Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Coffeine/cafeine is een stof die qua structuur lijkt op morfine en daarom de morfinereceptoren in je zenuwen kan bezetten. Daarmee werkt coffeine/cafeine als pijnstiller.
Omdat het een andere receptor blokkeert dan paracetamol wordt de combinatie wel gebruikt in gewone pijnstillers. Het heeft dus geen versterkende werking op paracetamol (is geen katalysator dus), maar blokkeert gewoon een ander soort pijnreceptor.
ginger18 schreef:Grappig dat ik dit nu lees.
Heb sinds vandaag last van oorpijn en nu ik koffie op heb is de pijn weg. Wel nog zo'n vervelend dicht zit gevoel maar geen pijn.
Dus dat word veel koffie vandaag.
Succes in het ziekenhuis. Hopelijk valt het allemaal mee voor je.
ginger18 schreef:Grappig dat ik dit nu lees.
Heb sinds vandaag last van oorpijn en nu ik koffie op heb is de pijn weg. Wel nog zo'n vervelend dicht zit gevoel maar geen pijn.
Dus dat word veel koffie vandaag.
Succes in het ziekenhuis. Hopelijk valt het allemaal mee voor je.

Citaat:Hoeveel cafeïne zit er gemiddeld in een kopje koffie?
- Filterkoffie: 80 milligram
koffie uit de automaat: 80 milligram
- Oploskoffie of instantkoffie: 65 milligram
- Cafeïnevrije koffie of Décafé: 5 milligram
- Espresso (50 milliliter): 65 milligram
Dus als je echt veel koffie drinkt is dat wel normaal. Marjolein29 schreef:Volkomen begrijpelijk dat je zoveel koffie drinkt nu maar pas wel op want als je dan een paniekaanval krijgt wordt die nog erger door de hoeveelheid koffie in je lijf. Hoop dat je probleem snel opgelost wordt want dat klinkt echt heel naar.