Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:58

jeeetje Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(
Hoo pdat je snel weer opknapt. en |o wat een idiote docter, klacht indienen! Dat hoort een arts toch te weten!

Moest wel een beetje lachen; voor pampers liggen :o?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:05

Hier precies dezelfde reactie gehad, domste is dat de artsen heel duidelijk weten dat pfeiffer en
amoxciciline niet samen gaan... bij mij wistten ze het niet dat ik het had, maar achteraf dus wel..
ik had het nog een tintje erger helaas
ik heb het bijna 2 weken gehad, en had er de eerste paar dagen dikke vette koorts bij, althans mijn hoofd was zo warm dat ik 40 graden aangaf haha
Ik heb nog redelijk lang last gehad van gruwelijk jeukende handen, waardoor ik toen op school constant
aan het smeren was met koelende zalf en constant mijn handen onder kraan had.
wel lekker handig in het scheikunde lokaal, stond de halve les bij de wasbakken haha
ik heb uiteindelijk jakult gedronken om het sneller weg uit mijn systeem te krijgen en
anti allergie pilletjes gehad :j
Heel veel sterkte lees ontzetten met je mee, weet hoe vreselijk het is

Mars

Re: Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:12

SuzanLarissa: bij mij was het zelfs zo erg dat ik bij de HAP nog had aangegeven Pfeiffer te hebben, nee hoor geen probleem... Dan ga je ervan uit dat je je medicijnen veilig in kunt nemen en een UWI is ook geen pretje. Toen had ik dus ook van die fijne vlekken en jeuk op mn armen. Gelukkig wel in mindere mate dan jij en de TS, jeuk is ook om gek van te worden...

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:13

Jeetje, snap dat je geschrokken bent.
Ik heb afgelopen jaar precies dezelfde reactie gehad op Amoxicilline. Had dit in een kliniek in Amerika gekregen,een hele hoge zware dosis samen met nog een andere antibiotica en had toen ook een allergische reactie. Had 2 tot 3 weken extreme jeuk, bultjes, vlekken, hield ook veel vocht vast. Me benen waren na het vliegen zo opgezet dat ze dachten dat ik trombose had. Ik zat op een gegeven moment 'snachts steeds in een koud bad om te koelen tegen de jeuk. Dat hielp wel bij mij. En ik had mij mijn bed een windmolen die koude lucht blaaste. Van de dokter had ik pilletjes tegen de jeuk en lotion met menthol erin gekregen.

Sterkte..

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:19

Mars schreef:
SuzanLarissa: bij mij was het zelfs zo erg dat ik bij de HAP nog had aangegeven Pfeiffer te hebben, nee hoor geen probleem... Dan ga je ervan uit dat je je medicijnen veilig in kunt nemen en een UWI is ook geen pretje. Toen had ik dus ook van die fijne vlekken en jeuk op mn armen. Gelukkig wel in mindere mate dan jij en de TS, jeuk is ook om gek van te worden...

Erg is dat he? Kijk bij mij wistten ze het niet dat ik pfeiffer had, ik had gewoon hele zware keelonsteking..
Maar dat ze het weten en dan alsnog geven? Daar kan ik echt niet bij hoor
Je kan echt beter nog pijn hebben dan zulke erge jeuk

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:07

Hier nog 1 die allergisch is voor Amoxociline. Wat een rot spul. Ik kreeg exact hetzelfde, maar mijn armen en hoofd gingen daarnaast ook nog erg opzwellen. Leek net een Chinees, met m'n ogen. Goed laten registreren idd! Ik kreeg t bijna nog een keer mee, en door m'n eigen oplettendheid uiteindelijk kunnen voorkomen. Ze zijn niet heel zorgvuldig is mijn ervaring :(

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:19

LZP -> MW

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:29

Pff wat erg zeg. Sterkte! Kan je geen menthol-gel krijgen, helpt bij mij altijd goed tegen jeuk van de zonnenallergie ;).
Ik ben er ook allergies voor, alleen is het bij mij al heel vroeg ontdekt en had andere verschijnselen. Als baby amoxociline gekregen, ging goed. Tot mijn moeder merkte dat ik niets meer wou eten, bleek hele tong opgezwollen ik kon gewoon niets, meer eten. Nu krijg ik altijd een vervangende antibiotica, als het goed is staat het ook in het systeem.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:49

jeetje sterkte meid.

