Cosmetica...de natuurlijke weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:37

Over Lush gaan ook discussies, al kan ik ze nu zo snel even niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:37

Ik gebruik Weleda( rozencreme)...en heb dr Hauschka ook gebruikt.(heb daar rozencreme en melisse creme van gebruikt. )
Vooral die melisse is goed voor gecombineerde,vond ik..
Die ga ik misschien in de zomer weer gebruiken,dan is mijn huid wat meer gemengd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:38

Ja precies, zo doe ik 't inderdaad ook zoals jij zegt :j Bv voor m'n haar heb ik ook wat producten die echt niet natuurlijk zijn (veel siliconen) en proefdiervrij ook niet ben ik bang...
En producten die je nu nog hebt gewoon opmaken is ook het beste natuurlijk. Anders is 't helemaal verspilling als je 't weg gooit. Of het moet al echt geen fijn product zijn, dan zou ik 't eerst nog proberen weg te geven en anders gewoon weg gooien.

Ik heb zelf wel eens via een webshop besteld ja. Beautydrogist.nl was dat. En via degroenedrogist.nl ook een keer. Allebei prima sites :) Nu ga ik eigenlijk altijd naar De Tuinen. Kun je dingen toch ook even ruiken voor je ze koopt. Zo heb ik bij beautydrogist een keer bodylotion gekocht die ik echt niet lekker vind ruiken. Die gebruik ik nog wel maar wel met tegenzin :')

Calimero, dat is heel moeilijk om daar zo antwoord op te geven. Je zou al eens bij De Tuinen kunnen kijken. Zelf vind ik bv de aloe vera creme van Earth Line erg fijn. Weleda is ook een fijn merk inderdaad net als Dr. Hauschka.

F_orumster, discussies over of Lush proefdiervrij is?

F_Orumster

Re: Cosmetica...de natuurlijke weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:44

Nee, of het wel zo milieuvriendelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:46

de Tuinen is ook wel fijn inderdaad.

Ik maak altijd eigenlijk wel producten op of geef ze weg...zo verspil ik niet graag.
Tenzij ik het echt niet fijn vind...heb idd wel eens producten gehad waar ik echt níks mee kon of die stinken,haha.

Enige wat ik (nog)niet verantwoord heb, is parfum.
heb namelijk nog wat luxe geuren staan...die maak ik toch echt op.
Weet ook niet echt fijne,lekkere parfum's die 'groen'zijn?
Behalve misschien Bodyshop?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:52

F_orumster, ok dat wist ik helemaal niet. Stom dat sommige merken zich zo naar de wereld laten zien terwijl ze dan helemaal niet zo zijn... Net als dat iedereen altijd denkt dat Lush helemaal natuurlijk is terwijl ze toch parabenen gebruiken.

Darkchrystal, parfum is ook zoiets waar ik gewoon van koop wat ik lekker vind ruiken... Maar ik heb zo ook 2 parfums van The Body Shop. Dat zijn hele lekkere parfums! Lush heeft ook parfums geloof ik. En je zou bv op PureSoap van die solid parfumes kunnen kopen. Maar dan is dus weer het nadeel dat je ze niet vantevoren kunt ruiken. Of je moet al soy waxjes gebruiken, dan kun je die eerst kopen om te ruiken :P

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:10

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:57

Ik volg dit even! Ik begin me steeds meer interesseren voor mooie en proefdiervrije cosmetica. Het is voor mij een pre dat het proefdiervrije is. Natuurlijk, mag, maar hoeft niet.... Ik ben van me zelf al wel een luxepoes en heb een zwak voor de duurdere merken. Ik heb dan ook liever minder, maar echt mooie en goede producten die ik elke dag met graag gebruik ipv van dat ik veel heb, maar eigenlijk niet zo fijn is....

Nu las ik in het topic dat Essence en Catrice toch op dieren testen. Kan iemand dit hier onderbouwen? Evt een linkje, een bewijs? Die discussie is namelijk al langer gaande en ik hoor zoveel wisselende verhalen... (en toevallig heb ik nou net een super fijne mascara en concealer ontdekt die uit het nieuwe assortiment komen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:28

Weet iemand hier een fijne lippenstift??
Die goed blijft zitten en proefdiervrij sowieso is?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:09

Kijk even in mijn linkje in mn eerdere bericht. Alle make-up is sowieso proefdiervrij.

De producten zijn diervriendelijk, zonder giftige stoffen en bevatten geen schadelijke additieven! De cosmetica van FM is gemaakt op basis van minerale bestanddelen en verrijkt met extracten en plantaardige oliën die de huid een mooi, natuurlijk uiterlijk geven en haar perfect beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:28

FM group is echt dikke troep haha.

Weet iemand of MAC eigenlijk (nog) dierproefvrij is?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:56

Heb van fm foundation gepobeerd mwar de geur gond ik onprettig. oogschaduw tevreden over en waar ik fab van ben en geen betere vind is de gekleurde lipgloss... Sommige merken, ook dure, plakt het, stinkt het of voelt onaangenaam, deze geen van alle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:58

Volgens mij is MAC in China weer gaan testen op dieren.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:58

Anthea schreef:
FM group is echt dikke troep haha.

