Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raponsje schreef:Froukje1993 schreef:Er niet blij mee zijn is wat anders, maar ze mogen je officieel niet weigeren om je waterpokken in NL.
Kijk, ik heb ook heus wel m'n bedenkingen als een ouder hun kind vol met waterpokken naar school/de crèche stuurt, daar ben ik ook niet blij mee maar we mogen ze niet weigeren.Valt bij de wet onder het mom, iedereen zal ze toch ooit wel krijgen dus dan maar gelijk als ze nog op school zitten.
Een kind is wel wat anders dan een volwassene.
Waterpokken is namelijk een kinderziekte en daarom voor kinderen alleen erg vervelend. (Was al kind uiteraard not amused hier mee)
Bij volwassenen is het geen onschuldige ziekte.
Er sterven hier per jaar zo'n 90 volwassenen per jaar aan de waterpokken en veel volwassenen met waterpokken eindigen in het ziekenhuis doordat ze door de waterpokken ernstige longontsteking oplopen.

vosje456 schreef:Ik heb nu nog geen koorts (zit op 37,2) en met paracetemols op voel ik me gewoon normaal alleen jeukt het overal
Ik kan nou eenmaal geen veel school missen, dus ik zal dan toch gewoon moeten. Als ik koorst krijg of mezelf helemaal open krab en het er niet meer uit ziet blijf ik thuis.
Ik neem aan dat de assistente wel weet wat voor advies ze geeft