4 weken geen slok(je) alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:56

Susyb schreef:
Ook als ik niet drink dan denken mensen nog dat ik wat op heb.. maar dat komt meer omdat ik gewoon altijd vrolijk word van mijn vriendinnen en uitgaan (mijn vriendinnen zijn leuk als ze dronken zijn, niet vervelend). En als dan iemand vraagt: Zo hoeveel heb jij op
En ik zeg: niks want ik ben de bob

Dan geloof niemand mij haha

Dat had ik inderdaad ook altijd toen ik nog wel regelmatig uitging.
Ik kon vaak nog wel gekker doen dan de meiden die wel gedronken hadden :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:05

Herkenbaar... mijn favoriete drankje is Icetea Green.
Zowel qua smaak als prijs een stuk aantrekkelijker. Komt ook vooral omdat de stamkroeg van mijn vriendenclub geen lekker bier heeft en al helemaal slechte wijn. En als ik moe ben, word ik slaperig van alcohol. Niet echt handig.

In het begin werd er wat lacherig en zeurderig om gedaan binnen de vriendenclub, 'dat ik nooit meer zo gezellig meedeed'.
Tegenwoordig snappen ze het allemaal wel dat het niet echt uitmaakt en dat ik het heus wel gezellig vind met ze mee te gaan, maar gewoon niet zo van de alcohol ben.
En ze waarderen hun BOB natuurlijk.

Laatst kwam iemand op mijn verjaardag aan met als kado een pak ijsthee, met de grap 'meestal geef ik vrouwen een fles wijn maar ik hoopte dat ik je hier blijer mee zou maken'. Die vond ik wel goed := (al wordt een fles goede wijn bij mij nog steeds gewaardeerd hoor, het kan alleen zijn dat ik pas maanden later eens een keer een gelegenheid heb waarbij ik hem open)

Nu echter het probleem dat er in Engeland veel minder ijsthee te verkrijgen is en je dus vaak op cola oid moet terugvallen in de kroeg.
Kijk, dan gaat mijn voorkeur toch maar uit naar een Engelse Ale, zit meestal relatief weinig alcohol in en zit meer smaak aan en tenminste geen prik.
Al wordt het hier in de UK helemaal niet gewaardeerd als je weinig alcohol drinkt, de gemiddelde student hier heeft een serieus alcohol-probleem als je bekijkt wat ze gemiddeld drinken (en dan ben ik best wat gewend van studeren in Utrecht).

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:07

Ik ben nu 19 en heb nog nooit alcohol gehad, ook helemaal geen behoefte aan.
De meeste mensen snappen niet en vinden het 'saai', maar echte vrienden accepteren dat en vinden mij net zo gezellig terwijl ik aan een glaasje cola zit! :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:13

Hier nog iemand die bijna niets drinkt. Volgens mij was mijn laatste biertje ergens in augustus vorig jaar :P Ben nou eenmaal geen alcohol liefhebber, en heb net zoveel lol met mijn Cola light als iemand anders met drank. Ben in mijn leven nog maar 1x dronken geweest, en toen was ik 18 (ben nu 32 :P ). Snap niet dat mensen voor hun lol drinken...god wat was ik beroerd!! Wou het een keer proberen om te kijken wat mensen nou leuk vinden aan dronken zijn. Nou ik snap het nog steeds niet :n Scheelt dat ik ook een vriend heb die geen/weinig alcohol drinkt ivm met het wedstrijd wielrennen wat hij als hobby doet. Alleen jammer dat er mensen zijn die je voor alles uitmaken als je niet drinkt. Heb al vanalles voorbij horen komen :roll:

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:13

Ik heb al bob wel profijt.. We delen de benzine en iedereen betaalt voor het drankje van de Bob.. dus gratis uit haha.
En ik ben graag bob.. het is niet dat ik mijn vriendinnen niet vertrouw.. maar dan weet ik zeker dat iemand niet iets gehad heeft 100%!
En daarbij heb ik atlijd de grootste lol om mijn vriendinnen die dan gillend in de auto zitten op de terugweg (nog erger als op de heenweg) en bij de alchohol controle om een BOB sleutelhanger smeken haha

Grapjasjes12

Re: 4 weken geen slok(je) alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:42

Ik vind het altijd zo triest dat je alcohol 'moet' drinken. Wat maakt het een ander uit of ik nou aan een dubbele wodka of een glas Spa Rood zit? :') Dat heb ik nooit begrepen.

