sorry maar het is ondraagelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:09

Coffeine/cafeine is een stof die qua structuur lijkt op morfine en daarom de morfinereceptoren in je zenuwen kan bezetten. Daarmee werkt coffeine/cafeine als pijnstiller.
Omdat het een andere receptor blokkeert dan paracetamol wordt de combinatie wel gebruikt in gewone pijnstillers. Het heeft dus geen versterkende werking op paracetamol (is geen katalysator dus), maar blokkeert gewoon een ander soort pijnreceptor.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 09:12

Ibbel schreef:
Coffeine/cafeine is een stof die qua structuur lijkt op morfine en daarom de morfinereceptoren in je zenuwen kan bezetten. Daarmee werkt coffeine/cafeine als pijnstiller.
Omdat het een andere receptor blokkeert dan paracetamol wordt de combinatie wel gebruikt in gewone pijnstillers. Het heeft dus geen versterkende werking op paracetamol (is geen katalysator dus), maar blokkeert gewoon een ander soort pijnreceptor.

wat intersant dus eigenlijk hoeft ik geen pijnstillers te nemen maar gewoon een bak koffie. Want de pijnstillers helpen niet als ik geen koffie drink. echt totaal niet dus. Maar zodra ik koffie drink is de pijn gewoon bijna weg... Kan ik hjet este stoppen toch met pijnstillers is natuurlijk ook niet bepaalt goed voor je.. haha.

Maartje347

Re: sorry maar het is ondraagelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 09:13

sorry voor de spel fouten. zit op andere laptop even wennen aan het toestenbord haha.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:21

succes in het ziekenhuis

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:31

Laat je ons even weten wat de KNO arts zei?

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 09:36

Matheno schreef:
Laat je ons even weten wat de KNO arts zei?

Ja zal ik zeker doen!

was woensdag in het ziekenhuis voor bloed prikken was vrijdag nog in het ziekenhuis voor me enkel. haha nu weer en dan voor me oor. LEKKER 2013 haha.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:33

Grappig dat ik dit nu lees.
Heb sinds vandaag last van oorpijn en nu ik koffie op heb is de pijn weg. Wel nog zo'n vervelend dicht zit gevoel maar geen pijn.
Dus dat word veel koffie vandaag.

Succes in het ziekenhuis. Hopelijk valt het allemaal mee voor je.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 13:18

ginger18 schreef:
Heb sinds vandaag last van oorpijn en nu ik koffie op heb is de pijn weg. Wel nog zo'n vervelend dicht zit gevoel maar geen pijn.

haha grappig !

Ik kom er net vandaan, en het deed zo pijn dat uit zuigen dat hij stopte.
Ik heb nu druppels en moet olieen zo vaak mogelijk en morgen 2 uur terug komen. Hopelijk gaat het er dan in 1 keer uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:24

ginger18 schreef:

caffeïne staat bekent om zijn pijnstillende werking. :)
Ik gebruik mijn tasjes koffie ook om chronische hoofd/botpijn een beetje dragelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-01-13 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:28

voor de ervaren pijnstillende koffiedrinkers onder jullie: werkt decafiné koffie ook?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:31

Dat lijkt me niet dan, als cafeine de pijnstillende stof is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:33

Veel minder, caffeïne vrije koffie is eigenlijk niet echt "caffeïne vríj". Er zit gewoon minder caffeïne in. Het is ook echt de caffeïne die het effect heeft. Dus zonder caffeïne of met minder, zal het effect ook minder zijn.
http://stichtingopvoeden.nl/koffie-en-cafe%C3%AFne
Citaat:
Hoeveel cafeïne zit er gemiddeld in een kopje koffie?

- Filterkoffie: 80 milligram
koffie uit de automaat: 80 milligram
- Oploskoffie of instantkoffie: 65 milligram
- Cafeïnevrije koffie of Décafé: 5 milligram
- Espresso (50 milliliter): 65 milligram

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:36

ok, logisch op zich. Bedankt!

