Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Re: Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:18

toen ik zo 8 jaar was , was ik worteltjes aan het snijden
en wou zo'n chefkok nadoen ( die doen dat zo heel snel hak hak hak.. ;p) en
tja weg was men stukje vinger :+
met als gevolg ; een groot litteken van het stukje terug op men vinger te plaatsen.

2011 :
ik zat naar buiten te staren toen ik zat te rijden met ponybeest
tot ze het in haar hoofd kreeg om onverwachts zot te doen ,
heb er een gekneusde arm van gehad en een grote scheur in heup.
gevolg ; nog steeds last aan bijde dingen en kan niet echt normaal bewegen met mijn been waar de scheur in de heup zat.

2011 : met Big Will rijden ( brede tinker ruin van +-1m50 met manen langs beide kanten van lengte tot aan de schouders) , was zijn manen vergeten in te vlechten en tja hij begon gek te doen en bleef hangen in die manen en wat kreeg ik toen ?
Elleboog uit de kom ja :')
gevolg: nu na 1,5 jaar loop ik heel die tijd bij de kinesisttherapeut omdat ik een peesontsteking heb sinds dat ik uit gips ben ( van pols tot schouder) en weet zelf niet hoeveel druk ik geef. ( linkerarm)

2011 :
met Keleven(mijn eigen paard) in een gracht gevallen door dat een buschauffeur ging versnellen toen ik teken deed voor te vertragen omdat ik nergens aan de kant kon ( weg van 3m breed , en meer niet)
en ze schrok en zo zijn we in de gracht gegleden waardoor zij in het water lag en ik onder haar..
mijn been was gebroken en zij had helemaal niks !
gevolg ; ik stap niet normaal met dat been ( is het been waar ook de scheur in de heup zat)

2012:
zat te praten met vriendin en botste tegen haar en mijn ring en middenvinger was gebroken xd
gevolg : ze zijn nog steeds wat opgezwollen.

ook verder paar keer gebeten geweest (3 keer) door een hond.( niet de zelfde elke keer)
met gevolg dat je nu grote littekens ziet en bij het grootste litteken ( midden in van handpalm)
had een zenuw mee doorgebeten.
gevolg van dat laatste; heb kracht verlies aan die arm en kan zelf niet weten hoeveel druk ik uitoefen.( rechterarm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:24

Ikn was ooit in Australie een berg aan het beklimmen. Het beklimmen ging nog, het afdalen met schoenen van 5 dollar was lastiger... :+ Dus ik ging op mijn smoel.... en liep vrolijk verder. en nog een keer op mijn smoel, en ging dit keer al iets minder vrolijk verder. Mijn pols voelde een beetje vreemd, ik had de hele tijd een steek als ik hem bewoog. Niet heel erg, maar na 5 minuten stroopte ik toch maar even mijn mouw op om te kijken of 'ie dik was ofzo. Was de huid bij mijn pols doorboord door een haarspeldje (zo'n svchuif/bobbypin) wat ik aan mijn armbandjes bewaarde. Schuifspelde zat dus echt volledig in mijn huid/pols. Hahaha, heb de groep behoorlijk laten schrikken toen ik als laatste beneden kwam... En bovendien nog een 4 dagen met een verband gelopen wat er uitzag alsof ik, ik weet niet wat (ok, er was een specifiek iets wat in mijn hoofd zat O:) ) , had gedaan.
Er was dan ook echt niemand die durfte te vragen ' :oo wat heb je met je pols gedaan ....' heeel typisch O:)

Verder heb ik mijn trommelvlies nog gescheurd met duiken waardoor ik een midden-oorinfectie kreeg en ook nog een schimmelinfectie. Niet heel chill als je in je eentje in Australië bent in een hostel met kamergenootjes die tot diep in de nacht drankspelletjes speelden... Terwijl ik echt lag te creperen van de pijn ...

