Magnesium, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Magnesium, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:51

Hebben jullie het tekort vastgesteld door bloedonderzoek? Want sommige klachten komen zeker ook bij andere tekorten voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:00

bigone schreef:
Hebben jullie het tekort vastgesteld door bloedonderzoek? Want sommige klachten komen zeker ook bij andere tekorten voor.

Nee uit het bloed kwam niks. Maar het schijnt dat Magnesium tekort bijna nooit wordt aangetoond in het bloed. Bij mij zijn eigenlijk alle klachten verdwenen nadat ik er mee begonnen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:08

Bedankt ik ga morgen de drogisterij opzoeken.

Helpt het bij jullie ook bij een onrustig, gejaagd gevoel en stijve nek/schouder klachten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:28

Kijk anders eens naar magnesium badzout mocht je een ligbad hebben, anders oplossen in een emmer warm water en met je voeten er in.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:41

brokjes schreef:
@linda, bedankt voor je reactie. Ik zoek eigenlijk iets voor mezelf, mensen dus!

In dat geval hebben ze ook een variant voor mensen. Is poeder kan je bv door drinken mengen. Neem ik zelf ook elke ochtend. Smaak vrij en lost makkelijk
Op

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:16

Wij hebben lang magnesiumolie gebruikt, via de huid. Mijn man heeft daar veel baat bij voor zijn zenuwpijnen en omdat ik hem insmeer, krijg ik via mijn handen voldoende binnen. Sinds kort gebruiken we de gelvorm, ook van Zechsal, de bron waar in Nederland de magnesium gewonnen wordt. Die plakt en prikt niet, heel fijn.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:44

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:

Nee uit het bloed kwam niks. Maar het schijnt dat Magnesium tekort bijna nooit wordt aangetoond in het bloed. Bij mij zijn eigenlijk alle klachten verdwenen nadat ik er mee begonnen ben.

Een te kort aan magnesium word wel degelijk in je bloed terug gevonden.

Ik zelf heb dit chronisch dus ook wel degelijk om de 3 maand hierop bloed moeten prikken.

Overigens al verschillende geslikt en gekregen via de arts alleen ik vul het niet aan.
Ik plas het sneller uit dan me lichaam kan aanvullen.
Ik ga me verder niet in deze discussie mengen maar bepaalde dingen kloppen niet echt.
Ik raad echt aan dit alleen te nemen met klachten en waaruit bloedwaarden ook laat zien dat je dit nodig hebt.
Een waarde boven de 0,7 dan ligt het vaak aan iets anders

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:10

Een magnesium tekort in het bloed wordt pas aangetoond als het echt erg is. Veel mensen hebben al baat bij extra magnesium ook al is er geen aantoonbaar tekort. Al mijn klachten zijn verdwenen sinds ik magnesium slik. En volgens de artsen had ik geen tekorten in het bloed.

Edit: hier staat er ook iets over. Onder andere: Een normale magnesiumwaarde in het bloed sluit een tekort aan magnesium in de cellen dus niet uit.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/r ... siumtekort

En hier ook: Slechts 1% van het magnesium bevindt zich in het bloed, 70% in ionvorm of gekoppeld aan oxalaat, fosfaat of citraat, 20% aan eiwitten gebonden. Bloedonderzoek (extracellulair magnesiumgehalte, magnesiumgehalte in rode bloedcellen) is niet ideaal om een beeld te krijgen van de magnesiumstatus in het hele lichaam (botten, spieren, overige weefsels).(2,6,47) Een magnesiumdeficiëntie gaat lang niet altijd gepaard met een verlaagd magnesiumgehalte in het bloed (hypomagnesiëmie); magnesium kan uit botten of andere weefsels zijn vrijgemaakt om het bloedgehalte te normaliseren.

Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/artikelen/ma ... -mineralen

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:55

Ik gebruik magnesiumcitraat 100 mg van vitaminesperpost.nl tegen de heftige spierkrampen als ik iets teveel gedaan heb.
Helaas kan dat maar een paar dagen achter elkaar anders krijg ik flinke maag en darmklachten ( afwisselend diarre of verstopping)
Wat wel dan altijd een mooie bijkomstigheid is, is dat mijn bloeddruk een stuk lager is door de ontspanning van de vaten.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:31

Suzanne F. schreef:
Een magnesium tekort in het bloed wordt pas aangetoond als het echt erg is. Veel mensen hebben al baat bij extra magnesium ook al is er geen aantoonbaar tekort. Al mijn klachten zijn verdwenen sinds ik magnesium slik. En volgens de artsen had ik geen tekorten in het bloed.

Edit: hier staat er ook iets over. Onder andere: Een normale magnesiumwaarde in het bloed sluit een tekort aan magnesium in de cellen dus niet uit.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/r ... siumtekort

En hier ook: Slechts 1% van het magnesium bevindt zich in het bloed, 70% in ionvorm of gekoppeld aan oxalaat, fosfaat of citraat, 20% aan eiwitten gebonden. Bloedonderzoek (extracellulair magnesiumgehalte, magnesiumgehalte in rode bloedcellen) is niet ideaal om een beeld te krijgen van de magnesiumstatus in het hele lichaam (botten, spieren, overige weefsels).(2,6,47) Een magnesiumdeficiëntie gaat lang niet altijd gepaard met een verlaagd magnesiumgehalte in het bloed (hypomagnesiëmie); magnesium kan uit botten of andere weefsels zijn vrijgemaakt om het bloedgehalte te normaliseren.

Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/artikelen/ma ... -mineralen

Kijk dit is wel een goede onderbouwing
Alleen ondanks magnesium ook in botten ect zit merk je wel dat aan het bloed je een waarde boven de 0,7-1,0 hebt het vaak ook aan andere dingen ligt zoals inderdaad kalium oa.

Ik heb een vast gestelde hypomagnesiëmie (erfelijke aandoening) maar ik zie zoveel mensen die het maar op de magnesium gooien maar ligt vaak ook aan andere tekorten.