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 13:38

Dank je ik slik nu die parcacetamol met cafeine en een subbel esspresso haha. zo verdraag ik de pijn.
ik word wel hyper heb al 8 bakkies koffie op vanaf half 8 van ochtend. Vanacht had ik er 4 op... pfff ben er misselijk van. Maar zo kom ik wel de dag door. Wist niet dat je zoveel pijn kon hebben.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:43

mijn vriend het ook al een tijdje last van zn oor
hij moet ook echt met zijn goede oor luisteren want anders hoor hij er nog geen 10% door

er werd bij ons alleen maar een neusspray met een X? voor ge schreven week sprayen en anders terug komen
dit zal wel iets heel anders zijn maar ken je na gaan wat er allemaal in verbinding staat met een ''stomme'' oor

igg heel veel succes.!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:45

Je evenwichtsorgaan zit daar. Als dat in de war raakt, heb je meer problemen dan je lief is.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 18:03

geloof ik graag

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:11

Ayasha schreef:
Je evenwichtsorgaan zit daar. Als dat in de war raakt, heb je meer problemen dan je lief is.

Mijn vriend heeft een een middenoor ontsteking gehad. Hij viel gewoon om, rechtzitten lukte maar hij moest zijn hoofd niet scheef houden dan viel hij om :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:15

wat raar dat de arts niet aangaf dat je van tevoren even je oren moest druppelen, dat word er vaak bij gezegd, word het nl allemaal wat weker en dus makkelijker! hopen dat het morgen beter gaat!

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:18

ja hoop ik ook. kan iuk stoppen met koffie drinken loop hier te stuiteren hahaha.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:06

gisteren avond ging ik voor de laaste keer olie in me oor doen, en toen kreeg ik zo erge pijn zo erg. dat ik echt dacht dat ik dood ging, waardoor ik gewoon een paniek aanval kreeg. En zo misselijk werd. Me hart ging zo tekeer kreeg geen lucht meer. Ben bij me broertje in bed gedoken. Binnen 10 seconde was me hart slag weer normaal. En gelukkig uit eindelijk in slaap gevallen. Word ik wakkeer is al groot deel uit me oor gegaan van het propje wat ze er vandaag uit willen halen. pijn is nu gelukkig stuk minder. maar durf geen olie meer in me oor te doen,dus doe alleen nog maar de druppels. hopelijk komt alles er straks makkelijk en met weining pijn er uit. nu komt er ook nog eens bij dat ik buik griep denk ik heb. Of me maag is vanslag van al de koffie van gisteren. ben in 1 uur tijd al 5 x naar de wc geweest. hopelijk voel ik me vanmiddag wat beter, heb ik grondwerkles met me kleine ventje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:49

Koffie zorgt er wel voor dat je wat meer naar het toilet moet. ;) Dus als je echt veel koffie drinkt is dat wel normaal.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:49

Ayasha schreef:
Koffie zorgt er wel voor dat je wat meer naar het toilet moet. ;) Dus als je echt veel koffie drinkt is dat wel normaal.

ja normaal drink ik 1 a 2 kopjes per dag gisteren had ik er 14 op....

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:58

Volkomen begrijpelijk dat je zoveel koffie drinkt nu maar pas wel op want als je dan een paniekaanval krijgt wordt die nog erger door de hoeveelheid koffie in je lijf. Hoop dat je probleem snel opgelost wordt want dat klinkt echt heel naar.

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 12:07

Marjolein29 schreef:
Volkomen begrijpelijk dat je zoveel koffie drinkt nu maar pas wel op want als je dan een paniekaanval krijgt wordt die nog erger door de hoeveelheid koffie in je lijf. Hoop dat je probleem snel opgelost wordt want dat klinkt echt heel naar.

Ja ik ga ook minder koffie drinken zo alleen nog 1 voor dat ik naar het ziekenhuis ga. zodat de pijn daar wat minder is. en hopelijk haalt hij straks de oorzaak van de pijn weg.