elektrisch geladen , ik word er zot van ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: elektrisch geladen , ik word er zot van ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:53

Zo herkenbaar! Helemaal als ik op de bank heb gezeten onder mijn fleece plaid. Als ik daarna de lamp uit wil zetten (metaal) krijg ik me toch een tets :=
En idd van de auto, deuren. Kat is af en toe ook niet blij :')
Gelukkig is de vorst weg, nu niet statisch meer!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:59

Voor uit de auto stappen heb ik een hele goede oplossing die zeker werkt :j.

1. Doe je autoportier open.
2. nog voor je je voeten van de grond haalt, neem je met een hand het dak van de auto vast.
3. Terwijl je het dak van de auto vasthebt, hef je voeten op en zet je ze buiten neer. Zodra je met een voet buiten staat kan je het dak terug loslaten.
Sinds ik jaren geleden een periode had dat ik de hele tijd schokken kreeg bij uitstappen, stap ik nu àltijd zo uit en ik heb nooit meer een schok gehad :) .

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:02

Het is volgens mij ook, dat als je opstaat, dat als je daarna iets aanraakt dat je dan snel een schok krijgt.
Het helpt als je langzaam opstaat, of iets vasthoud, zoals de tafel als je opstaat.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:04

Haha, ik! Maar alleen op mijn werk, daar hebben we tapijt. Wordt er tuureluurs van. Als ik in mijn dossierkast of bij de kapstok moet zijn dan moet ik eerst aarden met de muur ofzo :D

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:08

Oh heel herkenbaar! Ik heb er ook gigantische last van! Heb zelfs een tijdje gehad dat de hond niet in de buurt 'durfde' te komen, want als ik hem aaide sprong de vonk ook over...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:08

Ik had dit toen ik deze winter een extra fleece plaid op het bed had gegooid.
Mijn vriend en ik maakte elkaar steeds wakker als we tegen elkaar aan kropen met elektrische schokjes. :')

Ook s'ochtends in de auto stappen was vervelend als je de deur vast pakte.

Inmiddels het fleece plaid vervang door ander materiaal en nergens meer last van.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:12

haha dat ken ik, erg irrie soms!
Werk bij de thuiszorg,en dan met bedden opmaken enzo krijg ik soms enorme tikken,schrik er steeds weer van :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:13

Herkenbaar!

Ik ontlaad mezelf tegenwoordig voordat ik ook maar iets aanraak. Dus: eerst de deur aanraken, dan pas de deurklink. Eerst het keukenkastje...dan pas de kraan. Eerst de tafel, dan pas de lamp. Het blijkt dat ik dat erg snel heb aangeleerd (P+ werkt bij mensen prima)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:19

Was al bang dat ik de enigste was (niemand hier heeft er verder last van)
Erg vervelend is het ook dat ik van de auto schokken krijg.. echt niet grappig!!
Nu het weer vochtiger is buiten heb ik er wat minder last van gelukkig :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:20

Vreselijk, heb ik ook last van.
Gaf laatst bij vorst zelf mn paard schokjes bij het borstelen, nu gelukkig niet meer.
Maar bij mij is het als het niet vriest wel een stuk minder! :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:21

Ik heb t ook! Met name de deurklinken op mn werk (thuis niet?) en heel vaak als ik een patient een hand geef, echt naar! Ik durf bijna geen handen meer te geven en doe tegenwoordig elke keer heel debiel als ik een deur open moet doen (eerst aanraken met de rug van mijn hand of mijn arm en daarna pas vastpakken :+ )

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:11

Toen ik mijn vorige paardje er nog was wou ik haar een kus op haar neus geven (aan de voorkant)
Je zag de vonk gewoon gaan van mijn lippen naar haar neus!
Ze heb wel 5 minute staan snuiven met grote neusgaten van wat de h*l was dat!!

Voor de rest schokken van alles en iedereen!
Als ik me auto uitstap en de deur open of dicht wil doen raak ik eerst met me voet de auto aan! Probleem opgelost!
En met de rest inderdaad eerst 'ontladen'voor ik iets van ijzer aanraak :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:42

Het is weer zo ver, ik heb er sinds deze week weer erg veel last van :( .

Het is altijd de combi van mijn schoenen en een stoffen stoel..op mijn werk elke keer als ik opstond *Knetter!* en thuis was ik ook vergeten om mijn schoenen eerst uit te trekken. Gevolg ik sta op van mijn stoffen stoel, wil de kraan opendraaien en ik zie gewoon de blauwe vonken overschieten %) . Ik heb op mijn werk mijn comfortabele bureaustoel maar aan de kant geschoven voor een krakkemikkelige plastieken stoel met ijzeren pootjes...dat helpt heel goed al had ik nog één keer om een onverklaarbare reden toch weer een schok gekregen...en thuis loop ik maar zolang het nog vriest op sokken rond.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:02

Topic is al iets verouderd, maar ik wil toch graag reageren!

