Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Al kon de huisarts verder weinig doen. Letizia schreef:Heb je het over griep of over verkoudheid (met evt griepverschijnselen)?
Want als je echt griep hebt, ben je flink ziek en voor mensen met een al iets zwakkere gesteldheid zoals ouderen, kinderen, mensen met luchtwegaandoeningen is dit gewoon risicovol en is een doktersbezoek niet verkeerd.
Je kan ook goed beroerd zijn van een verkoudheid, koorts, rillerig, pijnlijke spieren en gewrichten, hevige keelpijn, nou ja etc iedereen heeft het weleens. Daarmee hoef je niet gelijk naar een dokter te rennen, veel drinken, goed paracetamol gebruiken en meestal knap je binnen 'n paar dagen flink op.
Hoesten kan je beter niet te lang doen, maar tegenwoordig zijn er zat spullen daarvoor die je bij de drogist kan kopen, weet alleen wel wat je koopt (bv geen hoestsiroop met codeïne bij hoest met slijmen)

Maar met een verkoudheid lijkt me dat je sowieso niet naar de huisarts gaat... Al hoorde ik dus laatst van mensen die dan 4 dagen keelpijn hebben en dan al naar de huisarts gaan omdat het toch wel erg lang duurt. 

ashley1 schreef:4 x buisjes gehad Blue_Eyes?
Zijn ze er dan iedere keer uitgekomen en zijn er dan steeds nieuwe geplaatst?
Doubtless schreef:Waarom zou je de dokter lastig vallen als je een afspraak maakt? Ze hebben liever dat je komt zodat zij een baan hebben en betaald worden dan dat iedereen ziek thuis blijft.
Voor een griepje ga ik niet langs, maar zo gauw ik denk dat het keelontsteking is ga ik mooi zsm een AB kuurtje halen.
ik ga niet thuisblijven om een keelontsteking en wil wel gewoon aan het werk. 
)
(net geleerd met biologie) Yontheke schreef:Ik lees hier vanalles over thuis uitzieken? Hebben jullie geen job dan? Als ik thuis wil uitzieken moet ik wel even naar de HA voor een attestje voor het werk.
Dat is dan ook de enige reden om langs de HA te gaan. Medicijnen helpen niet tegen een virusje maar als ik te beroerd ben om te werken. Ja dan ga ik langs de HA.