1 van de redenen waarom ik deze prik ook niet genomen heb. (kleine reden dan
)Als ik al eraan denk, voel ik toen ik 11jaar was die 2naalden in me arm zitten en doet het weer pijn.
Dus sorry kan je niet helpen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Noblesse_ schreef:Oh en ik heb altijd het vreemde idee, dat ik het minder erg zou vinden als het wat lager is in m'n arm, ik kan er niet tegen dat dat zo hoog moet.
edit; vreemde zinsbouw
Je kan vragen of het op een andere plek kanmaar bedenk wel; de arm is echt prettiger
Ik geef zelf altijd aan waar ik geprikt wil worden, wijs gewoon de plek aan
vosje456 schreef:Die prik voel je niet, dan moet je een heel gevoelig mondje hebben, gaat helemaal goed komen

Wat ik erg fijn vind, kan ik eindelijk weer gewoon prikjes krijgen en bloed laten prikken e.d.
en toen viel het allemaal heel erg mee
. Nu zou ik zo weer gaan.
, neem gewoon iemand mee die je vertrouwd en waar je mee kan kletsen, vertel degene die prikt dat je het spannend vind en het komt helemaal goed
Noblesse_ schreef:Hallo bokkers![]()
Ik heb even jullie hulp nodig, ik moet heel binnenkort baarmoederhalskanker prik halen, maar ik ben als de dood voor naalden... Ik word nu al weer misselijk bij het idee eraan. Als ik dan de prik krijg val ik 9 van de 10 keer flauw
, en anders word ik gewoon héél misselijk en voel ik me ellendig.
Dus heeft iemand tips?
Noblesse_ schreef:Doet bovenbeen pijn? Als ik prik heb gehad in m'n bovenarm doe ik 3 dagen m'n arm niet omhoog om m'n trui af te doen, omdat het zeer doet

en tja... Die broek elke keer weer over die plek bij elke beweging
nee bedankt!) 

Laura1589 schreef:Lastig dat je dit hebt TS! Mijn geliefde wederhelft heeft t ook, die valt al flauw als je over naalden ofzo praat
Ik geef zelf regelmatig injecties aan patienten, en daar zitten vaak ook bange mensen tussen. Ik probeer altijd om even een praatje te maken met de mensen ter afleiding, dat helpt vaak al wel. Ik zeg vaak niet wanneer ik de naald zet en wanneer je lekker aan t kletsen bent, merken de meeste mensen het achteraf niet eens.
De belangrijkste tip die ik je kan geven is probeer om je zo goed mogelijk te ontspannen. Wanneer je, je spieren aan gaat spannen doet het echt alleen maar meer pijn. Als je goed ontspant voel je van de prik zelf bijna niks. En schaam je niet voor je angst, er zijn echt veel mensen bang en artsen/verpleegkundigen/doktersassistentes zijn dit wel gewend hoor. Ik heb zelf ook vaak hele hysterische mensen (krijsen, gillen, slaan), maar toch komt t altijd goed! Even tanden op elkaar, t is zo gebeurd!
Succes!
. Toen ik infuus moest schreeuwde ik voor de hele zaal dat ik naar huis ging
. Zag er vast heel leuk uit met dat vreemde ziekenhuis pak dat ik aan had
Coony schreef:Oh getverderrie lees hier al mensen over infusen e.d. , bahbahbah vreselijk.
Ik heb ook echt een hekel aan prikken krijgen, ben als de dood dat ik ooit een infuus moet.
maar infuus viel mij reuze mee omdat ik van het allerergste uit ging
eenmaal erin zit er alleen een flexibel buisje in je ader en dat voel je niet echt. T is onhandig omdat je de hand niet kan buigen als die bovenop je hand is geprikt en dan is even je broek losmaken heel lastig 
. Je valt flauw omdat de ademhaling veel te hoog zit of zelfs wordt vastgehouden. Bewust zijn over de ademhaling helpt enorm, naast lekker kletsen

Pieter25 schreef:Noblesse_ schreef:Hallo bokkers![]()
Ik heb even jullie hulp nodig, ik moet heel binnenkort baarmoederhalskanker prik halen, maar ik ben als de dood voor naalden... Ik word nu al weer misselijk bij het idee eraan. Als ik dan de prik krijg val ik 9 van de 10 keer flauw
, en anders word ik gewoon héél misselijk en voel ik me ellendig.
Dus heeft iemand tips?
Poe.. uhm.. ik kijk meestal niet, als die er ingaat..
vuurneon schreef:Beste om eroverheen te komen is je vaak te laten prikken;
Ik krijg elke maand een injectie en hoewel ik voorheen echt doodsbang was, vind ik het nu echt een eitje
Geen zwetende handen meer, geen gevoel van flauwvallen of weg willen rennen maar gewoon rustige hartslag en gewoon ontspannen alles ondergaan.
Wat mij goed heeft geholpen, praten met iemand die mee is of met de prikdamegewoon over het weer of wat dan ook
alles is afleiding!