Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pris87

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:24

Ben wel benieuwd naar die formule die daar bij hoort.
Dan kan ik mijn lijst van heel de week vergelijk, kijken of ik een beetje goed bezig ben.

Ik merk wel nu ik met sporten (insanity) begonnen ben ik veel minder behoefte heb aan snoep. Terwijl we aardig wat echt lekkere dingen in huis hebben. Hopelijk hou ik dat vol!

Ben dit lichaam gewoon echt zat. Het is net of ik nog zwanger ben, heb echt zo'n zwangerschapsbuik. Nou is het ook pas 4 maanden geleden. Maar vanzelf zullen die kilo's niet verdwijnen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:29

Ik ben nu drie weken bezig. Pas mijn tweede fittest gedaan en ik was echt flabbergasted. Ik had zomaar bij sommige oefeningen 30 herhaling meer dan de eerste keer. :oo *\o/* *\o/*

Ik volg ernaast geen dieet maar eet gewoon gezond. En kijk wel regelmatig in het boekje of het wel op de lijst staat. In plaats van veel brood eet ik volkorencrackers en eet erg veel magere kwark. Ik zou iets meer ei moeten eten maar dat vind ik zo'n gedoe.

Ik heb mezelf niet gewogen maar wel een (afschuwelijke) foto gemaakt. En wat cm opgenomen.
Mijn buikje is nog niet strak maar in de tweede maand schijn je daar volop mee aan de bak te gaan. De eerste maand is maar een paar keer echt werken aan de buikspieren. (Dan krijg je naast de reguliere training nog 20 minuten cardio abs en ben je dus ruim een uur bezig met het programma)

Mijn boops zijn wel wat kleiner geworden en mijn armen en schouders zie je strakker worden. Mijn benen was al niet veel mis mee, maar worden gespierder. Lichamelijk voel ik me absoluut fitter worden!

Tot nu toe doe ik het echt volgens het dagelijkse programma maar heb gewoon nu de behoefte al om naar twee keer per dag te gaan. Waarom weet ik niet, maar het lijkt alsof mijn lichaam daarom vraagt ofzo. Misschien inderdaad een soort verslaving.

Ik heb overigens de eerste week amper kunnen lopen en echt pijnstillers moeten nemen om te kunnen functioneren. Nu heb ik echt nergens geen last meer van. Had tot overmaat van ramp twee wedstrijden in die week %)

Naast insenity rij ik elke dag 2, 3 of 4 paarden en ik doe de workout dus meestal snachts voordat ik naar bed ga.:D Na de workout eet ik eerst een schaaltje cruesli met magere yoghurt zonder suiker als recovery maar beter zou light chocolademelk zijn. Maar daar hou ik echt niet van. Daarna stap ik onder de douche en ga ik naar bed.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:41

Oke, komt ie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:43

Wow, goed bezig Zooist!

Ik heb vanmorgen ook foto's gemaakt. Toch leuk mocht ik over 2 maanden helemaal strak zijn!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:45

Ik ben ook erg benieuwd. Haha! Ik schrok echt van mezelf op de foto's dus ik ben nu al blijer als ik in de spiegel kijk.

Durf alleen niet mijn cm's nu te meten.....

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:53

Maar je hebt aan het begin wel cm's gemeten?

Ik heb wel cm's genomen en wil dat miss wel iedere 2 weken doen of zo, bij de fittest..
Als ik daar zin in heb, want het is wel even een werkje.

Wat ik echt hoop dat slanker wordt, en dit klinkt heel stom :P, is mijn nek. Mijn nekomvang is 38 cm, en daar past nauwelijks een plastron omheen. Hoewel ik vrees dat dat een beetje mijn bouw is..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:01

Nog nooit eerder van gehoord, maar lijkt me machtig programma!
Voorwaarde is denk ik wel een basisconditie, anders wordt je lijf echt helemaal gek ineens, en da's niet goed natuurlijk.

