ben ik dan echt te dik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:17

Joh wees blij dat ze controleren! Het betekend echt niet dat er gelijk wat mis is met je ;) Ze willen gewoon even kijken en je wat tips meegeven. Fijn toch! Beter nu een beetje corrigeren dan over 20 jaar. Gaat nu nog veel makkelijker.

Daarbij ben je nog in de groei komt echt wel goed ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:19

ik heb dit advies ook gehad toen ik net zo oud als jij was.. ik ben toen naar een dieetist gegaan, en deze heeft mij geholpen met een wat beter eetpatroon voor mij! dit heeft goed geholpen toen! :) ik ben nu ook weer ietjes te zwaar, maar ga weer terug mn best doen om wat af te vallen!

succes!

eclair98

Re: ben ik dan echt te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:20

Ik heb meerdere BMI isgevuld voor me zelf, ook voor kinderen, maar er komt steeds iets anders uit _O-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:21

esmee_2001 schreef:
Verschillend d ene keer is van chips en de andere keer een broodje maar wij hebben afentoe niet iets gezonds in huis dus pak ik iets vets maar hier ga ik op proberennte letten

Ik denk dat het al een hoop scheelt als je dat eens laat zitten. Je zou aan je moeder kunnen vragen of ze wat gezondere snacks mee wil nemen (wortel, komkommer, appel), als je dan een keer trek hebt 's avonds is er een gezond alternatief :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:21

Vanillia schreef:
Samiyah schreef:
Allereest, wat naar dat je moeder je zo naar beneden haalt :(:) dit hoort ze niet te doen.. Kan je niet eens met haar praten, misschien heeft ze niet door dat het jou pijn doet?

Waar lees jij dat haar moeder haar naar beneden haalt? Feit blijft dat het voor d'r eigen bestwil is als ze naar een diëtist gaat.
Misschien niet wat ze wil horen, maar ondanks het feit dat 99% hier zegt dat ze er 'gezond' uit ziet heeft ze op dit moment wel degelijk overgewicht. De GGD zegt dat soort dingen niet om te pesten. Het lijkt mij helemaal geen slecht idee om eens langs een diëtist te gaan, TS. Die kan samen met jou je eetpatroon eens onder de loep nemen en je ook vertellen wat je kan doen om verantwoord wat af te vallen.
Wat doe je als je tussen 7 en 10 trek krijgt?

Heb inderdaad niet helemaal goed gelezen, las de zin over haar moeder verkeerd.
@Madelief88 als je op mijn link klikt zie je dat ik het uitgerekend heb voor haar leeftijd. :) BMI kan dan nog steeds een richtlijn geven voor een gezond gewicht.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:23

Vanillia schreef:
esmee_2001 schreef:
Verschillend d ene keer is van chips en de andere keer een broodje maar wij hebben afentoe niet iets gezonds in huis dus pak ik iets vets maar hier ga ik op proberennte letten

Ik denk dat het al een hoop scheelt als je dat eens laat zitten. Je zou aan je moeder kunnen vragen of ze wat gezondere snacks mee wil nemen (wortel, komkommer, appel), als je dan een keer trek hebt 's avonds is er een gezond alternatief :)

Ik ga mijn best hierop doen om mee fruitnte eten en minder tussendoortjes

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:25

Vanillia schreef:
esmee_2001 schreef:

Vaak is dit snacken ook een gewoonte geworden waar je lichaam dus aan gewend is geraakt. Hier had ik ook last van en eet nu 's avonds bijna nooit meer. 1e week was moeilijk, maar toen merkte ik heel snel dat mijn lichaam begon te wennen en het ''honger-gevoel'' weg bleef! *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:25

Hmm volgens die van de hart stichting ben ik 400 gram te zwaar. Die gaat we dan maar af hè.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:26

Dankje ik ga mijn best doen
Maar kan iemand me vertellen wat ik het beste smorgens en tijdens lunch en alsntussendoortje moet eten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:28

Een appel of banaan en lunch zou ook kunnen bestaan uit een lekkere salade

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:30

Tijdens lunch eet ik brood
Croisantje of brood en soep of eiren erbij

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:30

Hiervoor kun je het beste met de dieetiste afspreken. In de grote lijnen weten we het wel, maar jij bent in de groei, en weten niet je volledig eetpatroon gedurende de maand. De dieetiste kan je hierbij het allerbeste helpen!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:34