En vrijdag had ik mijn nek verrekt in mijn slaap. Erg onschuldig, maar erg pijnlijk. Toen ging ik hoesten, toe heb ik hem nog meer verrekt. dacht echt dat ik van mijn stokje zou gan. En ik moest met de trein naar school :') Kwam niet meer normaal in of uit die stoelen en kon mijn nek niet bewegen... Werd heeeeeel vreemd aangekeken :+ ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:26

Over een stoel heen springen, hele harde 'krak' horen en een teentje die nu voorgoed misvormd is :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:29

Ik ben zelf meer van de goed foute ongelukken, nek gebroken tijdens een cross en dat soort zaken. . . mijn tante is meer het geval blond: stond eens te strijken en de telefoon ging, beetje jammer dat ze dacht dat het strijkbout de telefoon was :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:30

Ik zelf gelukkig nog nooit iets gebroken, wel een ingescheurde agillespees. Ik wilde op mijn trappers stappen, van mijn fiets en dat ging mis. Weet niet eens meer wat er nu precies gebeurde, maar feit was dat ik met fiets en al op de grond lag en dezelfde dag nog een vieze stinkende zwetende brace kreeg voor om mijn enkel, zodat ik mijn achillespees zo min mogelijk kon gebruiken :+

En mijn vader die stapte een keer uit de auto op de stoeprand en heeft zo zijn middenvoetsbeentje(s) gebroken. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:30

Heb vorig jaar gelukkig een schadevrij jaar gehad :Y) op een hoop blauwe plekken na en vrij vaak door m'n enkel gaan, maar dat vind ik niet meer meetellen.

2 jaar geleden van m'n paard af gevallen en 3 breuken in m'n rug, was op zich niet zo heel handig, vrij pijnlijke zaak en heb besloten dat niet te willen herhalen :')

Het jaar daarop werd ik op stage op de manege in m'n oor gebeten door een paard.
T paard vloog naar voren, beet in m'n oor, hield vast en trok terug.
Stagebegeleider vond het nog wel meevallen, wilde er in eerste instantie een pleister op plakken. Ik moeders maar gebeld, want ik kon het zelf niet zien, ja behalve dat er vrij veel bloed uit 1 zo'n oorlelletje kwam.
Uiteindelijk zijn er 6 hechtingen en een zwaluwstaartje in gegaan.. :') Je ziet het nu bijna niet meer, maar in het begin zag het er echt heel bizar uit haha.
Leuk detail was wel dat ik dezelfde rijbroek aan had als toen ik m'n rug brak, en op de ehbo op hetzelfde bed kwam.. :Y) deja vu, alleen dan zonder de breuken :')

Vorig jaar dus schadevrij gebleven en dat wilde ik nu maar zo houden :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:32

xFioon schreef:
Jeetje, kan jij nog wel wat met je rug tegenwoordig mi_amore?

Best wel, het is een kwestie van doorbijten :-)
Aan de pijn en de beperkingen geraak je gewend, maar mijn levenskwaliteit is nog ruim aanvaardbaar.
Ik mag hem nu wel niet meer te veel gaan breken want het begint hier kantje boordje te worden :D

Maar ik kan er mee lachen en leven, ik geniet van het leven zoals het is en komt.
Ik kan niet lang zitten, niet lang liggen, niet lang wandelen, fietsen of in de auto zitten, niet lang paardrijden, niet lang mestscheppen etc etc.
Mijn leven is drastisch aangepast maar je leert ermee leven en je past je eraan aan.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:32

2010 naar bos gaan met de honden even over klein hekje klimmen :+

Val breek me knie :oo

In de auto gekomen naar huis gereden, de pijn ging toen nog wel

Naar ziekhuis kwam de auto niet meer uit, wat deed pijn

6 weken plat gelegen

Breuk was mooi hersteld maar 5 min lopen was al moe

12 weken later was gelukkig weer de oude

Wat kan een bot breuk zeer doen, alles wat je doet voel je gelijk

Moet je even naar de wc wat een strijd om daar te komen met kapot knie

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:36

Uitglijden in de sneeuw... *krak* hand kapot :')
En toen ik 7 of 8 was in slowmotion van een pony afgegleden, elleboog in de kreukels, zelfde avond nog geopereerd en weken in het gips gelopen :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:37

Mi_Amore schreef:
Scenario:

Ik was lekker aan het bellen blazen en mijn zus wou deze kapot knippen.
Jawel, met een schaar :+ (waren toen 8 jaar ofzo)

Op een gegeven moment steek ik mijn hand uit naar een bel waar mijn zus ook haar oog op had laten vallen.
Resultaat: knipt ze recht tussen mijn ring- en middenvinger.
Zo'n 4cm vel van elkaar geknipt, door pees, vlees en alles (zusje knipte met 2 handjes aan de schaar dus had vééél kracht gezet :+ )

Vingers wééééken aan elkaar gebonden en heb nu nog een litteken van 1cm.