Ik drink al jaren niet meer, ik geloof dat ik 23 was toen ik voor het laatst dronk, ik word dit jaar 28 :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:43

Ik ben 20 en ik drink echt nooit :')
Vind het niet echt lekker ofzo. En wat ik wel lust heb ik geen behoefte aan.
Ben een beetje een controlfreak en ik ben een beetje bang dat ik wat vreemd ga doen als ik dronken of aangeschoten ben.

Sommige denken dan "heuj handig, taxi" maar ik heb lekker nog geen rijbewijs }>

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:46

Ik vind het juist fijn dat mijn vriend de Bob is dan zijn wij gezellig samen het 'fris team'.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:48

ik drink ook bijna nooit, maar ben met uitstapjes waarbij anderen wel drinken er 'echt' bij.. waarop mensen echt kunnen denken dat ik toch aan de drank ben. tja |( zit gewoon in mijn aard.

Het interesseerd me eigenlijk niet zo, maar als ik wel drink komt het ook keihard aan. Dus dat is altijd weer een les.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:53

Ik heb na 6 januari(persooneelsborrel en doodziek de volgende dag), geen druppel alcohol meer gehad. Tot een week of 2 geleden, toen heb ik 1 slok(letterlijk) van een nieuwe wijn in het bedrijf geproefd. Simpelweg om te weten wat je verkoopt. Maar daarna ook niet meer.

En wat je zegt, geen hoofdpijn, geen katers. Minder moe en makkelijker opstaan. Ik was dan wel geen grote drinker, maar dronk op mijn vrije dagen wel eens een wijntje bij het eten(max 2 glazen) en daarvan sta ik al op met klein beetje hoofdpijn, die overigens snel wegtrekt.
Maar inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik misschien niet zo goed over alcohol kan :') .

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:54

Ik vind het ook altijd apart dat mensen het raar vinden als een ander niet drinkt!
Zelf drink ik af en toe wat, gewoon omdat iets lekker is. Ik betrap me er inderdaad wel eens op dat ik stappen minder leuk vind als ik niets drink, maar ik drink meestal amper 3 drankjes dus eigenlijk is het verwaarloosbaar :+ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:55

Ik heb trouwens wel een hele lieve dronk :j mocht het voorkomen dat ik iets teveel op heb, wil ik met iedereen knuffelen en ze aaien <3

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:55

Ik drink nu alweer 6 jaar geen alcohol, en of mensen dat raar vinden of niet interesseert mij helemaal niks.
Ik heb geen drank nodig om gezellig te zijn of uit de band te springen.
En als je mij alleen maar gezellig vind om je samen mee lam te zuipen dan ben je niet het type mens waar ik mee om wil gaan :') :n

Dus TS lekker doen waar jij zin in hebt en niet wat andere mensen van je willen :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:02

Ik vind niet drinken ook totaal niet raar! Ik vind het eerder raar, dat men schijnbaar alcohol nodig heeft om het ergens gezellig te hebben >;) . Maar desondanks ben ik wel een wijnliefhebber, maar echt puur voor de wijnsmaak, dus af en toe eens een glaasje wijn vind ik heerlijk.(en af en toe is in mijn geval 1x in 3/4 weken).

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:09

Ik drink niet. Ik heb nog nooit iets op. En ik heb daardoor al behoorlijk wat ruzies gehad..

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:20

Hhilde schreef:
Ik drink niet. Ik heb nog nooit iets op. En ik heb daardoor al behoorlijk wat ruzies gehad..

