Ik drink niet genoeg!/ help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:33

ik drink ook super weinig:
iets meer als een halve liter per dag :O

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:33

Dat kan niet.
Óf je had wel dorst, maar je hebt die genegeerd. Sommige mensen herkennen het niet meer als ze dorst hebben, omdat ze zo gewend zijn om die signalen te negeren. Als je dat doet kan het inderdaad heel gevaarlijk worden. Eigenlijk moet je je elk uur even afvragen ''heb ik dorst?'' en er bewust over nadenken.
Óf je bent in het ziekenhuis gekomen om een andere reden, en daar zeiden ze dat je te weinig dronk.[/quote]

het was wegens te weinig vocht en het is alweer 5 jaar geleden

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:34

Dronk eerst ook altijd te weinig. Ben toen gewoon consequent elke pauze een bepaalde hoeveelheid gaan drinken, want had ook last van hoofdpijn. Na een tijdje kreeg ik vanzelf dorstgevoel als ik het een keer niet deed. :)

En wij hebben een waterkoker die met 1 druk op de knop een kopje thee zet in 30 seconden. Daar zet je dus een kopje met theezakje onder, gaat even iets anders doen en dan staat er thee. Ik vind thee erg lekker, dus drink het daardoor ook veel. Alleen als ik niet zo gemakkelijk een kopje zou kunnen zetten zou ik het veel minder drinken. Dan moet je voor 1 kopje gelijk heel veel water koken.. of gelijk een hele pot zetten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:37

Ik drink ook altijd veelste weinig..

Heb al 1x gehad dat de dokter zei dat ik zo niet langer door moest gaan, want ik was mezelf totaal aan vergiftigen (nieren gingen slechter werken)

Ik probeer er nu wel goed op te letten :j.
Probeer er voor jezelf beetje regelmaat in de maken.
Sochtens bij het ontbijt
rond 10 uur
middag eten
theetijd
avondeten
savonds nog wat :)

Soms kom ik inderdaad van mn werk en denk ik ; Hm heb vandaag ook 2 glazen water gehad.. Erg slecht!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:38

Ik heb er ook last van. Maar niet zo erg. Meestal drink ik 1flesje (0.5l) wtaer op school en na school nog 1 glas frisdrank.
Ik probeer inderdaad ook altijd een vast ritme aan te houden (op school: als ik net aankom, tijdens elke pauze, en voor de rest gewoon als ik me verveel in de les :') )

Soms heb ik dan eens hele grote dorst, en dan drink ik bijna 1 flesje in 1x, maar dan grijg ik zo'n 'waterbuik' waar ik zo misselijk van wordt, wat ik dus ook niet meer doe.

En dan heb ik eens 1week in de zomer volgehouden van elke dag 1.5l water te drinken, maar dan moest ik heel de dag naar de xc, zelfs snachts werd ik er van wakker!

Dus de enige tip dat ik je kan geven is: probeer er een vast ritme van te maken wanneer je drinkt. :)

Anne_26

Re: Ik drink niet genoeg!/ help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:46

Ik weet niet of je rond die tijd op school zit TS?
Ik zou als je bijvoorbeeld naar de uitleg van een leraar luistert het flesje open voor je neus neerzetten, desnoods vastpakken. En rustig drinken, blijven drinken. Voor je het weet is het flesje leeg (en kan je 'm gelijk weer vullen op de wc :) )

Daarnaast helpt t mij ook om 's ochtends thee te zetten en dan tijdens het wachten op de waterkoker een ander drankje in te schenken (vitamine c bruistablet water of milk&fruit). Als ik dan mijn ontbijt op heb heb ik ook al gelijk 2 glazen drinken op ipv 1 :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:46

Ik heb mezelf aangenomen om meer te drinken omdat je het ziet aan mijn huid (grauw, zeer droog, niet egaal,...) tip van de dermatoloog.
Ik neem een 1.5l fles en snij een citroen in stukjes en prop het in de fles, dat smaakt lekker en zo gaat het er goed in :)
Soms ben ik best misselijk door het vele drinken, maar door het vele drinken is mijn zin in snoep enorm afgenomen ook. Misschien verband ?