Verder eens van 1 trede gestruikeld (10cm ofzo, voet verkeerd geplaatst): spierscheur in mijn enkel :+

En dan nog eens zo stom geweest om op een plank te stappen waar een nagel van 12cm uitstak.
Toen ik de nagel in mijn voet voelde prikken heb ik ipv mijn voet terug trekken, gewoon doorgestapt dus de nagel VOLLEDIG door mijn voet geramd :+

Verder the usual stuff:

- van de ladder gevallen: rug gebroken
- van paard gevallen: rug dubbel gebroken
- auto-ongeval: rug dubbel gebroken

Mijn 9 levens zijn bijna op...

Damn, over karma gesproken :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:45

Whahaha. Wat een verhalen!
Ernstige verhalen ook! :oo

Ik herinner me ook steeds meer. 2 jaar geleden zag een pony mij aan voor hindernis en raakte zijn voorhoef mijn oog. Jukbeen gescheurd. Ooglid gescheurd. Hechtingen. Zag er wel ernstig uit toen. :P

En twee weken geleden een klap van een paarden hoofd gehad tegen mijn bovenkaak. 4 tanden los, twee verschoven en weer rechtgezet en diezelfde twee was de zenuw kapot dus twee wortelkanaal behandelingen gehad. Bovenkaak zwaar gekneusd en een dikke bovenlip met bloeduitstorting. Maar 2 weken later zie je niks meer. Voel het alleen nog.

Ailill: Hoe is het met jouw blonde tante afgelopen? :oo

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:55

Chaos schreef:
Whahaha. Wat een verhalen!
Ernstige verhalen ook! :oo

Ik herinner me ook steeds meer. 2 jaar geleden zag een pony mij aan voor hindernis en raakte zijn voorhoef mijn oog. Jukbeen gescheurd. Ooglid gescheurd. Hechtingen. Zag er wel ernstig uit toen. :P

En twee weken geleden een klap van een paarden hoofd gehad tegen mijn bovenkaak. 4 tanden los, twee verschoven en weer rechtgezet en diezelfde twee was de zenuw kapot dus twee wortelkanaal behandelingen gehad. Bovenkaak zwaar gekneusd en een dikke bovenlip met bloeduitstorting. Maar 2 weken later zie je niks meer. Voel het alleen nog.

Ailill: Hoe is het met jouw blonde tante afgelopen? :oo

Alles is goed gekomen, het was een ouderwets type strijkbout (jaaaaaaaaaaren geleden) en hij stond geloof ik al uit. Paar weken een rode afdruk van kaak tot oor maar geen blijvende schade :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:56

Ailill schreef:
Ik ben zelf meer van de goed foute ongelukken, nek gebroken tijdens een cross en dat soort zaken. . . mijn tante is meer het geval blond: stond eens te strijken en de telefoon ging, beetje jammer dat ze dacht dat het strijkbout de telefoon was :')

:oo
_O-

Ik ben ooit over onze drempel gestruikeld... Heel m'n teennagel eraf, bloedbad van jewelste. :oo :=
Sindsdien til ik altijd goed m'n voeten op. :')

Op school wel eens iets te enthousiast achterwaarts hooggesprongen... Kin zat ongeveer ten hoogte van mijn navel bij de landing op de rand van de mat. Ik zag letterlijk sterretjes, wat een klap!
Resultaat: gedisloceerde gescheurde nekwervel. :=
Welke idioot bedenkt er dan ook zo'n domme opdracht als achterwaarts hoogspringen?! %)
Ik kreeg trouwens nog een onvoldoende ook, omdat ik het niet nog een keer wilde doen toen ik weken later eindelijk mijn hoofd weer kon bewegen. :roll:
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 29-01-13 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:04

Even enen stipje,
Zit op mobiel dus die brokken meld ik later wel

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:10

Gebeten door een hond paar jaar geleden en daar blijvend letsel aan overgehouden. (Dystrofie)

En dan denk je, "Grote stoere gevaarlijke hond", dat klinkt nog aannemelijk. Maar het was een poedel :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:12

Tijdens een gymles ipv met je knie op de kast, zo lekker op dat randje springen er vol tegen aan dus. Nu 3 jaar later nogsteeds geblesseerd :(

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:50

Toen ik jaar of acht was, te ver gesprongen in het zwembad en met m'n mond op de rand van het zwembad geland.

Twee voortanden compleet weg, loop sindsdien met twee valse rond (inmiddels kronen).

