Medicijnen voor migraine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:00

Ik kan alleen maar Immigran is spuitvorm aanraden. Heb volgens mij alle mogelijke medicijnen gehad en niets werkte (zowel preventief als wanneer ik daadwerkelijk migraine had). Dit wordt direct in het bloed opgenomen en is tot nu toe het enige wat (nog) werkt. Heb namelijk ook een boel dingen gehad wat 1 keer werkte en daarna nooit weer.

Dallista

Re: Medicijnen voor migraine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:43

Je kan ook kotsmisselijk van de migraine aanval zelf worden, hoeft niet perse door de sumatriptan te komen, maar ja, als je moet overgeven voor welke reden dan ook, en het blijft zo, zijn een spuit of zetpil of smelttablet misschien betere opties.

Het heeft bij mij zo'n zes jaar geduurd voordat ik eindelijk een combo van profylaxe vond die werkte. Met de pijnstillers gelukkig al sneller succes gehad (ik heb zeer zelden last van misselijkheid, dus tabletten werken voor mij okay).

Maar dat is nou juist het probleem met migraine, wat voor de ene wel werkt, doet niets voor een ander. Zo kwam mijn huisarts eerst met maxalt aan. Waardeloos, maar sommige mensen zweren erbij.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:21

Maxalt heeft bij mij het eerste jaar geweldig geholpen... Aanvallen gingen niet weg, maar vrijwel geen hoofdpijn, niet overgeven, geen halfzijdige verlammingen, geen overgevoeligheid voor licht, geluid en geur... Dus kwestie van lekker op bed gaan liggen, paar uurtjes tukken en ik kon er weer tegenaan.

Daarna hielp het niet of nauwelijks meer... :(

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:25

Probeer eens Daro Hoofdpijnpoeders :j Die kun je gewoon zonder recept krijgen. Is het enigste wat bij mijn vriend helpt. En die heeft ook zware migraine, je wordt er ook niet beroerd van.

Sterkte er mee.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 21:22

Dallista schreef:
Je kan ook kotsmisselijk van de migraine aanval zelf worden, hoeft niet perse door de sumatriptan te komen, maar ja, als je moet overgeven voor welke reden dan ook, en het blijft zo, zijn een spuit of zetpil of smelttablet misschien betere opties.

Het heeft bij mij zo'n zes jaar geduurd voordat ik eindelijk een combo van profylaxe vond die werkte. Met de pijnstillers gelukkig al sneller succes gehad (ik heb zeer zelden last van misselijkheid, dus tabletten werken voor mij okay).

Maar dat is nou juist het probleem met migraine, wat voor de ene wel werkt, doet niets voor een ander. Zo kwam mijn huisarts eerst met maxalt aan. Waardeloos, maar sommige mensen zweren erbij.

Ik was ook niet misselijk maar vanuit binnen tintelde mijn hele lijf, het waren echt koud tintelingen en als ik lag voelde het alsof iemand bovenop me lag en was er benauwd van. Misselijk was ik inderdaad van de migraine al.. Heb nu even op gezeten maar duik nu mijn bed weer in. :brr:

Bedankt voor de tips :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:31

Nou, hopelijk ben je snel weer opgeknapt! Het blijft toch een rotziekte...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:34

Het is zeker een rot aandoening...

Vooral als ik vertel dat ik migraine heb (of een aanval heb gehad) en mensen dan zegen: "Oja ik heb ook wel eens hoofdpijn".
_-:( !!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:42

Daro hoofdpijnpoeder heb ik vroeger ook wel vaker gehad.

Nu zorg ik er altijd voor dat ik Maxalt Smelttabletten in huis heb. Heb nog nooit gehad dat die niet werken binnen een uur.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:48

Ik heb zo ongeveer om de 3-4 maanden een migraine aanval waar ik minimum 1 meestal 2 dagen voor in mijn bed steek. Pillen slikken a la ibobrufen en paracetamol is niet aan mij besteed. Mijn dokter raadt mij ook telkens zetpillen aan omdat dit rechtstreeks in de bloedbaan gaat en je maag niet moet passeren zodat het er ook niet telkens mee uitkomt als je de emmer of het toilet moet bezoeken :D
Ik ben ook erg gevoelig voor lichtsterktes en sinds ik fulltime werk achter een computerscherm krijg ik de migraines vaker terug.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:01

Bij mij werkt alleen sumatriptan 100. Dus helaas geen tip voor iets zonder recept ...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:06

Leffroi schreef:
Ik kan alleen maar Immigran is spuitvorm aanraden. Heb volgens mij alle mogelijke medicijnen gehad en niets werkte (zowel preventief als wanneer ik daadwerkelijk migraine had). Dit wordt direct in het bloed opgenomen en is tot nu toe het enige wat (nog) werkt. Heb namelijk ook een boel dingen gehad wat 1 keer werkte en daarna nooit weer.

Mijn moeder heeft haar hele leven ernstig migraine gehad. Gebruikte ook wekelijks Immigran pillen. En vroeger de spuiten ervan.
De chiropractor behandeld haar elke 9 weken hiervoor oa. en nu heeft ze al 2 jaar ong. geen micraine gehad.