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:48

Oja en misschien als je je tas uitpakt op school naast je agenda, etui etc. ook meteen je flesje water op tafel zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:17

Ik lus geen water, is mn dorst onmiddelijk weg en drink ik nog weiniger, ik wil niet hulpeloos zijn hoor :) ik wou alleen wat tips, ik ga proberen een vast ritme te maken! :) dank jullie wel :D

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:22

Hier ook een!
De laatste tijd drink ik toch ietsje meer omdat ik nu drinken heb gevonden dat best lekker is maar voor mijn gevoel heel fijn in de maag ligt zegmaar, ik krijg vaak zo'n opgeblazen gevoel als ik drink.
Ik drink ook niet echt glazen maar gewoon af en toe eens een slokje water, ik denk dat ik op 1 a 1,5 glas per dag kom.. :D
Ik kijk mijn vriendinnen altijd met ongeloof aan dat ze in een pauze een grote fles drinken opkrijgen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:51

amandananana schreef:
Je hebt ook een app voor op je telefoon die je er om de zoveel tijd aan herinnert om even iets te drinken haha.

echt? die wil ik *\o/*

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:54

Ken het probleem, ik moet ook erg op letten dat ik eind van de dag nog wel even bij tank.

_Jody_ schreef:
Misschien zoute dingen gaan eten of iets anders waar je dorst van krijgt?

Ik ben gek op zoute dingen, maar nog steeds drink ik te weinig.

Let er nu wel meer op, omdat ik zodra ik bijna ongesteld moet worden anders heeeeeeel erg last van me nieren ga krijgen, en soort van blaasontsteking krijg.
Nou ja dus eigenlijk let ik alleen rond die periode heel erg goed op :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:03

hier nog iemand, zomers met hoge temp drink ik wel veel,

nu als ik werk wel 3 of 4 kopjes thee.. maar s morgens misschien 2 slokjes en s avonds vergeet ik het gewoon.. ik eet wel veel fruit daar zit ook vocht in.. (netje mandarijnen is zo weg..in een avond)

als ik vrij ben denk ik er pas om 1 uur ofzo aan... oja laat ik nog weer eens wat drinken.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:15

Hier ook iemand die weinig drinkt :)

Maar meid, ga alsjeblieft geen extra zoute dingen eten! De gemiddelde Nederlander krijgt al veel en veel meer zout binnen dan goed voor hem is...

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:47

Voor een vast ritme zorgen, is inderdaad een hele goede tip!
Zo heb ik dat ik altijd drink als ik wat gegeten heb. En aangezien ik drie pauzes op een dag op stage heb, moet mijn fles in drie keer leeg zijn. Nouja, als je dan vervolgens een fles meeneemt van 0,75L, dan gaat dat wel goed. En dit werkt voor mij bijvoorbeeld ook in het weekend. Het zit nu zo in mijn ritme dat als ik na het eten niks drink ik eerst druk op zoek ga naar iets om te drinken! :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:17

Ook ik drink véél te weinig. Soms kom ik er 'savonds achter dat ik nog niks heb gedronken!
Vroeger op school was dat al zo, dan dronk ik maar 1 pakje wicky op een dag := Maar als het me word aangeboden en het voor mijn neus staat, dan drink ik wel. Dus op mijn werk zet ik al standaard 3 bekertjes water klaar, die ook makkelijk op gaan ! En aan het einde van m'n dienst drink ik ook nog even voordat ik naar huis ga :j

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:17

Ik drink ook veel te weinig.
Soms kom ik er om 7 uur 's avonds achter dat ik die dag nog niks heb gehad.
Probeer nu gewoon iedere keer bij mijn ontbijt en avondeten sowieso drinken te pakken.
En als ik iemand wat zie drinken, drink ik ook maar wat.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:19

'Als je geen dorst hebt, hoef je niet te drinken'.
Wat een crap zeg :x Er wordt niet voor niets gezegd dat je goed moet drinken, ik wil niet weten hoe erg mijn nieren, darmen en hersenen zouden gaan staken als ik ook zo lui was met drinken.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:53

Wat een onzin dat je vanzelf dorst krijgt en anders geen vocht nodig hebt, waar haal je deze wijsheid vandaan?

