Ze willen gewoon even kijken en je wat tips meegeven. Fijn toch! Beter nu een beetje corrigeren dan over 20 jaar. Gaat nu nog veel makkelijker. Daarbij ben je nog in de groei komt echt wel goed
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
esmee_2001 schreef:Verschillend d ene keer is van chips en de andere keer een broodje maar wij hebben afentoe niet iets gezonds in huis dus pak ik iets vets maar hier ga ik op proberennte letten
Vanillia schreef:Samiyah schreef:Allereest, wat naar dat je moeder je zo naar beneden haaltdit hoort ze niet te doen.. Kan je niet eens met haar praten, misschien heeft ze niet door dat het jou pijn doet?
Waar lees jij dat haar moeder haar naar beneden haalt? Feit blijft dat het voor d'r eigen bestwil is als ze naar een diëtist gaat.
Misschien niet wat ze wil horen, maar ondanks het feit dat 99% hier zegt dat ze er 'gezond' uit ziet heeft ze op dit moment wel degelijk overgewicht. De GGD zegt dat soort dingen niet om te pesten. Het lijkt mij helemaal geen slecht idee om eens langs een diëtist te gaan, TS. Die kan samen met jou je eetpatroon eens onder de loep nemen en je ook vertellen wat je kan doen om verantwoord wat af te vallen.
Wat doe je als je tussen 7 en 10 trek krijgt?
BMI kan dan nog steeds een richtlijn geven voor een gezond gewicht. Vanillia schreef:esmee_2001 schreef:Verschillend d ene keer is van chips en de andere keer een broodje maar wij hebben afentoe niet iets gezonds in huis dus pak ik iets vets maar hier ga ik op proberennte letten
Ik denk dat het al een hoop scheelt als je dat eens laat zitten. Je zou aan je moeder kunnen vragen of ze wat gezondere snacks mee wil nemen (wortel, komkommer, appel), als je dan een keer trek hebt 's avonds is er een gezond alternatief
Vanillia schreef:esmee_2001 schreef:Verschillend d ene keer is van chips en de andere keer een broodje maar wij hebben afentoe niet iets gezonds in huis dus pak ik iets vets maar hier ga ik op proberennte letten
Ik denk dat het al een hoop scheelt als je dat eens laat zitten. Je zou aan je moeder kunnen vragen of ze wat gezondere snacks mee wil nemen (wortel, komkommer, appel), als je dan een keer trek hebt 's avonds is er een gezond alternatief
Hoe kan het dat je moeder je geen ontbijt geeft voor je naar school gaat..?esmee_2001 schreef:Dankje ik ga mijn best doen
Maar kan iemand me vertellen wat ik het beste smorgens en tijdens lunch en alsntussendoortje moet eten
Je hoeft niet perse veel overgewicht te hebben om naar een diëtiste te gaan,
esmee_2001 schreef:Verschillend d ene keer is van chips en de andere keer een broodje maar wij hebben afentoe niet iets gezonds in huis dus pak ik iets vets maar hier ga ik op proberennte letten
. Als kind in de groei mag je dat soort dingen heus gewoon eten. Ships, snoep en frisdrank (ook de fruitdrankjes etc.) zijn de boosdoeners en moet je dus achterwege laten. Gewone thee of water drinken is het beste.