Ik ben ontzettend statisch, ik word er gestoord van. Ik krijg zelfs van papier schokken, ik vind het echt niet leuk meer.
Ik werk in de catering, als ik een tomaat snijdt, krijg ik daar een schok van, alles is van RVS dus daar krijg ik schokken van, al ik iemand anders aanraak, krijg ik een schok (en die ander ook :') ) Ik ben op het werk ook de enige die er last van heeft, ik word stapelgek! We dragen synthetische kleding, het is een uniform, dus ik mag ook niks anders aan. Heb al verschillende schoenen geprobeerd, een lepel bij mij bh in gedaan (zo van, dan raak ik al iets van ijzer aan), wat kan ik nog meer doen?! Wie heeft de gouden tip?! Ik doe tegenwoordig de koelkastjes met mijn kont dicht om de schok redelijk zacht op te vangen :') Ook doe ik dit met mijn autodeur, hoewel ik hier een goeie tip las, door eerst het dak aan te raken, en dan pas je voeten op de grond, dat ga ik eens proberen.
Nou heb ik het dus vooral op mijn werk, maar de laatste paar dagen begint het ook thuis :( Als ik de houtkachel open wil doen, de hond aai, de kraan open wil draaien en zelfs af en toe van mijn telefoon.
HELP!!! 8-)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:11

Ik heb het op mijn werk heel erg, alles is van metaal daar. En mijn haar is ook lekker statisch. Als het niet meer zo koud is heb ik nergens last van.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:43

Hee grappig dit, ik heb het de laatste tijd ook constant.

Vooral aan de auto en aan het paard. :')
De tweede keer echt keihard op zijn neus, moet bijna het vertrouwen van mijn eigen paard terug winnen, die wilde niet meer in de buurt komen _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:50

Ik heb het vooral op het werk! Daar hebben we tapijt namelijk, dat lijkt een grote veroorzaker te zijn. Ook is de lucht daar nogal droog :+
Heb me zelf aangeleerd eerst de deur aan te raken en dan pas de deurklink beet te pakken.

Zaterdag sprong er idd een vonkje over tussen de kat en mij :+ Hij was het direct zat en ging ergens anders liggen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:51

Ik ook. Ik heb het zelfs als ik de hond aanraak. Die springt dan 10 meter achteruit en kijkt me zo aan van: jij bent niet lief. :') .

Gister was ik naar buiten geweest en toen ik mijn jas uitdeed vloog mijn haar als een magneet tegen mijn rug aan, zo bizar :'). Verder heb ik het ook met koelkasten e.d. Jep, heel herkenbaar!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:53

Jup ik heb t ook, arme katten steeds :=

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:55

Zoooo herkenbaar! Ik moet mezelf regelmatig moed inspreken. Zo krijg ik standaard schokken van de buitendeur, mijn bankdekentje, het raamscharnier en de auto. Ik ben zelfs bang om mijn vriend een zoen te geven, omdat ik altijd een schok krijg (op je lip is niet zo fijn :+ ). Probeer dan altijd eerst even ergens anders te ontladen...

Sta dan altijd eerst 10x de raarste bewegingen te maken om uiteindelijk alsnog die schok te krijgen. Ik weet dat die komt, maar probeer hem dan toch te vermijden :D

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:56

Ik heb er ook vreselijk veel last van.
Wat ik het allerergst vindt. Ben mijn paard aan het borstelen, gevolg: is nu kopschuw omdat ik een paar keer met zijn hoofd borstelen flinke optater gaf... :\

Ik mag nu niet met mijn handen in de buurt van zijn hoofd komen, en vooral niet als ik een borstel in mijn hand heb. Hoofdstel gaat nog wel. Dus zo slim is een paard!
Nu weer vertrouwen zien te winnen ;(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:56

Als het niet meer vriest zal het voor het grootste deel weer overgaan... hopelijk.

Ik heb een electrische telefoniste op mijn werk, en krijg zelf schokken van de lift en van deurknoppen. Blèh waar blijft de lente nou? :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:57

Eleio schreef:
ik krijg elke keer elektrische schokken van oa. :
de microgolfoven, koelkast, diepvriezer, laptop, tv , radio , dekens , mijn dieren , mensen en de droogkast.

zijn er meer mensen met dit probleem die dit ELKE keer hebben dat ze iets aanraken ?;p

Ja.
En het is geen grapje: vooral bij oostenwind. Die droogt uit.
Verder draag ik graag fleecetruien, dat helpt ook niet.

Maar idd: telkens voordat ik iets electrisch aanraak: even 'aarden', iets van hout ofzo aanraken.
In de supermarkt: eerst de onderkant van de lopende band aanraken met 1 hand, dan de boodschappen erop, terwijl ik blijf vasthouden, anders krijg ik gegarandeerd een klap.

(En gil ik:"STATISCHE ELECTRICITEIT" door de zaak, alsof dat een vreselijk vloekwoord is...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:58

Ik ben ook vreselijk statisch. Alles wat ik aanraak krijgt een schok :') Tegenwoordig raak ik eerst de muur 5x aan, en dan pas andere dingen. Je hoort echt bzz als ik de muur aanraak, vreselijk. :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:02

Jorienn schreef:
Ik ben ook vreselijk statisch. Alles wat ik aanraak krijgt een schok :') Tegenwoordig raak ik eerst de muur 5x aan, en dan pas andere dingen. Je hoort echt bzz als ik de muur aanraak, vreselijk. :')

_O- _O- _O-