Ruzie door het niet drinken?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:30

Ik drink zelden of nooit. Af en toe is één cocktail als we uitgaan of een lekker glas rode wijn of een zoete kriek op een warme zomeravond. Maar wekelijks op café, nooit.
Het is nu geleden van augustus 2012, dat ik nog alcohol gedronken heb.
Mensen vinden dat heel gek, maar ik trek me dat niet aan.
Ik doe ook geen moeite omdat uit te leggen...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:34

Poess91 schreef:
Hhilde schreef:

Ruzie door het niet drinken?

Ja. Mensen die boos worden omdat je niet drinkt. Ik wil geen bushokjes vernielen en ik wil niet iemand uitschelden voor prutsmuts omdat dat grappig is. En ik wil al helemaal niet met m.n vriendinnen zoenen of met ze naar bed. En dan worden ze boos, want dan 'doe je niet gezellig mee'.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:36

Woooo, dan ga jij naar plekken met hele rare mensen Hhilde

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:12

Ik ben 24 en op één glas cava wat ik niet durfde weigeren nog nooit alcohol gedronken in het openbaar. En één keer expres te veel gedronken, maar dat was thuis met enkel mijn vriend en gewoon voor de lol. Ik vond er geen bal aan, was niet aangenaam en mijn vriend heeft gezegd dat we dat nooit meer gaan herhalen :D .
Ik vind er geen bal aan en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die me dat verweet. En ik ben nogal vaak uit geweest met mensen die zich lazarus zuipen en zelfs meer dan alcohol benuttigden :) . Maar nog nooit iemand die boos werd of me verweet. Hooguit een vraag uit interesse waarom niet. Sommige vinden het wel raar. Mijn vriend blijft maar geloven dat ik ooit iets heel ergs dronken heb meegemaakt maar dat is flauwe kul. Ik heb echt nooit gedronken, of hooguit een slok en nooit vond ik het lekker, ik heb het niet nodig om plezier te maken en als ik al teveel gebak met drank eet heb ik al hoofdpijn :D . Ik vraag me af wat voor vrienden je wel niet hebt als die boos worden of je verwijten dat je geen alcohol drinkt. Alsof de jij-persoon mét alcohol een veel meer gewaardeerde persoon is dan de pure jij. Zou ik niet appreciëren :+ .

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:21

Ik drink nooit (ben 19 jaar) en het idee dat ik dronken kan worden.. :=
heb ooit is 1 drankje op, en vond het zo smerig :+ toen was ik er al klaar mee haha

vrienden op mbo vinden het nu heel normaal. maar op het vmbo keken ze me altijd raar aan. toen schaamde ik me er zelfs voor :+ toen zei ik altijd dat ik aan de medicijnen zat waardoor ik niet mocht drinken :o

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:24

Ik drink zelf wel, maar ik kan net zo goed met iedereen mee feesten als ik geen alcohol gedronken heb en reken mensen er ook compleet niet op af als ze niet drinken, alleen maar positief toch? Tuurlijk doe ik wel eens gekke dingen, maar dat doe ik zonder alcohol net zo hard (nog wel vaker denk ik :') )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:27

Dat is dan weer het nadeel. Als anderen iets doms doen dan kunnen ze achteraf roepen "dat komt omdat ik te veel op had!", maar ik moet het toch echt op mijn persoonlijkheid steken :') :') .

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:28

Kwanyin schreef:
Dat is dan weer het nadeel. Als anderen iets doms doen dan kunnen ze achteraf roepen "dat komt omdat ik te veel op had!", maar ik moet het toch echt op mijn persoonlijkheid steken :') :') .

Hahaha inderdaad. _O- Maar, mij overkomen de ergste blunders me toch echt zonder alcohol hoor en dat weten me vrienden ook, dus ik weet precies wat je bedoelt.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:29

hier ook geen alcohol hoor, 19 bijna 20 en drink ook bijna nooit vind er ook niks aan.
zonder alcohol ook plezier genoeg :D