Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 06:58

2 keer, 's ochtends en 's avonds. Verder gebruik ik niks wat betreft mondwater/flos

Laulitz

Re: Bokkers en tandenpoetsgewoontes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:14

Ben blijkbaar de enige die 1x per dag zn tanden poetst? 's Morgens en dan kan ik er een hele dag tegen aan. Ons papa zegt vaak dat ik moet flossen, maar ik zou begod niet weten hoe ik zo'n draadje tussen mn tanden zou moeten krijgen, sorry dat past echt niet hoor :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:32

2x per dag, soms 1x per dag. maar heel kort. Echt iets van jalve minuut - minuut ofzo :=
Ik drink verder ook nooit zuivel dus hoe mn tanden het vol houden, geen idee haha. Maar nog nooit gaatje of wat dan ook gehad :D
Ik flos eigenlijk nooit.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:46

Ochtend tanden poetsen lukt me niet omdat ik vlak na mijn ontbijt vetrek en het slecht voor je tanden zou zijn om vlak na het eten te poetsen. Dan maak je toch je tanden extra kwetsbaar voor de zuren die dan nog in je mond zitten van het eten?

Dus 1x per dag, wel electrisch.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:48

Ik poets mijn tanden 4x per dag, ik hou er niet van als mijn tanden niet "glad" zijn.
1x s'ochtends, 1x na de lunch, 1x na mijn werk en 1x voor ik op bed ga.
Na de lunch en vlak voor bed spoel ik ook na met mondwater en meestal na de lunch ook nog even flossen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:49

2 tot 3x per dag. Niet zo heel lang. Sowieso elke ochtend en middag. Ik heb tandenstokers liggen maar die zou ik vaker moeten gebruiken. :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:51

2x per dag, 's ochtends en 's avonds..

En dan heb ik nog een vraag: 's Ochtends doen jullie het na het ontbijt of ervoor?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:54

Ligt eraan hoeveel tijd er is. Als je na je ontbijt niet minstens een half uur (en het liefst een uur) kunt wachten met poetsen, kun je beter voor het ontbijt poetsen, zoals troi ook aangaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:02

Altijd na het ontbijt. Zit iets van een kwartier tussen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:24

2x per dag 3 minuten (heb een elektrische tandenborstel met timer)
1x per dag met ragers
1x per dag mondwater

Zo 'moet' het van m'n tandarts, en m'n gebit is echt enorm verbeterd sinds ik een elektrische tandenborstel heb en ragers gebruik.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:30

Ik poets 2x per dag 2 minuten. 's avonds gebruik ik ragers. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:36

2x per dag met elektrische tandenborstel, 's ochtends voor het ontbijt, en na het ontbijt doe ik dan listerine.
' savonds flos ik na het poetsen en gebruik ik weer listerine.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:38

dressagelady schreef:
In je tandpasta zit Al voldoende fluoride, zodoende.is mondwater overbodig. In tegenstelling wat de reclames je willen doen geloven haalt mondwater ook geen plaque oid weg, dus daarom hoef je het al helemaal niet te gebruiken. Alcoholhoudende mondwaters zoals listerine zijn veel te agressief voor je slijmvliezen/speekselklieren, waardoor je speekselaanmaak minder wordt en dit is erg ongunstig

Hmmm...ik moet juist van mijn tandarts met listerine spoelen, niet met een ander merk. Mijn tanden zijn wel erg opgeknapt sinds ik bij haar loop.
Ik vind het bovendien een heerlijk fris gevoel wat lekker lang blijft hangen :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:41

1x per dag over het algemeen, als het lukt 2x per dag. Ik poets elektrisch maar gebruik geen mondwater..
Listerine is mij overigens gewoon door een tandarts aangeraden dus kan me niet voorstellen dat het slecht is.. :=

Edit: heb overigens nooit iets als ik bij de tandarts kom voor m'n controles :)
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 23-01-13 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:46

Ik poets enkel s"ochtends, en flossen doe ik bijna nooit want mn tanden staan zo dicht bij elkaar dat ik er amper door raak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:11

Mondwater haalt wel de laatste restjes weg en ontsmet. Ik heb er iig veel baat bij als mijn tandvlees weer ontstoken raakt, meestal is het heel snel weg als ik weer ga spoelen. Verder poets ik meestal 2x per dag :) . 's avonds kan er soms wel bij inschieten met uitgaan ofzo. Hoewel ik dan meestal ook wel van te voren poets :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:18

Twee x per dag poetsen en mondwater gebruiken en s'avonds stoken. Drink alleen water en thee zonder suiker. Een enkele keer eens een glaasje cola of koffie, heel zelden. Snoep bijna niet en andere zoetigheid eet ik nog niet veel. En dan nog bij de tandarts komen met 6 gaatjes en te horen krijgen dat je minder moet snoepen en beter moet poetsen. :\

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:19

Mijn tandarts heeft ook gezegd dat Listerine 'not done' is voor je mondgezondheid.. Ik poets 2x per dag en 1x per dag tandenstoken en 1x per dag met een tongschraper! Dat haalt echt heel veel bacterien van je tong af! Merk echt dat de tandarts minder tandsteen hoeft weg te halen enzo :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:25

Ik poets meestal 2 keer per dag met Parodontax zonder fluoride, soms ben ik 's avonds lui en poets ik m'n tanden dan niet. 's Morgens poets ik m'n tanden altijd voor het ontbijt aangezien ik op stage pas ontbijt :P Verder gebruik ik niks van flosdraad/tandenstokers/mondwater.

Het gaat trouwens niet alleen om snoepen en cola/koffie drinken he wat slecht is voor je tanden. Ook het eten van fruit is een 'aanslag' op je glazuur net als het drinken van water met bubbeltjes bv (koolZUUR).

Edit: Ik gebruik 's morgens wel altijd een tongschraper idd! Wel van Orabrush. Andere tongschrapers doen niet zoveel heb ik gemerkt. Deze haalt echt de prut weg.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:25

Als ik opsta poets ik mijn tanden. Dan zit er ruim een half uur tussen het tanden poetsen en eten. 'S avonds als ik ga slapen poets ik weer mijn tanden. Ik gebruik alleen een tandenstoker als er iets tussen mijn tanden zit. Flossen doe ik nooit, ik vind dat een heel onprettig gevoel. Ik poets elektrisch.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:08

Ik poets m'n tanden voor het ontbijt en spoel na met mondwater met alcohol, dat moet ook van m'n tandarts. Als ik zin heb poets ik voor het slapen gaan, maar ik neem me nu wel weer voor om dat ook écht elke dag te gaan doen.
Flossen doe ik incidenteel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:52

1x per dag, geen mondwater :+
Elektrisch en iets van 3 minuten.

Nog nooooooit een gaatje gehad :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:57

1x per dag (tenzij ik eraan denk, dan 'savonds ook nog) , elektrisch sinds kort!
's Ochtends voor het ontbijt altijd :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:19

Mijn TA raadde ook Listerine aan...heb een klein flesje meegekregen maar ik durf het niet aan. :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:23

Ik poets 2x per dag, verder eigenlijk niks. Flossen gaat niet door de spalkjes achter mijn tanden, stokers gaan ook niet omdat er weinig ruimte tussen mijn tanden zit.