Ben ik de enige die zo denkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:12

Euhm, volgens mij klagen jullie erover dat andere mensen klagen :')

Maar even serieus, wat zou je wél graag op FB zien? Wat zijn dan wél de momenten die je graag leest?

Ylvy

Re: Ben ik de enige die zo denkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 08:14

Als mensen iets leuks of nieuws meemaken misschien?
Fb hoeft niet persee een bron van negativiteit of ziektes te zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:22

En niemand op je lijst post leuke dingen? Dat vind ik moeilijk te geloven. Of toch dan een nieuwe vriendenkring opbouwen :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 08:24

Heb ik gezegd dat niemand dat doet?
Nee, maar er zitten de helft tussen die negatieve dingen plaatsen,
Zo ook familie, zou dat niet een beetje stom zijn om te verwijderen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:27

Nee, je zegt dat er ergere dingen zijn dan hoofdpijn. Geloof me, er zijn ook ergere dingen dat negatieve dingen op FB ;)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:27

Je kan toch ook aangeven dat je van bepaalde personen geen statussen meer ziet?
Blijf je nog gezellig vrienden, maar hoef je niks meer te lezen!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 08:32

Dan zit je weer met als ze wat leuks plaatsen, je het niet ziet.
Er zijn vaak negatieve en positieve dingen, dat verschilt,
En net zoals dat ik vind dat mensen niet zo chagrijnig in het leven moeten staan..
Ik ga ook niet klagen.over wat ik allemaal heb,

Maar vaak de mensen die echt iets hebben.die iets plaatsen,
Krijgen geen medelijden.maar eerder berichten dat ze zich niet moeten aanstellen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:34

Ach ik plaats op Fb wat ik zelf wil.. wie het niet interessant vindt of zich eraan irriteert verwijderd me maar lekker als vriend. Het is mijn FB dus ik ga me echt niet afvragen wie wat van me denkt als ik wat plaats..

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:43

Ik denk wel altijd na wat ik plaats aangezien deze tijd je gescreend word op je social media.,.. vooral bij bedrijven kunnen ze je niet aannemen vanwege je social media

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:44

Nynke1 schreef:
Menino schreef:
ik plaats al mijn zelfmedelijden op facebook. Ga me dan echt niet eens meer om de wereld bekommeren. Net alsof ik niet af en toe een flink potje zelfmedelijden mag hebben omdat er kindjes in Afrika honger hebben |( ....

Vind het erger dat mensen op internet gaan zetten hoeveel sinaasappels ze die ochtend geperst hebben ofzo. Net alsof iemand dat boeiend vind, en je er echt iets mee opschiet zoiets op je fb te posten.

Je spreekt jezelf tegen. Want wie zegt dat jouw fb vrienden het boeiend vinden om jouw zelfmedelijden te lezen? En wat schiet jij er wel mee op om je frustraties of whatever of FB neer te zetten? Net zo weinig of misschien juist net zo veel als iemand die op FB zet dat ie sinaasappels heeft geperst.

nee hoor. Want ik vind dat ik er wel degelijk iets mee opschiet om mijn zelfmedelijden de wereld in te gooien. Al zit niemand er op te wachten, ik ben het lekker kwijt... En als niemand er op zit te wachten lezen ze het maar lekker niet.

Da's met de hoeveelheid sinaasappels die ik vanochtend geperst heb wel anders.... Heb nog nooit de behoefte gevoeld om er met iemand over te praten omdat het er vanochtend 4 (!!!!) waren ipv de gebruikelijke 2.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:51

Ik plaats over het algemeen leuke dingen. Maar heel af en toe ook wel is iets om te klagen.
Maar ik heb dan eerlijk gezegd geen zin om te denken: kan ik dit wel plaatsen of voelen mensen die wat ergers hebben meegemaakt zich dan beledigd :+
Ik zet trouwens nooit bij iemands status neer dat hij/zij zeurt, maar dan moeten mensen ook niet zeggen dat je alleen iets zeurderigs mag neerzetten als je echt een zwaar rot leven hebt.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:59

Ik heb meer een hekel eraan dat mensen elke dag erop zetten dat ze zo druk zijn en dan wel lijkt of ze de hele dag achter facebook zitten want ze reageren dan overal en nergens op hebben elke dag bergen was of vertellen zelfs wanneer ze naar de wc moeten dan denk ik echt heb je nu niets beters te doen?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:01

Ik snap TS wel hoor!

Er zit een verschil tussen een enkele keer iets negatiefs plaatsen, of zowat iedere dag. Ik heb ook vrienden op fb die echt ALLEEN maar negatieve dingen plaatsen, variërend van lichamelijke kwaaltjes naar allerlei sneren richting personen die niet genoemd worden. Ook leuk inderdaad zijn de mensen die meerdere keren per week dingen posten als 'Ongelooflijk.. zit er helemaal doorheen..' en dat er dan mensen zijn die gaan reageren van 'wat is er schatje?' of 'ik ben er altijd voor je xxxxxxxx' en dat degene die het had gepost dan niet reageert of inderdaad zegt 'ik app je wel'.

Tuurlijk kan je wel eens iets negatiefs erop zetten :') maar als je daadwerkelijk ALLEEN maar negatieve dingen weet weg te zetten, dan denk ik: leer eens relativeren. Of: zorg dat je je aandacht ergens anders vandaan leert halen van van facebook.

