Amitriptyline

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Amitriptyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:20

Precies, gewoon laten checken!
Ik ging er vanuit dat je goed door de medische molen was gehaald.. Maar ik zou er niet gerust op zijn met enkel n ct. Scan!!

Die hoofdpijn is toch niet normaal! En dan met name zo plaatselijk, heftig en plotseling!

Neem je nu nog steeds overdag ipv in de avond?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 20:31

Hannanas schreef:
Precies, gewoon laten checken!
Ik ging er vanuit dat je goed door de medische molen was gehaald.. Maar ik zou er niet gerust op zijn met enkel n ct. Scan!!

Die hoofdpijn is toch niet normaal! En dan met name zo plaatselijk, heftig en plotseling!

Neem je nu nog steeds overdag ipv in de avond?

Hoe moet ik dat aankaarten bij de neuroloog? Want die vind dus blijkbaar dat ik er mee moet leren leven icm deze pillen en over een tijdje 2 keer in de week dagtherapie.

Ja, slik ze nog steeds sochtends, omdat ik merk dat ze richting 4/5 uur niet echt meer effectief zijn en ben bang dat ik, als ik savonds ga slikken, ik de rest van de dag last heb van hoofdpijn omdat dan de werking snachts plaatsvind. Als ik dan toch moet kiezen voor de uitwerking, dan liever richting avond als ik grootste deel van de dag achter de rug heb :/

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:57

Jemig! Best veel pijn dan zeg!

Eh.. Terug naar je huisarts en m verwijzing naar een ander ziekenhuis?
Of een second opinion.
Voor jezelf opkomen! De neuro is de paus niet.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 15:53

Nou, de tryptiline is volgensmij zo goed als uitgewerkt en krijg maar weinig mee de laatste dagen.. Afgelopen week controle gehad en als ik last kreeg van de pillen moest ik mailen en kreeg ik iets anders. Vandaag gedaan en krijg dus een ander middeltje; candesartan. Dit zijn bloedverdunners oorspronkelijk.

Iemand ervaring hiermee?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:11

Hoe lang heb je het geslikt?
Het duurt vaak zo'n 3 weken tot het volledig werkt en dan is het vaak nog even naar een dosis zoeken, dat kan wel een maand (of maanden) duren.
Ik ben begonnen met 10mg, toen naar 20mg en na een jaar toch nog naar 30mg en dat slik ik nu al bijna 10 jaar. Soms heb ik het idee dat er gewenning optreed (met name met slapen) en dan gaat het ineens weer goed.
Het is geen wondermiddel wat alles doet verdwijnen, het zorgt dat de seintjes naar je brein en van je brein naar je lichaam minder snel gaan (serotonine remmer). Dat je sneller kan slapen en daardoor ook met minder pijn wakker word.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:56

4 weken, maar de verpleegkundige raadde ze me blijkbaar sowieso af ivm bijwerkingen ofzo? Geen idee :s

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:59

Bijwerkingen?
Jammer dat het niet duidelijk is uitgelegd. Maar in principe is het geen medicatie wat per direct werkt zoals bv paracetamol maar zo'n 3 weken duurt.
Wat vond je er zelf van?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:29

Ja, ik ben sinds ik die medicatie slik constant moe en prikkelbaar. Heb zo ruzie, en de laatste paar dagen ook amper aanspreekbaar (ik krijg helemaal niks mee van wat om me heen gebeurt.)

Heb dat verteld en daarom wilden ze me denk ik op andere medicatie zetten.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:34

Oh oke! Dat is een stuk duidelijker :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:51

Ik heb precies dezelfde klachten gehad als jij nu hebt. De neuroloog schreef me toen ook amitriptyline voor i.c.m. propanolol. Dit werkte slechts een paar maanden, daarna moest de dosering verhoogd worden, na een paar maanden weer hetzelfde liedje en weer de dosering omhoog.

Maar ik had er niet echt trek in dat die doseringen telkens verhoogd werden, ik ben er toendertijd ongeveer 10 kg van aangekomen. Weet niet of het door de medicijnen kwam of doordat ik gewoon niet lekker in m'n vel zat. Je gaat je inderdaad sloom voelen dus je hebt nergens meer puf voor. En uiteindelijk kreeg ik ook weer hoofdpijn van de pijnstillers.

Ik ben toen weer verder gaan kijken naar eventuele oorzaken van de hoofdpijn, de chronische spanningshoofdpijn heb ik uiteindelijk kunnen verhelpen m.b.v. chiropractie en manuele therapie. Als ik nu merk dat de boel weer begint vast te zitten neem ik een paar behandelingen bij de manueel therapeut en dan kan ik er weer een tijd tegenaan.
De migraine aanvallen (idd erg pijnlijke steken bij je ogen, bibberen, niet uit je woorden komen etc.) heb ik flink kunnen verminderen door van de pil over te stappen op het mirena spiraaltje.

Daarnaast ben ik bewust een hele poos van alle soorten pijnstillers afgebleven (kan erg vervelend zijn als je veel pijn hebt....), maar toen kwam ik er dus achter dat het constante gebruik van die pijnstillers ook weer hoofdpijn veroorzaakte.

Heel af en toe heb ik nog wel eens een korte migraine aanval, vooral in de wat stressvolle periodes. Maar hier valt mee te leven.

Hopelijk heb je hier wat aan, ik raad het je in elk geval af om medicijnen als oplossing te zien. Zoek verder naar de oorzaak van je hoofdpijn en probeer het op een andere manier op te lossen. Daar heb je op de lange termijn meer aan dan naar de pijnstillers te grijpen. Heb er uiteindelijk 8 jaar mee rondgelopen en ben sinds 2 jaar redelijk verlost van de hoofdpijn en pijnstillers.