In elkaar geslagen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:35

LoveUggs schreef:
Bedankt allemaal!

Courses, toen de politie eenmaal geweest was, kwam er ineens een jongen voorbij lopen. Een jonge gozer, denk ook een jaar of 18/ 20? Die riep: zijn de dames nou opgepakt?
Dan denk ik, oh dus jij was ook in de buurt en hebt het gezien, als je het lef hebt me dit te vragen, waarom dan niet het lef hebben om mij te helpen?

Mijn moeder is een weekeindje weg met vriendinnen. Politie wou me thuisbrengen maar had toen mijn vader al gesproken. Mijn moeder weet dus nog niks, wil het niet verpesten voor haar.

Hmpf, die gast zou een klap voor z'n kop moeten krijgen. Ogen uit je kop schamen als je zoiets durft te vragen,

Bambolina

Re: In elkaar geslagen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:47

domme asociale mensen zullen er helaas altijd zijn, maar wat ik dus echt NIET snap is dat mensen zo laf en egoistisch zijn om niks te doen :S en zelfs al ben je bang zelf ook gepakt te worden, als je aan de andere kant van het spoor staat, pak gewoon je telefoon en bel of sms de politie, of maak op z'n minst een filmpje/foto van de daders. Zijn daar niet al honderdmiljoen campagnes voor geweest? Wat een ontzettend rottige situatie TS :n Ik hoop dat je je snel beter voelt. En gewoon aangifte doen! De kans is misschien klein dat ze gepakt worden maar je weet nooit..

Wat ik trouwens doe als ik vuil aan word gekeken, of als iemand in de bioscoop zit te praten: http://www.youtube.com/watch?v=8wRXa971Xw0 :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:23

Wat erg zeg! Achterlijke meiden en vooral de mensen die niks doen.. al durf je niks, bel je toch de politie?! En die gozer, kom op, hij kon toch wel iets doen.. zou me diep schamen als ik hem was... Bah, achteraf gaan vragen of ze opgepakt zijn?!
Heel veel sterkte meid!!

Dat filmpje is trouwens geweldig van hier boven!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:49

Jeetje meis wat heftig...kan me niet voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben. Je hoort vaak zulke verhalen maar je gaat er nooit vanuit dat je zelf ineens in de hoofdrol speelt en dat het dus klopt dat mensen gewoonweg toekijken 9durf je niet heen te gaan bel dan de politie hoe moeilijk kan dat zijn). Ik denk dat dit filmpje nog wel een paar keer zal afspelen in je hoofd. Ik denk dat aangifte sowieso goed is, mocht er ooit nog wat gebeuren met die groep staat er al wat op papier. Ik denk idd dat een sport om je zelf te leren verdedigen wel goed zal zijn voor je, ben je iig een stuk zekerder mocht dit nog eens gebeuren want elke dag met angst in die tram zitten is ook niet de bedoeling!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:14

Wat is dit erg zeg, wat moet jij bang geweest zijn en heel erg geschrokken. Met verbazing moet ik weer lezen dat je mede mens je gewoon laat barsten.Heel veel sterkte.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 09:48

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ga denk ik morgen toch aangifte doen. Ik ben helemaal stijf en mag dalijk heerlijk werken achter de kassa.. Dat gaat nog wat worden.
Ik heb 3 a 4 jaar op Aikido gezeten. Zelfverdedigings sport, dus ik weet wel wat ik moet doen op zo'n moment. Je moet t alleen even zien toe te passen..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:06

Als mn moeder dit zou lezen zou ze zeggen : de wereld is verrot..
Maar bah wat vervelend meis, fijn ook dat er niemand even helpt? Vind ik ook behoorlijk asociaal.
Heel veel beterschap gewenst, en hopen dat het niet te lang op je netvlies blijft staan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 10:08

Het is vooral de angst dat je haar nog een keer met haar groepje tegen komt en ze het gewoon nog een keer doen. Dit keer had ik de pecht dat er verder niemand bij was, en er op zo'n tramhalte in een woonwijk geen camera's hangen. Ik ga voortaan gewoon in de buurt van andere mensen staan...
Bedankt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:17

Ts
Meteen aangifte doen .
Waarschijnlijk staat het op camera . En worden ze toch aangepakt als ze de daders vinden .
Als je later blauwe plekken krijgt kun je daar foto van maken en bij de aangifte laten voegen .
Succes

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 10:25

Bedankt!
Ik krijg alleen haast nooit blauwe plekken. Ik kan me nog zo hard stoten of in dit geval klappen krijgen, de kans is klein dat ik blauwe plekken krijg ookal voel ik ze wel. Er is nu een hele lichte op mijn bovenarm te zien en een klein schaafwondje op mijn hand. Ik moet sws tot morgen wachten omdat ik vandaag heel de dag moet werken. Soms heb ik trouwens blauwe plekken waarvan ik denk, hoe kom ik daar dan aan? Maar als ik weet dat ik een blauwe plek kan krijgen zie je ze vaak niet...