Ik heb t met een oog ontsteking gehad. Kreeg druppels voor 1 keer per dag 1 druppel. werd veel erger du huisartsenpost en die zei dat k nog geluk had, dag later was erger. kreeg k zalf en binnen 3 dagen was k er van af.. alleen 2e keer met die ontsteking zei k nog tegen de huisarts,, Moet ZALF hebben want druppels wordt erger.. Gaf die vent me de druppels.. fijn in een weekend

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:51

Dankjulliewel voor de lieve reacties! <3 erg leuk om te lezen en er blijken dus echt veel meer last van dit te hebben :oo jeetje :(

Bloedprikken is bij mij altijd al een drama geweest, dus ja dat gaat echt een probleem worden. Maar ach ben al behoorlijk lang suf van de medicatie en het ziek zijn zelf, dus hoop stiekem dat mijn reactie daarop wat minder zal zijn :o

vriendlief net even op ziekenbezoek geweest! kijk eens stond ie opeens met een bos bloemen haha,
als ik nu niet snel beter word? :D
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8170_n.jpg
Eng vond hij het wel eerst := , en hij voelde zelfs hoe warm ik was en hoe erg het gloeide, terwijl wij elkaar niet eens aanraakten toen en er kleren overheen zaten. Echt weird, heb t al niet eens meer door dat ik zo veel warmte nu afgeef..

Mijn hele tandvlees doet ook enorm pijn nu, en mn tong ook.. ook lijkt de jeuk erger te worden dus zal zo weer een bad nemen,.. ik hoop echt dat t morgen allemaal is afgezakt, schaam me dood nu -O-

Ohja en k tril continu,.. netzoals dat je het koud hebt, alleen dat heb ik eigenlijk niet? beetje apart ook...

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

wat erg! heel veel sterkte meid!
hoop voor je dat je jeuk en rode huid snel minder en of weg is!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:57

SuzanLarissa schreef:
Hier precies dezelfde reactie gehad, domste is dat de artsen heel duidelijk weten dat pfeiffer en
amoxciciline niet samen gaan... bij mij wistten ze het niet dat ik het had, maar achteraf dus wel..
ik had het nog een tintje erger helaas
ik heb het bijna 2 weken gehad, en had er de eerste paar dagen dikke vette koorts bij, althans mijn hoofd was zo warm dat ik 40 graden aangaf haha
Ik heb nog redelijk lang last gehad van gruwelijk jeukende handen, waardoor ik toen op school constant
aan het smeren was met koelende zalf en constant mijn handen onder kraan had.
wel lekker handig in het scheikunde lokaal, stond de halve les bij de wasbakken haha
ik heb uiteindelijk jakult gedronken om het sneller weg uit mijn systeem te krijgen en
anti allergie pilletjes gehad :j
Heel veel sterkte lees ontzetten met je mee, weet hoe vreselijk het is

wat! Noo 2 weken? dit meen je niet? -O-

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:00

Jeetje, echt geen lekker begin van 2013!! Leef met je mee, wat zal jij geschrokken zijn!
Positief puntje; mocht je dit achter de rug hebben, kan het jaar alleen maar beter worden toch?

Sterkte :(:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:06

he meid wat een gedoe. Heel veel sterkte en beterschap!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:10

Ik heb het ook gehad. Had ook Pfeiffer.... vreselijk. Natte, koude doeken er op gelegd maar die waren in 2 minm verdampt. Na een paar dagen was het gelukkig weg maar wat duurde de uren lang toen! Helaas heb ik niks gevonden wat écht helpt... heel veel sterkte!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:20

Sterkte, ik heb precies hetzelfde gehad 2 jaar geleden. Ik ging naar de huisarts want ik dacht zelf al aan pfeiffer maar nee dat kon het niet zijn zei de huisarts. Kreeg antibiotica mee en dan zou het snel beter gaan, uhh dus niet.. Paar dagen later zat ik op de eerste hulp mijn lippen waren mega gezwollen en overal bulten, voelde me echt een vis. En die jeuk verschrikkelijk! Moest direct bloed prikken en stoppen met antibiotica. Uitslag was pfeiffer. Maar rust echt goed uit niet te snel teveel willen en luister naar je lichaam. Ik heb dat niet gedaan ben nog steeds veel moe.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:24

Jemig wat een ellende zeg. Veel sterkte met de jeuk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:28

zo erg als jij heb ik het niet gehad, wel een andere allergische reactie op dazensteken waarbij mijn armen opzwollen en jeukten als een malle. Tip: van die ice-packs in de vorm van een peesbeschermer,die kan je ook heel goed om je armen gebruiken, geeft een hoop verlichting en ondertussen kan je nog enigszins wat doen, in tegenstelling tot onder de koude kraan :) .

