In slaap vallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:13

Sentido schreef:
Typisch dat je dan hier bent om kwart voor 2 's nachts.. Geldt uiteraard net zo hard, zo niet harder voor mij :+

Maar je hebt wel een goed punt, regelmaat is heel belangrijk :j

Ja dat klopt, maar ik moest (écht moest, om privéredenen) wakker blijven. Anyway, dat werkt wel het beste :).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:17

Liin schreef:
Ik dacht inderdaad ook aan narcolepsie.
Van slaaptekort gewoon val je overdag niet zomaar in slaap. Ik slaap van baby af aan al te weinig en nu ook maar 4uur per nacht, oorzaak vinden ze niet en medicijnen geven veel bijwerkingen. maar overdag ben ik echt nooit zomaar in slaap gevallen. Lijkt me dus echt dat er iets anders is

Hmm als ik een nacht te weinig slaap gehad heb val ik ook overdag in slaap.. ook als ik op school ben. :+ dus het kan wel. Ik heb verder geen andere aandoeningen.. Maar als het regelmatig voorkomt kan het sowieso geen kwaad even langs de HA te gaan, en sowieso je slaappatroon aanpassen. (dat zal de HA ook adviseren)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:14

Ik heb hetzelfde probleem. Ik val dan wel alleen in slaap tijdens 'onactieve momenten' dus tijdens de les, vergaderingen etc. Zeer gênant en vervelend. Ik ben gewoon gestopt met naar de les te gaan. Het gebeurt ook als ik langer dan 8 uren slaap. Heb het al jaren. Ik lees dus even mee

Liin

Re: In slaap vallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:55

Oke ik wist niet dat dat kon, zomaar in slaap vallen zinder verdere reden dan moe.
Maar inderdaad ik heb veel slaaponderzoeken gehad en eerste is regelmaat en rust voor het slapen.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:58

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga volgende maand sowieso naar de dokter voor een spuit en dan zal ik het ook eens navragen. Voor het slapen lees ik meestal een boek ofwel lig ik gewoon wat te woelen, narcolepsie zal ik eens opzoeken.
Deze week slaapte ik niet echt goed, ik ben een aantal keer wakker geworden s'nachts.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:04

Ik zou als ik jou was niet wachten tot volgende maand. Ik dacht ook gelijk aan narcolepsie, kan nog gevaarlijk zijn ook (denk aan in het verkeer, in bad etc.).

Bel in ieder geval je huisarts even en vraag wat hij er over denkt, dan kan je altijd nog beslissen om te wachten toch?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:46

Ah dus gelukkig niet nog voor de tv, achter de laptop of met de telefoon bezig net voordat je gaat slapen. Dat is sowieso wel goed :j Maar ik ben het met marrlinde eens dat je beter al eerder naar de huisarts kan gaan, niet pas volgende maand. Je hebt er nu al zo'n last van en het is ook niks om daar nog een aantal weken mee rond te lopen toch? Als ik jou was zou ik gewoon zo snel mogelijk een afspraak maken bij de huisarts want het gaat wel om je gezondheid en het is duidelijk dat je slaapprobleem ook impact heeft op je dagelijkse leven.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:35

Heb je inmiddels al wat duidelijkheid van de huisarts of niet? :)

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 03:36

Ik kon een paar jaar geleden ook nooit in slaap vallen,
en dit klinkt misschien heel gek , mn buurvrouw gaf me de tip om als je in bed ligt na te denken wat je met een miljoen zou doen...
zo net je namelijk je gedachtes op 0 :+ , bij mij werkt het nog steeds als ik niet kan slapen !

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:45

Haha zelma :P en nee mijn ouders willen pas begin februari gaan..

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:51

Ook ik kon 's middags op het werk zo maar achter de computer in slaap vallen.
Op advies van een kennis gestopt met koemelkproducten en ik voelde me kort daarna een stuk beter en minder slaperig.
Nu hoeft het bij jou geen koemelk te zijn die vermoeidheid veroorzaken maar het kan ook bijv suiker of iets heel anders zijn. Je lijf moet dan gewoon hartstikke hard werken om de boel te verteren en daar raak je oververmoeid van. (even heel simpel gesteld)

Het kan geen kwaad om je voeding onder de loep te nemen.
Sterkte!