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:56

Auch BravSpots, die voelde ik gewoon even. :=

Wow Mi_Amore wat een geluk/pech heb jij gehad, het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk :)

Zelf ben ik ook van de banketstaaf ongelukjes, kijken naar een veulentje in de wei, tegen een paaltje fietsen en je teen breken. Of voor het eerst proberen zonder handen te fietsen op een nieuwe fiets, voorover eraf en pols breken. Dat gebeurde beide in mijn eindexamen jaar van de HAVO, handig :D

En paardrijden zorgt natuurlijk ook voor de nodige blessures, gebroken bovenarm (van een stilstaande pony af laten glijden), gebroken rechterenkel, gescheurde enkelbanden links of gebroken ribben (vallen samen met paard).

Er was ook iemand anders over een hond gestruikeld, dat heb ik ook gehad, bij mij was mijn knieband gescheurd. Verder zijn er nog oneindig veel ongelukjes, met kleine of grote schaaf of snijwonden tot gevolg, blauwe tenen, blauwe vingers , blauwe schenen of bulten op het hoofd. Ach ja daar wen je aan. :+

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:59

Heus, haha wat een verhalen allemaal!

Ik zat in groep 8 en we hadden gym. Zo een oefening dat je op- en af een bank moest stappen zo snel mogelijk (step ups meen ik).

Ik zetten mijn voet neer, gewoon normaal, krrraaakkkk...

gebroken, omdat ik mijn voet neerzette :P

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:03

Ohja, en mijn nichtje heeft haar arm gebroken toen ze van zo'n hobbelglijbaan af ging, met van die bobbels erin hahaha

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:59

1x liep ik in het donker over de overloop
Opeens stond ik op wat zachts, dacht een kussen
Was t me kat.. Die heeft me hele been open gehaald..
Gelukkig zag hij niet wie op m stapte (ik ging er niet met mijn volle gewicht opstaan) en zijn we nog steeds vriendjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:02

Als achtjarige zonder handen fietsen en dan het stoeprandje raken. Onderuit en op de een of andere manier m'n pols door de spaken heen, knak.. twijgbreuk in m'n pols en in het gips.

Een jaar later 's nachts in het donker naar de wc moeten en de trap dus af naar beneden. Daarbij struikelde ik over de kat die op de trap zat en stuiter dus omlaag. Ernstige hersenschudding en 6 weken plat.

Een paar jaar geleden bij broertje achterop de scooter. Mijn voet was in slaap gevallen maar ik bedacht me dat ik er bij het afstappen best op kon gaan staan. Ik zet m'n been op de grond en knak er zo doorheen. Enkelband finaal doorgescheurd. Negen weken in het tape en heeft jaren geduurd voor ik er helemaal geen last meer van had.

Een optimel kwarkbakje open maken door met je vingertoppen langs de rand te gaan. Die rand is blijkbaar VLIJMSCHERP! Gevolg: sneetjes in 4 vingers en angst voor die rotbakjes :')

Volgens mij vergeet ik nog het een en ander, maar voorlopig is dit het wel :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-01-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:11

heb je een uurtje?
- minimaal 1x in de 2 weken GOED door je enkel gaan waardoor je enkel banden zijn uitgerekt
- een rots van 30 cm doorsnee op je hoofd krijgen, bewusteloos raken en als je weer bij bent lachend naar je moeder toe lopen met: '' kijk mam ik bloed'' (ik zat over me hele lichaam onder het bloed )
- met manege paard springen paard springt raar ik vlieg over der nek en paard land gedeeltelijk op men hoofd
- over een muurtje springen en vergeten om je voeten mee te nemen en uiteindelijk je pols, elleboog, schouder, sleutelbeen en nek hebt gekneusd
- met de step vallen en met je oogkas op een stoeprand vallen

zal ik nog even doorgaan dit is van de afgelopen 1,5 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:19

Ik had mijn eerste hockey wedstrijd van het seizoen 2 jaar terug, ik werd in de eerste minuut al met een stick op m'n heup geslagen, resultaat :') -> veel fysio en bijna een jaar lang pijn gehad.
En dat voor een minuutje speeltijd, ik had nog niet eens de bal aangeraakt.. :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:24

Uh... Paard aansingelen, pees afgescheurd in mijn pols (de flexor carpi ulnaris, aan de buitenkant) :=
Net weer enigszins bruikbaar, draai ik een dop vast met mijn linkerhand, scheur ik daar mijn buigpees van mijn middel- en ringvinger |(