Klein persoonlijk ergernisje van mij :') ik verwijder die mensen trouwens ook uit mijn vriendenoverzicht. Probleem opgelost :D
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 28-01-13 09:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:03

Ik heb gelukkig geen enkele persoon die dat soort dingen plaatst op facebook. Als ik me aan iemand erger gooi ik hem sowieso eraf. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:04

Ik snap eigenlijk niet dat je je daar druk om kan maken. Zet je die personen gewoon op een status dat hun berichten niet meer in je overzicht verschijnen, probleem opgelost.
Ik heb er een hekel aan dat mensen maar klagen over andere mensen die klagen. Lekker bij jezelf blijven en alles met een kilo zout nemen. er zijn ergere dingen in de wereld hoor, dan je storen aan een ander.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:09

Ergens vind ik het altijd wel een soort leedvermaak. Hele verhalen over hoe erg het is dat je nu echt niet kan uitslapen door werklui, niemand die er op reageert, dus dan zet je tien minuten later een foto op daarbij van een niet uitgeslapen hoofd tussen twee kussens met de melding dat je nog niet kan slapen.

En dat staat dan tussen een heel aantal berichten van mensen die lekker aan het werk zijn, tja.. Ik kan de humor er wel van in zien :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:10

Ach ja af en toe ff klagen lucht op, moet kunnen!
Tuurlijk zijn er ergere dingen in de wereld, maar iedereen heeft het recht zijn / haar hart af en toe te luchten.
Wat jij hier doet is niet veel anders....
Je hebt ook van die mensen die zo'n beetje iedere dag iets posten over een of ander pijntje of weet ik wat, maar die kan je gewoon negeren. Dan reageer je gewoon lekker niet. Als je je er echt aan irriteert haal je ze uit de lijst van mensen waar je updates van ontvangt, net wat mindim zegt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:18

deviltjh schreef:
Dan zit je weer met als ze wat leuks plaatsen, je het niet ziet.
Er zijn vaak negatieve en positieve dingen, dat verschilt,
En net zoals dat ik vind dat mensen niet zo chagrijnig in het leven moeten staan..
Ik ga ook niet klagen.over wat ik allemaal heb,

Maar vaak de mensen die echt iets hebben.die iets plaatsen,
Krijgen geen medelijden.maar eerder berichten dat ze zich niet moeten aanstellen

goh je bent niet veeleisend :Y)

of zeg het ze, of deal with it, of doe er wat aan....

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:18

Ik snap dat gezeik om FB statussen nooit zo. FB is bedoelt om onzin op te gooien, het is niet bedoelt als platform om enkel te discussiëren over het nieuws of politiek.

Wat voor statussen zou je wel willen lezen?
Wat iemand eet?
Wanneer iemand gaat poepen?
Wat iemand gaat doen?
Hoe iemand zich voelt?

Zeker allemaal niet goed? Nou dat is toch echt waar 95% van FB statussen over gaat. Bevalt je dat niet, erger je je er alleen maar aan, hoepel dan op van FB. :) Het is nu eenmaal een platform waar onzin wordt gedeeld. En ja, daar hoort zelfmeelij bij.

Als niemand meer bovenstaande zou doen, of niet meer zou klagen op FB, dan zou het er opeens heel stil zijn.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:20

Nathalie schreef:
Ik heb gelukkig geen enkele persoon die dat soort dingen plaatst op facebook. Als ik me aan iemand erger gooi ik hem sowieso eraf. :=

En zowaar een oplossing.
Ik heb er ook meerdere mensen vanaf gegooid omdat ik ze heel irritant vind. Is niet zo moeilijk toch?
In plaats van te klagen over mensen die klagen. :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:21

Ik stoor me er niet zo aan eigenlijk....
Als iemand zich naar voelt en het nodig vindt om dat aan iedereen te laten weten, prima toch?
Soms is het wel fijn om dan een beetje steun te krijgen van anderen.

Alleen elke dag hoeft van mij niet zo.
Zelf doe ik het ook niet overigens.

Maar echt druk kan ik me er niet om maken eigenlijk. Je weet de "ontvriend" knop te vinden neem ik aan als het je zo stoort.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:29

Hmm ik heb ook zo'n negatieveling op fb. Ze is zwanger en daar zit ze ook constant over te zeuren. Dan heeft ze harde buiken, dan weer ochtendmisselijkheid dan weer dit, dan weer dat.. als ze daar niet over zeurt dan is het wel haar zoontje die vervelend doet of ziek is. En dat dan zo'n 10x per dag. Niet overdreven. :')

Maar ach, ik zit er niet mee. Vaak als ik haar posts lees denk ik bij mezelf: goh, ik heb het zo zwaar nog niet :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:17

Mindim schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je je daar druk om kan maken. Zet je die personen gewoon op een status dat hun berichten niet meer in je overzicht verschijnen, probleem opgelost.
Ik heb er een hekel aan dat mensen maar klagen over andere mensen die klagen. Lekker bij jezelf blijven en alles met een kilo zout nemen. er zijn ergere dingen in de wereld hoor, dan je storen aan een ander.

Dit dus :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 12:19

Je moet dit topic dus ook met een korrel zout nemen ;)
Soms gaan mensen gewoon te ver met hun geklaag,
en dan krijg je dus verhalen zoals al verteld zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:23

Ach, ik kan me echt niet storen aan eventuele "negatieve" statussen op facebook... :D . Alles is relatief imho, dat er ergere dingen zijn, betekent wmb niet dat mensen niet meer mogen "mopperen" over iets dat relatief klein is.

deviltjh schreef:
Je moet dit topic dus ook met een korrel zout nemen ;)
Soms gaan mensen gewoon te ver met hun geklaag,
en dan krijg je dus verhalen zoals al verteld zijn.

Misschien moet je die statussen op fb ook met een korrel zout nemen... ;)
Laatst bijgewerkt door vikki op 28-01-13 12:26, in het totaal 2 keer bewerkt