Zwaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:33

heel veel succes vandaag jolien!
eigen ruimte leren innemen is ook moeilijk, maar je kan het echt :)

Anoeska

Re: Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:37

Heel veel sterkte! Maar begin allereerst eens met niet meer steeds over kleine Jolientje te praten. Ik zie dat in bijna elk topic dat je opent terugkomen. Je bent een volwassen vrouw, praat ook op die manier over jezelf. Je maakt je zelf op die manier kleiner, en minder belangrijk. En dat is helemaal niet nodig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:38

Anoeska schreef:
Heel veel sterkte! Maar begin allereerst eens met niet meer steeds over kleine Jolientje te praten. Ik zie dat in bijna elk topic dat je opent terugkomen. Je bent een volwassen vrouw, praat ook op die manier over jezelf. Je maakt je zelf op die manier kleiner, en minder belangrijk. En dat is helemaal niet nodig.

Mee eens!
Verder een hele dikke knuffel, en je kunt het! Zet 'm op :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:39

Succes Jolien! Heb in de meeleesmodus gezeten maar wel kunnen zien hoe je in de loop van tijd al aan mooi aantal persoonlijke 'struggles' hebt overwonnen. Ook dit gaat je lukken, gun jezelf de tijd om jezelf opnieuw uit te vinden en wees mild voor jezelf. Alleen dan zul je ervaren hoe de nieuwe paden in je leven je vooruit zullen helpen en 'oude' zaken kunnen rusten :) Zet m op!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:47

weet je, niemand kan boos worden op je eerlijkheid (in normale zin dan he).
Het gaat erom hoe je het brengt, ik breng mezelf ook wel eens in problemen omdat ik iets heb toegezegd of wat dan ook.
Dan moet ik me in allerlei bochten wringen terwijl als je gelijk open kaart speelt..breng je niemand en vooral jezelf niet in problemen ! succes

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:48

Goed bezig Joolien. Je gaat het redden!
En het is helemaal niet erg om achteraf ergens op terug te komen. En als mensen zich van je af zouden keren omdat het ze niet aanstaat wat jij zegt, dan is dat hún tekortkoming, niet de jouwe.

Sterkte!

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:56

Je verleden los laten om vandaag te kunnen zijn wie je bent is een van de moeilijkste dingen die je kunt doen in je leven.
Je bent niet meer het hulpeloze kind van vroeger en je bent niet de superheldin van morgen. Je bent vandaag het product van je verleden met het verlangen te zijn wie je morgen kunt zijn.
Maar dat is een lange weg, misschien kom je er nooit of ben je er al maar er is maar een manier om het te doen. De enige die het kan doen, die de verandering in gang kan zetten. Dat ben jij.
Al je oude zeer moet je onder ogen zien, verwerken, verteren, om rouwen, inzien dat dat jouw nu gevormd heeft maar dat dit niet een juist beeld is.
Als je dat ziet moet je jezelf troosten, koesteren, omarmen en van jezelf houden. Als je dat allemaal kunt dan kan je verder. Dan kun je open en onbevangen leven in het hier en nu.

Wat mij hierbij helpt is PRI. Het is zelf te doen, heel goed toepasbaar in het dagelijkse leven en voor altijd :j
PRI leert mensen zichzelf te bevrijden uit de greep van destructieve gevoelens en gedragingen zoals angst, somberheid, stress, boosheid en verslavingen. PRI beschouwt ze als afweren die dienen als bescherming tegen pijn uit het verleden. Door PRI worden we ons bewust van hoe en wanneer we in deze afweren verstrikt raken, en leren we hoe ze te ontmantelen. Dan zullen we steeds evenwichtiger en liefdevoller in het leven staan. Dat maakt, ook voor de kinderen om ons heen, een wereld van verschil.

Meer weten http://www.pastrealityintegration.com

Als je er tijd voor hebt kun je eens een kijkje nemen of het wat voor je is. Therapie of wat je ook wilt doen of doet moet goed voelen. Het moet bij je passen. Zo niet dat is het zonde van je tijd en je geld ook al zit je bij de beste van de beste. Het is niet alleen voor mensen met "problemen" maar ook voor mensen die gelukkig zijn maar nog iets meer zoeken.
Succes met je weg naar jezelf +:)+