Mag ik vragen (PB?) waar jullie het gedownload hebben?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:05

Ik ben zo'n braverd.... (ivm mijn werk en de opsporing van dergelijke illegale downloadactiviteiten) dat ik het bij Tellsell gekocht heb. Maar je kan het ook op piratebay vinden.

Je moet zeker een basisconditie hebben en echt gestoord zijn!

Ik zit nu te puzzelen met calorieën.

Ik heb alleen volkorenckrackers op (een stuk of 6) en een portie magere kwart met een iniminie scheutje light siroop. Om half 3 neem ik een opkikker en dan eet ik vanavond een jachtschotel met verse groenten. Vanavond laat dan nog cruesli met magere yoghurt en ik hoop dat ik zin heb om een ei te koken.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:17

Ik heb dus volgens bovenstaand uitgerekend en moet elke dag 2153,08 kcal eten?
Dat is volgens mij wreed veel?

Mijn som.....

Stap 1:
655+(4.35x168) + (4.7x73.2)-(4.7x36)=1560,64

Stap 2:
1560,64x1.7=2653,08

Stap 3:
Loose weight
2653,08-500=2153,08

Klopt dit een beetje?

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:45

Stap 1:
655 + (4.35x142) + (4.7x66.1) - (4.7x25) = 1221,34

Stap 2:
1221,34 X 1,55 = 1893,07

Stap 3:
Loose weight
1893,07 - 500 = 1393,07

Als ik het ook zo goed zou doen, zou ik 1393 kcal mogen?
twijfel een beetje bij stap 2 tussen 1.55 en 1.7. Nu doe ik 6 dagen insanity, maar buiten die 6 dagen ben ik behalve op mijn 3 werkdagen niet heel actief.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:47

Ben dit topic hier tegen gekomen, naar mijn vriend door gestuurd en die ziet dit ook wel zitten ^^
Hij wil wat vermageren en spiertjes trainen (jongens en spieren he :roll: :') ) en hij is de dvds al aan het afhalen van internet.
Dus toppie, we gaan hier ook proberen 4x per week aan mee te doen. Daarnaast 1x gaan lopen, dus kan 3x + 1x lopen worden ook.

Vind het eigenlijk helemaal geen slecht programma, zo even intensief en gevarieerd aan de slag na een drukke dag. Duurt ook niet lang, wat wel een voordeel is met late uren enz. en je hoeft de deur niet uit O:)
Ik ben zelf wel erg met voeding bezig (niet obsesief maar ben ook al 10kg afgevallen dus je leert wel eten dan) en in combi met dit en lopen moet het voor hem ook te doen zijn. Zie het helemaal zitten! :))

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:55

Ik doe het ook samen met mijn vriend. Tenminste hij bokst 3 dagen per week, dus hij pakt nog 3x inanity erbij. Volgt dan gewoon de dagen die ik op dat moment aan het doen ben.

Leuk dat er meer het doen, elkaar beetje motiveren en hopen dat we het niet voor niks doen :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:56

Hmmm, volgens mij klopt het echt wat ik berekend heb, vind het alleen zoveel.
Maar ik zie dat ik behoorlijk lang ben, daardoor ook zwaarder en een oude doos!
Dan heb ik blijkbaar meer nodig! :D

Aria_Zz, het is een dagelijks programma en geeft minder resultaat wanneer je afwijkt van het schema! :)

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 15:57

haha zo erg is het niet als je meer mag eten :D

Aria_zz goed hoor dat je al 10 kg ben afgevallen!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:57

Ik ben ook begonnen!
Zit nu op dag 3. Red het niet om het elke dag te doen maar probeer er we 3 of 4 per week te volgen.
Duurt het wat langer voor ik dat INSANE lichaam heb :))

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:58

Ik ben blij dat er hier ook van die insane-types zitten want ik ben al regelmatig voor gek verklaard! :D

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:00

haha ik verklaar mezelf pas voor gek als ik over 2 maanden geen verandering zie :D

Maar moet toch haast wel als ik me aan het schema hou en op mijn voeding let :7

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:06

Ja maar sport is sport lijkt me ;) Er staat dat moderate 3 tot 5x per week is, dus als daar dan nog eens lopen bij komt, lijkt me dat wel goed. Ik ben ook niet de persoon die zich kan vast houden aan iets, moet een beetje eigen invulling geven anders ben ik het meteen beu.
Het is ook de bedoeling sporten in het schema te houden, dus niet alleen om te vermageren of spieren, dus moet er wat aangepast worden af en toe.

