Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shirley schreef:Je weet nooit hoeveel verdriet een ander heeft, Daphne ...
Misschien roept een dergelijke situatie bij een persoon wel gruwelijke beelden of ervaringen uit het verleden op ?
Mirjam79 schreef:Das wel een beetje kort door de bocht DaphneR93... Je hebt er zelf niet altijd invloed op in hoeverre je moet huilen of niet. Ook al huilt de familie zelf veel minder, daar kan jij niks aan doen. En de mate van huilen geeft ook niet aan hoe groot je verdriet is!
Zelf huil ik ook zomaar. Ik ben een keer geschrokken, omdat ik alleen zou condoleren en dan weer weg zou gaan. Bleek dat de overledene midden in de kerk in een open kist lag. Hier was ik niet op voorbereid... Ik had hier gedurende de hele dienst verschrikkelijk zitten snotteren en tranen liepen over mijn wangen. Bleek dat een andere collega precies hetzelfde voelde en wel blij was dat ik dit ook had.
Kortgeleden hebben we de crematie van mijn tante moeten meemaken. Ik merk wel dat hoe ouder je wordt, hoe makkelijker dat je dingen een plaatsje kunt geven. Hoe vervelend de situatie soms ook is...
Maar wanneer de muziek begint te spelen en je begint na te denken, idd hou dan de zakdoekjes maar gereed...
Sterkte in ieder geval TS!

Just_Sannee schreef:Heb me voorgenomen om het gewoon 'rustig' proberen het te laten stromen zodat het er niet als een bom uitkomt
pepermuntjes gaan ook mee, dan al niet te opvallend natuurlijk
Uit de zaal lopen doe ik zowiezo niet, zou ik misschien bij een beetje onbekende wel doen, maar ik laat mn beste vriendin niet in de steek al weet ik dat ze genoeg familie om haar heen heeft. Als ze me nodig heeft ben ik er
roxxxiejjj schreef:Het is vaak als je de overledene niet kent het verdriet van de omgeving waarin je verkeerd dat jou verdriet doet. Het is gewoon een menselijke reactie..
Ik werk in de zorg en daar komt het weleens voor. De dood vind ik er heel vredig uit zien, maar het verdriet van de mensen eromheen vind ik verschrikkelijk.. Dat heb ik ook met dieren, een dier wat mooi ingeslapen is ziet er vredig uit. Maar het verdriet van de eigenaren/verzorgers gaat om zo´n moment gewoon door merg en been.
Het is uiteraard weer anders als je de overledene wel zelf kent en er een band mee had.
Maar verdriet is een gevoelsreactie, laat het gewoon gaan. Niemand zal je raar aankijken. Wat misschien wel helpt tegen een eventuele uitbarsting is aan leuke dingen denken.
Gecondoleerd en heel veel sterkte vanmiddag!
) .... En toen kreeg mijn echte vader (die gewoon goed omging met mijn stiefvader
) het voor elkaar om zo te zitten van ' Ja, kappen nou! ' . Dat is geen aanrader want dat kwetste meer eerlijk gezegd best wel
Respectloos vond ik dat,
.
ik denk dat (bijna) iedereen het wel herkent en het ook wel zal begrijpen