ik erover kon beginnen maar kreeg er niks uit. :(

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:24

Even een stipje.
Ben zelf ook schippersdochter maar 2 weken voordat ik naar het internaat zou gaan zijn we "gedwongen"(schipt verkocht, maar hadden geen ander schip op het oog) gestopt met varen. Gelukkig is mij dus een hoop bespaard gebleven, maar ik merk ook heel goed dat ik me erg aan mijn moeder vastklamp en ook niet graag ver weg van haar ben.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:40

Nou, dat klinkt nog niet zo verkeerd toch? De vrijdag goed doorgekomen en je eigen plan getrokken. Weliswaar omdat je zaterdag toch aan boord zou gaan maar toch naar de film geweest.
Zaterdag gewoon een leuke dag met familie.
Zondag een beetje lastig omdat je in een oud patroon valt en dat is verdories lastig los te laten. Heel goed dat je hebt opgeschreven hoe je je voelt (heb je nou zitten typen terwijl je auto reed?). Dat is een mooi begin voor jezelf en ook een handige lijst voor je gesprekken met een psycholoog.
Als je nog niet binnenkort naar de psycholoog kunt, kan je misschien zelf met deze lijst aan de slag en jezelf de volgende vragen stellen: waarom voel ik me zo en hoe zou ik hier minder last van kunnen hebben? Gewoon een beetje mediteren, het hoeft niet zwaar te worden.
Dat je nog niets verteld hebt over de psycholoog is ook prima. Het is veel leuker om over een poosje te kunnen zeggen dat je bij een psycholoog loopt en dat je daar veel aan hebt dan dat je je ouders misschien ongerust maakt en/of valse hoop geeft.

Het begin is er!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 21:56

Klopt gaat nog niet zo slecht. Merk wel dat ik het nu al meteen veel verder weg duuw achter de dikke muur meteen. Zodat het me niet zo raakt. En als ik zaterdag niet naar boord was gegaan had ik een deel van de plannen afgezegd als het niet helemaal was. Heb de hele vrijdag als een gaoot rond gelopen mezelf afvragend wat doe ik. En voordat ik dat met de medicijnen merkte was ik alweer de halve dag aan het huilen omdat ik het zo erg vond dat ik ze niet/amper zou zien. En was ik er eigenlijk al zeker van dat ik de plannen helemaal om zou gooien. Maar toen dat met de medicijnen gebeurde viel er een last van mijn schouders af en heb ik de plannen toch door gezet en expres vrijdag zo kort mogelijk bij mijn ouders geweest om het alleen terug komen makkelijker te maken maar was er onder de film toch nog wel erg mee bezig. Voelde me schuldig omdat ik zo ja ongintereseerd ofzo deed. daarintegen was de zaterdag en zondag as usual. Heerlijk. :) Voel me dan zo licht als een vlinder gewoon echt gelukkig enz.
Had in de auto ook een beetje zitten denken waarom en hoe te verminderen. Maar ik weet dat gewoon echt niet. :( :(

Idd het begin is er.. Dit is al keer 2 dit jaar aan boord en de laatste jaren was ik gemiddeld 2 a 3 keer per jaar aan boord..