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:32

Ik heb dit eind 2012 precies hetzelfde gehad. Dorp een enting tegen hepatitis!!!!
Hiervoor ben ik dus allergisch en ze zeiden zelfs dat als ik de laatste prik (nr 3) zo hebben gehad, ik in shock zou raken. Ik zag er echt precies hetzelfde uit als jij! Beterschap... ik heb trouwens door die enting ook warmte allergie over gehouden...

Succes! Douche niet te heet en pas op met Deo en parfum.... die doen auw. ..

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:33

Laat bij de huisarts en de apotheek registreren dat je allergisch hebt gereageerd!
ik ben ook allergisch en heb helaas ervaren dat de 2e keer de reactie alleen maar heftiger wordt! zelf ook blijven opletten, want ze hebben mij in het ziekenhuis alsnog amoxicicilline willen geven terwijl ik er dus echt doodziek van wordt.
ook niet schrikken als straks als alles is weggezakt je handpalmen, voetzolen en lippen gaan vervellen!!
vraag de HA om antihistamine, geneest niet echt maar dan heb je minder last van de jeuk!
BETERSCHAP!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 05:25

Sterkte meis.

Een gevalletje van urticaria, herkenbaar ik heb ervoor in het ziekenhuis gelegen.

Wat je kan doen is mentholpoeder erop zodat het gaat uitdrogen en als je de dokter belt even vragen of je
Zyrtec kan krijgen. Die werken goed.
Zyrtec doet je jeuk minderen en de zwellingen laten afnemen.
Bij mij was het toen zo erg dat het in vloeibare vorm toegediend moest worden samen met prednison.
Let wel op dat je keel/hals niet gaat zwellen want dan kan de zwelling naar binnen slaan en dat ademt zo moeilijk _O-... dan als de donder naar het ziekenhuis.

Ceterizine schrijven de meeste artsen voor maar werkte bij mij niet goed.

Hou wel in gedachten dat je er een tijdje gevoelig voor kan blijven en is je Zytec op dan gewoon Allerfee kopen bij de drogist en die bij je houden in je tas
Als je het voelt opkomen dan even een pilletje nemen
Hoe voel je het opkomen..... dan is het net alsof er een mannetje met een vorkje onder je huid loopt te prikken en vaak begint het bij je polsen en gaat het jeuken.

Jeuk is erger dan pijn dus ik wens je heeeeeel veel succes.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:18

jeetje meid, wat een begin voor jou :oo hopelijk heb je nu al bloed geprikt en ben je er vanaf!
Ik duim voor je en onwijs veel sterkte!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:23

hé nu weet ik eindelijk wat ik gehad heb in 2005!
Ik kreeg Tavegil ertegen en heb inderdaad bussen mentholpoeder en mentholgel gebruikt in die tijd.

De huisarts mompelde gordelroos en gaf AB mee (waarschijnlijk dus amoxicicilline), maar zo zag het er volgens de bedrijfsarts niet echt uit.

Tip: ziek het goed uit, wat het ook is, ik werd na 3 weken weer aan het werk geschopt en heb er bij tijd en wijle nog last van.

Het ergste waren toen de blaren IN mijn mond, op stal dachten ze dat ik mond- en klauwzeer had, daar kon geen mentholpoeder op en dat was echt vreselijk!

beterschap!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:25

Heb dit ook gehad als allergische reactie op antibiotica. Bij mij is het van bovenaan mijn lichaam naar onderaan mijn lichaam gegaan tot het volledig weg was. Het leek als het ware dat het via mijn tenen uit mijn lichaam getrokken werd. Ik had ook een soort spray/gel gekregen om eraan te smeren samen met pillen tegen de reactie. Hopelijk ben je er snel vanaf :) Sterkte!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:32

wouw wat en heftige reactie zeg
ik hoop dat het bloedprikken mee is gevallen
heel veel sterkte hopelijk trekt het snel weg