Iedereen heeft minimaal 1,5l nodig per dag voorkeur zelfs 2l. Dit heeft je lichaam nou eenmaal nodig per dag ! Wanneer je te weinig drinkt hoef je dit niet altijd te merken echter is het ontzettend slecht voor je nieren oa omdat deze de afvalstoffen niet goed kwijt kunnen ( deze afvalstoffen worden door je nieren aan je urine toegevoegd) tevens heb je meer kans op blaasontstekingen omdat je blaas niet vaak genoeg gespoeld wordt. Dan hebben nog veel mensen die te weinig drinken vaker last van hoofdpijn , wat dan een teken van uitdroging zijn en je hersenen dus te weinig vocht hebben. Mocht je nu nog geen klachten hebben krijg je dat zeker vroeg of laat wel van je nieren en dan is het te laat waardoor je nieren dan al beschadigd zijn!

Tip voor genoeg drinken , drink op vaste momenten al je minimale hoeveelheid van je1,5 l. Drink een glas als je opstaat, bij elke pauze, eet soep, pudding, ed daar zit ook al veel vocht in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:01

Leuk om ervaringen en tips te lezen :) ik heb een app gevonden, dan moet je een poppetje voeden met water, dus als ik 200 ml drink ong. Klik ik op het kopje van 200 ml en krijgt het poppetje water in zijn buik, ook stuurt hij mij elk uur een melding of ik niet vergeet genoeg te drinken! Tot nu toe werkt het heel goed!

Hij heet : carbodroid

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:20

twinducklin schreef:
Wat een onzin dat je vanzelf dorst krijgt en anders geen vocht nodig hebt, waar haal je deze wijsheid vandaan?

Miljoenen jaren evolutie.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:30

Ik heb het ook hoor, drink ook te weinig. Het probleem is gewoon, je denkt er niet aan. En daardoor is een vast ritme krijgen gewoon super moeilijk. Ik heb standaard een fles water bij mij staan maar dat wil ook zeker niet zeggen dat ik er dan aan denk om te drinken.. Die app is leuk, als je een smartphone hebt :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:30

Kuggur schreef:
twinducklin schreef:

Ben ik niet met je eens.
Je kan heel gemakkelijk een vochttekort hebben en dit niet merken, bijvoorbeeld door geen dorst te krijgen. Een van de vele voorbeelden van onderzoeken die dit onderbouwen:

Citaat:
"Onderzoek laat zien dat er geen duidelijke relatie is tussen klachten over dorst en/of een droge mond enerzijds en de hydratietoestand anderzijds."

http://www.pallialine.nl/uploaded/docs/ ... entaarfase).pdf, pagina 8, o.a. geschreven door een arts uit het UMC Utrecht.
Ik zie dat de link niet werkt, maar krijg het niet werkend.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:38

Kuggur schreef:
twinducklin schreef:

En wat wil je daarmee zeggen? dat je zonder genoeg te drinken overleeft, of dat je gezond bent en blijft? Want dat laatste bewijs je er niet mee. Ja je kunt zonder genoeg drinken, daar kun je het heel lang op doen, sterker nog als je vandaag 400 cc drinkt kun je daar 4 dagen op leven zonder dat je eraan dood gaat, maar krijgen je nieren er geen opdonder van? jazeker wel en niet zo zuinig ook!! Op kort termijn kun je best met minder vocht je lichaam draaiend houden, echter op langer termijn lopen je organen er schade van op! Niet voor niks dat de mensen vroeger en nu nog in landen waar vocht schaars is worden de mensen niet oud.
Maargoed de mensen hier in het topic overleven het waarschijnlijk ook allemaal wel, en zodra er problemen zijn met de organen slikken ze gewoon een handvol pillen, of worden ze in ziekenhuis met een griepje opgenomen om het vocht bij te voegen omdat er geen reserve was.. etc etc

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:21

Ik vergeet het overdag ook vaak, en eind van de middag denk ik er dan pas aan dat ik nog niks gedronken heb :=

Ik probeer dus echt bewust dagelijks 3 flesjes water van een halve liter leeg te drinken.

Vind het alleen zo waardeloos dat je dan constant naar de WC moet, dat is toch totaal niet praktisch...daarom drink ik dan expres al niet als ik nog ergens naartoe moet....