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:28

Courses schreef:
LoveUggs schreef:
Bedankt allemaal!

Courses, toen de politie eenmaal geweest was, kwam er ineens een jongen voorbij lopen. Een jonge gozer, denk ook een jaar of 18/ 20? Die riep: zijn de dames nou opgepakt?
Dan denk ik, oh dus jij was ook in de buurt en hebt het gezien, als je het lef hebt me dit te vragen, waarom dan niet het lef hebben om mij te helpen?

Mijn moeder is een weekeindje weg met vriendinnen. Politie wou me thuisbrengen maar had toen mijn vader al gesproken. Mijn moeder weet dus nog niks, wil het niet verpesten voor haar.

Hmpf, die gast zou een klap voor z'n kop moeten krijgen. Ogen uit je kop schamen als je zoiets durft te vragen,

Dat vind ik niet.
Als een groep mensen zich zo agressief gedraagt tegenover 1 persoon. Dan kun je je als derde je erin gooien en klappen krijgen, maarja daar help je niemand mee.
Wel had deze jongen anderen kunnen roepen voor hulp oid.
Als ik dit had zien gebeuren met mijn 50 kilo weet ik ook niet of ik mezelf er tussen had geworpen }:0 . Wel had ik anderen er waarschijnlijk bij geroepen.
http://www.psyblog.nl/2011/04/01/nader- ... er-effect/
Het beste wat je in deze situatie kunt doen is mensen letterlijk aanwijzen en 'bevelen' te helpen. (bv: Jij daar man met bruine jas, roep de beveiliging!) Dat werkt vaak wel.

Desalniettemin: Vervelend TS, ik hoop dat je je lichaam snel weer heelt en dat je die meiden niet meer tegen zult komen. Dat soort uitschot blijft vaak helaas ook uitschot. :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:35

Kana het gaar hier om meisjes van een jaar of 15 die haar mishandelde, ga me niet vertellen dat een volwassen vent daar niet tussen kan springen :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:36

Een jongen van 18/19? Ik weet niet hoor maar die heb je ook scharminkel vorm :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:41

Laten we zo zeggen dat 95% van alle 18+ mannen (in nl) mákkelijk 15 jarige meisjes weg kunnen trekken :+

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:52

Jeetje zeg het is gewoon belachelijk voor woorden dat je nieteens meer iets kan zeggen of doen zonder in elkaar geslagen te worden. Maar wat ik nog erger vind is dat er omstanders waren en niemand die helpt of de politie belt.. Wat een lafbekken zeg..

Ik hoop dat je toch aangifte gaat doen ondanks dat je misschien geen "fysieke bewijzen" hebt, voor hetzelfde geld zijn er al meer mensen lastig gevallen door die meiden. Als niemand aangifte gaat doen, dan hebben ze vrij spel en kunnen ze mensen lastig blijven vallen en in elkaar slaan. Dit moet stoppen.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:54

Wat eng! Brr..

En mensen stonden erbij en keken er naar.. :n Het is toch wat.
Je hoeft mensen maar aan te kijken en ze vallen je al aan.

Succes :(:)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:01

Mensen zijn laf... Dit zegt al weer genoeg.. Jeetje zeg volwassen mensen die toe kijken hoe een meisje in elkaar wordt geslagen. TE TRIEST!! Ik kan hier heel boos van worden -:(- -:(- ...

Mijn ervaring is ook helaas dat er meer mensen laf zijn dan dapper.. Je zou toch bijna pepperspray bij je dragen.. Maar nee dat mag niet heh... Pff

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 13:57

Bedankt voor de lieve berichtjes!
Ik ga morgen aangifte doen. Mijn rug en nek zijn stijf, vingers heb ik eigenlijk geen last van. Nek kan ik amper bewegen, en arm en rug ook enorm beel zeer. Kwam er vanochtend achter dat ik een blauw (eigenlijk paars) oog heb, en heb een iniminie blauwe plek op mijn arm. Botje dat vlak onder mijn nek, vanaf mijn rug zegmaar uitsteekt, (die voel je heel makkelijk) doet ook echt enorm veel zeer. Een jas erop leggen is al te veel zeg maar. Vandaag zit ik gewoon achter de kassa tot sluit, met veel pijn en moeite maar krijg wel alle begrip van mijn collega's en klanten. Nogmaals, bedankt voor de lieve berichtjes!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:56

Gatsie zeg, echt gewoon een rot situatie!