Dan heb je een zeer sportieve vriend zeg! Hou maar vast zou ik zeggen *D
Ik ben trouwens ook nog een hele tijd gaan boksen, en daar is het ook zo intensief (twee toertjes lopen, 20 push ups, 3 maal onder touw, 2toertjes lopen, touwtje springen... en dat is nog maar de warming up :') ) maar ben moeten stoppen omdat ik studeer nu.
Trouwens, wat ze zeiden in dat filmpje over gewoon je rondje joggen en dat je eigenlijk niet echt intensief werkt is wel waar, maar daar had mijn broer een oplossing op: interval training tijdens lopen, gewoon sprinten tot je niet meer kunt, weer verder joggen tot je op adem bent en dan weer sprinten. Is ook erg intensief.

En over die 10 kg heb ik ongeveer 2jaar gedaan ;) eerste half jaar niets van verandering en toen vlogen de kilo's er af. Gewoon een jong paard moeten opleiden en 2x per week lopen en gezond gaan eten (maar koekjes enz hou ik er wel in, 1x per dag, zodat mijn lichaam het gewent blijft).
En na 1jaar was er 7kg af, na nog een half jaar in totaal 10kg en ben daarna niet meer bijgekomen ofzo, dus na 2jaar stabiel op ideaal gewicht :D ben ook wel trots op mezelf, was tenslotte nog maar 16.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:06

In iedergeval heb je een gezonder lichaam!
Ik doe ook nog aan hardlopen, zit nu op 10 km.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:18

Ik moet volgens die berekening ook heel veel calorien binnenkrijgen. Net zoveel als jij Zooist, ongeveer dan. En ik ben gemiddelde lengte (173), nog niet zo heel oud (22) en er mag wel 10 kilo af wat mij betreft, maar het is niet zo dat ik echt overgewicht heb. Maar aan de andere kant, als je ziet hoeveel ik kan eten dan valt mijn gewicht ook wel mee. Dus ik denk dat ik wel redelijk wat verbrand.

Boksen lijkt me al jaren super leuk! Ik hou wel van een beetje uitdaging! Maar ik zie het weer niet zo zitten om als beginner tussen of veel ervarenere van mijn leeftijd te komen, of tussen veel jongere beginners..
En daarbij red ik dat op dit moment ook niet qua tijd.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:21

oef ,dat ziet er zwaar uit!

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:23

beter langer erover doen en het blijft eraf dan dat jojo effect.

Hardlopen vind ik ook heerlijk, maar dat is bijna niet in te passen met 2 kinderen en onze hobby's/sporten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:24

J_Onne schreef:
Boksen lijkt me al jaren super leuk! Ik hou wel van een beetje uitdaging! Maar ik zie het weer niet zo zitten om als beginner tussen of veel ervarenere van mijn leeftijd te komen, of tussen veel jongere beginners..
En daarbij red ik dat op dit moment ook niet qua tijd.

Valt goed mee hoor, bij mij waren er een paar sterke mannen die mij maar wat graag hielpen en uitleg geven! Lekker gezellig, zo'n club is onder elkaar echt een leuke bende :D

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:35

mijn vriend doet het ook nog niet zo lang, zei ook altijd ja sta ik daar als beginner tussen met mijn leeftijd (27) maar dat valt echt mee! Precies wat Aria_zz zegt. Ze helpen je juist! Heb toen de tijden opgezocht en hem er soort van onder dwang naar toe gestuurd, nou hij is helemaal om.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:58

Ik zit op ong. 1720kcal per dag. Ga dat eens bijhouden, erg benieuwd!