En dat baseer je op?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:03

MAC is in China inderdaad gaan testen op dierproeven. Ik gebruik nog steeds spulletjes van MAC, tevens omdat ik ze al had en omdat ik geen zin heb om op zoek te gaan naar een foundation waar ik wel tegen kan.

Ik troost mezelf maar met de gedachte dat een bedrijf dat in eerste instantie liever niet op dieren test, het wel testen op dieren ivm verplichtingen volgens sommige marktwetten in elk geval zeer beperkt doet en hier in elk geval 'bewust' mee bezig is.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:04

Ik volg! Dit vind ik wel interessant!
Eigenlijks let ik daar helemaal niet zo op, vooral op de prijs :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:06

Ik heb overigens nu een dagcreme gekocht van weleda, fijne creme alleen die lucht... :r Voor mij echt een reden om in elk geval die dagcreme niet meer te kopen.

Het ruikt nu alsof ik enorme hoeveelheid insecten-deet op m'n hoofd (en vooral onder m'n neus :+ ) heb gesmeerd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:31

welke dagcreme is dat Nelleke?
Ik heb de rozen creme, die vind ik wel erg lekker..

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:38

mag ik jullie teleurstellen dat er bijna geen enkel product te krijgen is wat niet op dieren getest is? ze beweren allemaal van wel, de make up is niet getest op dieren nee maar alle ingrediënten hebben allemaal een achtergrond waar dierexperimenteel onderzoek aan vooraf gegaan is... bijvoorbeeld ook producten waar op staat verpakt onder beschermende atmosfeer (bijvoorbeeld chipszakken etc.) die atmosfeer/lucht is ook ooit op dieren getest om te kijken of het geen kwaad kan... laat je geen dure producten aanpraten omdat het niet op dieren getest zou zijn want dat bestaat gewoon niet! overigens is het testen van cosmetica op proefdieren al sinds 1995 ofzo verboden...

maar of je nu cosmetica van het huismerk koopt of een 'proefdiervrije', ze zijn beiden te herleiden naar proefdierwerk...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:40

Ik ben zelf helemaal fan van Flawless by Sonya, de compleet vernieuwde makeup lijn van Forever Living Products :)
Ja, ook een beetje preken voor eigen parochie, maar absoluut dierproefvrij, natuurlijke ingrediënten en op basis van Aloë Vera.
Ben helemaal gek van hun lipgloss (met lampje! :D ) en van hun nieuwe BBcream.
*\o/*

http://flawlessbysonya.com/

http://www.youtube.com/watch?v=9eX_V0kYJRs
Laatst bijgewerkt door Puchje op 27-08-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:44

Montagne Jeunesse is volgens mij ook proefdiervrij, het staat in ieder geval op de verpakking maar ik kan niet beslissen of het ook echt zo is.

http://www.montagnejeunesse.com/

In Nederland verkopen ze maskertjes van dit merk.

Edit: De keurmerken onderaan de pagina, dat zijn keurmerken dat ze vegetarisch en proefdiervrij zijn

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:49

en toch geloof ik niet dat dat ook daadwerkelijk proefdiervrij zijn... de materialen mogen gewoon niet gebruikt worden zonder dat het getest is op dieren... stel ik zoek een recept om creme te maken en ik produceer al mijn materiaal zelf is dat recept alsnog ontworpen met behulp van proefdieronderzoek... niet direct een dot creme op n dier doen maar wel de stoffen (dit hoeft dus niet met als doel creme te hebben maar kan ook zijn voor levensmiddelen of medicijnen waar het testen dus wel weer toegestaan is) dus die creme die jij in je potje hebt zijn inderdaad niet zo direct op dieren getest maar alles wat erin zit wel...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:51

Champie_Me schreef:
en toch geloof ik niet dat dat ook daadwerkelijk proefdiervrij zijn... de materialen mogen gewoon niet gebruikt worden zonder dat het getest is op dieren... stel ik zoek een recept om creme te maken en ik produceer al mijn materiaal zelf is dat recept alsnog ontworpen met behulp van proefdieronderzoek... niet direct een dot creme op n dier doen maar wel de stoffen (dit hoeft dus niet met als doel creme te hebben maar kan ook zijn voor levensmiddelen of medicijnen waar het testen dus wel weer toegestaan is) dus die creme die jij in je potje hebt zijn inderdaad niet zo direct op dieren getest maar alles wat erin zit wel...

Maar dat is jaren geleden al gedaan toch? Dus dat maakt nu niet meer zoveel uit. Mij niet iig. Op naoki.nl staat trouwens wel veel informatie over welke merken wel/niet proefdiervrij zijn. Sommige merken verkopen hun producten bv in China waar testen verplicht is. Terwijl ze hier wel als proefdiervrij worden aangeprezen. Zij van naoki.nl zoekt dat allemaal wel goed uit :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:54

Gosh is ook dier proef vrij en volgens mij ook helemaal natuurlijk.

Veganistisch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:02

Dat het merk Gosh natuurlijk is kan ik me haast niet voorstellen. Die nagellakjes enzo?