Ten eerste:
ik vind het echt belachelijk dat NIEMAND je hielp, niemand voor je opkwam, echt schandalig. Zeker op afstand: je kan filmen, bellen, mensen inlichten etc.

Ik hoop dat je hier niks aan overhoud en hier alleen maar van leert.
Eerder weg lopen, telefoon bij de hand houden, harder gaan praten etc. en naar andere mensen toe lopen, die je op dat moment ziet.
Vraag ze om hulp!

:(:) bij deze een dikke knuffel, het lijkt me echt ontzettend moeilijk, om de komende tijd nog op straat te lopen (helemaal op dezelfde plaats!).

Hoe voel je jezelf er nu onder? Ondanks je lichamelijke klachten?
Gewoon aangifte doen hoor, wie weet staan ze wel bekend!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:08

Ik voel me verder niet anders hoor! Gewoon enorm veel pijn in mijn nek en schouders. Ik kan niet zo veel, moest vandaag werken, en heb soms met tranen in mn ogen achter de kassa gezeten. Verder heb ik een blauw oog die ik niet zo voel.. Ik ben niet bang om de straat op gegaan. Als ik me bedreigd voel heb ik in mijn ene hand mijn telefoon en mn andere hand mn sleutels. Als het namelijk moet kan ik meteen iemand goed raken en herkenbaar maken. Ik ga morgen zeker aangifte doen, en van mijn collega's moet ik langs de dokter. Ik wacht morgen even af wat ze op t politie bureau zeggen en advizeren. Er was zelfs iemand die zei, ga langs het ziekenhuis.... Maar verder gaat het prima met me hoor! Bedankt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:08

LoveUggs schreef:
Bedankt voor de lieve berichtjes! Das ook vooral iets waarom ik het op bokt zet. Soms is bokt echt even een iets waar mensen je een hart onder de riem steken!

Als ik iets zou zien waar ik niet in zou durven grijpen zou ik zelf de politie bellen.
Heb nu al 2x 112 moeten bellen voor mezelf dus zou het voor een ander ook doen.

Mn vingers doen zeer maar het gaat. Enorme spierpijn, dat wel. Mn vingers zijn gewoon gekneusd, weet inmiddels wel hoe een kneuzing voeld xD maar met bepaalde bewegingen is het echt alsof je vinger eraf word gedraait ofzo..

Franka, ik ben zelf totaal niet racistiesch en je hebt er zeker goede turken, marrokanen en dergelijke tussen zitten. Mijn collega is namelijk turks, en dat is een schat van een meid, maar ook hier het geval marrokaans of turks, en donkere mensen. Ik wil hierover niet te grof over komen op bokt, maar je hebt er een maal types tussen zitten waarvan ik denk, rot op naar t land van herkomst en ga daar de boel verzieken. Maar je hebt ook nederlanders die gewoon vol kaaskop zijn en die precies t zelfde doen. Die kan je ook niet terug sturen.. Maar je merkt het wel.. En vooral hier in den haag. Maar echt, ik ben ervan overtuigd dat er zeker lieve en goede tussen zitten want van dat soort ken ik er ook zat! Niet dat ik grof overkom ofzo =$

hoi maar dat doe ik ook niet ik ben alleen wel realistisch, snap je, zelf meegemaakt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:15

Goed dat je aangifte gaat doen, TS! Wat een stel laffe honden om op één iemand in te gaan slaan. :r En nog erger dat er mensen waren die gewoon toekeken. Die zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen. Ze hadden op zijn minst even 112 kunnen bellen, bah. :r :r :r

Heel veel sterkte morgen en een dikke knuffel. Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent om de straat op te gaan. :(:)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:22

Misschien heel stom maar als ik jou was zou ik een vecht en/of zelfverdedigingssport gaan doen. Als je nog een keer zo wordt aangevallen hoef je het iig niet over je heen te laten komen maar kun je jezelf verdedigen.

Edit: zie net dat je Aikido hebt gedaan. Misschien toch maar weer oppakken aangezien je jezelf nog steeds niet kunt verdedigen?
Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 20-01-13 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:23

Wat je zou kunnen doen is kijken of er op het betreffende stations camera's hangen.
Als dit zo is kun je even goed aangifte doen en zeggen dat er beelden van zouden kunnen zijn door de desbetreffende camera gemaakt.
In ieder geval heel veel sterkte

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 01:26

Nee, ik heb hier in de omgeving nooit een tramhalte gezien met camera's. En daarbij is deze tramhalte precies 'midden' in een woonwijk... Bedankt.