Croissantjes zijn super vet, dat dus liever niet. Soep is prima, maar dan wel ongebonden (ongebonden soep is over het algemeen helder). Eieren mogen, maar niet teveel en beter gekookt dan gebakken. Ik zou het voor het ontbijt + de lunch gewoon houden bij brood; qua broodbeleg zijn 30+ kaas, kipfilet en appelstroop goede opties.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:38

Ok en zoon hard bolletjendan
Eirenen eet ik ook gekookt
Ontbijt eet ik meestal op school rond zoon 10 uur en dan eet ik liga granenbiscuits en lunch eet ik veel brood met meestal kaas erop of 1 broodje met hagelslag en kipfilet eet ik sinds kort ook weer

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:39

zou 's ochtends veel eten en op tijd, voor je naar school gaat.
dit is de belangrijkste maaltijd en deze moet dus ook het grootste zijn, 's avonds heb je niets meer aan de energie die je erbij eet :)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:40

Maar wat moet ik dan eten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:42

Ik zou inderdaad ook voordat je naar school gaat al ontbijten. Hoeft niet veel te zijn, bijvoorbeeld 1 boterham en een kop thee, maar in ieder geval iets om je lijf op gang te brengen ;) In de kleine pauze op school kun je dan gewoon de liga eten. Drink je overigens veel frisdrank?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:42

Je krijgt hier natuurlijk allemaal goedbedoelde adviezen maar wacht gewoon even het gesprek af ;) Dan krijg je tips die echt goed op jouw levensstijl zijn aangepast. Wij kunnen een poging wagen maar hebben natuurlijk nooit het hele overzicht.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:44

's ochtends brood of iets anders wat je graag eet, havermoutpap is ook erg gezond.
's middags veel afwisselen, misschien eens rouwe loempia's proberen of een maaltijdsalade, kan je wel wat recepten sturen :)
ik kan zelf 's middags geen brood eten omdat me dat teveel energie kost om te verteren dus daar eet ik iets anders.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:44

Bij kinderen van 12 horen de ouders ervoor te zorgen dat er normaal gegeten wordt. :j Hoe kan het dat je moeder je geen ontbijt geeft voor je naar school gaat..?
Van baby af aan krijgen die kinderen potjes met allemaal gepureerde rommel erin omdat de ouders te besodemieter zijn om hun kinderen normaal eten te geven. En nog maar te zwijgen over het CB die elk kind persé in dezelfde groeicurve wil proppen.

Flauwekul allemaal met die jonge kinderen een complex aanpraten of een eetstoornis.. En de volwassen een angststoornis voor vet en al wat niet meer.. Je lichaam heeft gewoon suiker, vet en koolhydraten nodig om te functioneren, helemaal als je op school zit en in de groei bent..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:45

esmee_2001 schreef:
Dankje ik ga mijn best doen
Maar kan iemand me vertellen wat ik het beste smorgens en tijdens lunch en alsntussendoortje moet eten

Zoals eerder is gezegd, hiervoor kan je het beste naar de diëtiste :) Je hoeft niet perse veel overgewicht te hebben om naar een diëtiste te gaan,
ze kunnen je ook 'gewoon' helpen om een gezond eetpatroon te krijgen. En met een gezonder eetpatroon zit je waarschijnlijk ook lekkerder in je vel :)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:48

esmee_2001 schreef:

Dit vind ik dus echt de verantwoordelijkheid van de ouders he. Je laat je kind toch niet op een gewone doordeweekse avond chips eten??? Zou in mijn ogen niet eens standaard in huis moeten zijn... Chips zijn voor een verjaardag, of voor de uitzondering. Niet omdat je trek hebt. Gezonde alternatieven zijn een bakje yoghurt met evt. wat cruesli of iets dergelijks of inderdaad fruit.

Voor het ontbijt gewoon brood of cornflakes of weetabix of als je het lekker vind brinta ;-) . Als kind in de groei mag je dat soort dingen heus gewoon eten. Ships, snoep en frisdrank (ook de fruitdrankjes etc.) zijn de boosdoeners en moet je dus achterwege laten. Gewone thee of water drinken is het beste.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:50

Ja ik drink best veel frisdrank temminste dat denk ik
Opmschool drink ik meestal iets van ijsthee of yogi of multivitanminendrink
Tijdens lunch ijsthee en naar school glas sinas of cola
Savonds blikje energy over ong 3 uur heen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:52

alles wat je opnoemt en dan vooral de yogi en energie zijn slecht voor je lichaam, wel kan je bijvoorbeeld je eigen ijsthee maken en meenemen naar school.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:53

Maar hoe maak je eigen ijsthee dan