Angst voor naalden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

Alleen al van het woord naald word ik gek.
1 van de redenen waarom ik deze prik ook niet genomen heb. (kleine reden dan :') )

Als ik al eraan denk, voel ik toen ik 11jaar was die 2naalden in me arm zitten en doet het weer pijn.
Dus sorry kan je niet helpen :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:53

Ik ben niet blij met spuiten, maar bang ben ik er zeker niet voor, als een vriendin van me moet prikken ga ik zelf mee (laat me dan ook maar prikken) om dr gerust te stellen, want mij doet het niks, maar dan zit ze alsnog te bibberen naast me, vreselijk.
Heb trouwens nooit gehuild bij prikken, toen ik op jongere leeftijd enorm veel prikken kreeg in het jaar, zaten er toch makkelijk 100 kinderen(2 tot 16 jaar?), allemaal t krijsen, in paniek, uren daar om te kalmeren, ik kwam telkens binnen, spuiten laten zetten en weer naar huis, stal, mcdonnalds ofzo.
Ook vond ik bloed cool, nu wat minder (ben wel eens bijna flauwgevallen door bloed na mn 12e), ervoor deed ik er zout op als ik een wondje had haha mn benen zien uit... wist ik veel :roll:

Heb jammer genoeg geen tips, sorry :(

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:54

vuurneon schreef:
Noblesse_ schreef:
Oh en ik heb altijd het vreemde idee, dat ik het minder erg zou vinden als het wat lager is in m'n arm :'), ik kan er niet tegen dat dat zo hoog moet. :o

edit; vreemde zinsbouw

Je kan vragen of het op een andere plek kan :) maar bedenk wel; de arm is echt prettiger :j

Ik geef zelf altijd aan waar ik geprikt wil worden, wijs gewoon de plek aan :)

Maar ik neem aan dat het niet zomaar overal kan? Als ik mocht kiezen zou het de achterkant van m'n onderbeen worden _O-

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:54

Ik ben ook bang voor naalden, krijg om de week 3 prikken maar blijf het eng vinden!
Wat bij mij hielp met de prik die jij moet was het in de auto doen, was ik alleen.. :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:54

vosje456 schreef:
Die prik voel je niet, dan moet je een heel gevoelig mondje hebben, gaat helemaal goed komen :D

'k Weet niet of het inmiddels verbeterd is en of ze hetzelfde gebruiken voor verstandskiezen maar 10 jaar terug deden de tandarts-injecties aardig pijn. Dat is de reden dat ik bang ben geworden voor naalden namelijk, vooral die aan de bovenkant in je gehemelte, brr! Laatste keer toen was ik trouwens helemaal in paniek en toen heeft de tandarts eerst zachtjes geprikt zodat het voor-verdoofd was en voelde ik niks van de verdoving, dat was wel fijn. Maar laatste keer is inmiddels dus ook al wel weer 10 jaar terug dus wie weet is het nu beter..? En weet ook niet of ze voor verstandskiezen 't zelfde gebruiken omdat het meer aan de zijkant zit :)

Ik was dus ook echt panisch voor naalden. Nu niet meer. Hoe ik eraf ben gekomen, heel stom, door acupunctuur. Tegen mijn klachten heeft 't helaas niks geholpen, maar mijn angst voor naalden was wel weg na een zomer lang elke week naalden op de allergevoeligste plekjes. :D Wat ik erg fijn vind, kan ik eindelijk weer gewoon prikjes krijgen en bloed laten prikken e.d. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:55

Ik was ook heel bang voor naalden. Ze hebben vaker fout geprikt bij mij, of dat ze niet rustig genoeg waren. En vroeger toen ik nog jong was kreeg mijn broertje diabetes en daar hebben mijn ouders in het begin ook veel moeite mee gehad om hem te prikken (vingerprikje), wat ik ook mee heb gekregen.

Afgelopen juni moest ik weer laten prikken en ik zat helemaal in de stress van tevoren. Wat bij mij goed heeft geholpen is vriendin meenemen, tegen degene die ging prikken gezegd dat ik het eng vond en ik heb uiteindelijk gelegen i.p.v. gezeten omdat ik dat fijner vond (dit was met bloedprikken in ziekenhuis). Beetje tegen vriendin aan gekletst, hand vastgehouden :o :o en toen viel het allemaal heel erg mee :j. Nu zou ik zo weer gaan.

Het is heel goed te doen :j, neem gewoon iemand mee die je vertrouwd en waar je mee kan kletsen, vertel degene die prikt dat je het spannend vind en het komt helemaal goed :)

vuurneon

Nee niet overal haha :D maar je kan het wel vragen! :)

Ik mag wel een prik in mijn bovenbeen als ik dat wil... Maar dat is veel vervelender omdat de broek dat over de plek schuurt := en een broek is veel stugger dan mijn vestje :=

Pieter25

Noblesse_ schreef:
Hallo bokkers :D

Ik heb even jullie hulp nodig :o , ik moet heel binnenkort baarmoederhalskanker prik halen, maar ik ben als de dood voor naalden... Ik word nu al weer misselijk bij het idee eraan. Als ik dan de prik krijg val ik 9 van de 10 keer flauw :o , en anders word ik gewoon héél misselijk en voel ik me ellendig.

Dus heeft iemand tips -O- ?

Poe.. uhm.. ik kijk meestal niet, als die er ingaat.. ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Voor degenen die dingen herkennen in het Silicea beeld zou ik willen aanraden naar een klassiek homeopaat te gaan. Het is niet zo dat dit artikeltje 100% moet kloppen, maar het constitutiebeeld moet wel overeen komen, anders gaat het je niet helpen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:56

Doet bovenbeen pijn? Als ik prik heb gehad in m'n bovenarm doe ik 3 dagen m'n arm niet omhoog om m'n trui af te doen, omdat het zeer doet :o

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Oh getverderrie lees hier al mensen over infusen e.d. , bahbahbah vreselijk.
Ik heb ook echt een hekel aan prikken krijgen, ben als de dood dat ik ooit een infuus moet.

xMarloes

Re: Angst voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:58

getver had dit topic niet moeten openen, voel nu overal naalden in me armen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:58

Noblesse_ schreef:
Doet bovenbeen pijn? Als ik prik heb gehad in m'n bovenarm doe ik 3 dagen m'n arm niet omhoog om m'n trui af te doen, omdat het zeer doet :o

Je moet ook na de prik je arm bewegen :j
(En dat is met je been lastiger, die kun je zo moeilijk even goed rondraaien := en tja... Die broek elke keer weer over die plek bij elke beweging -O- nee bedankt!)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:58

xMarloes ik heb hetzelfde probleem :'), ben helemaal misselijk. Maar het moet, als ik tips wil haha

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:59

Lastig dat je dit hebt TS! Mijn geliefde wederhelft heeft t ook, die valt al flauw als je over naalden ofzo praat :=

Ik geef zelf regelmatig injecties aan patienten, en daar zitten vaak ook bange mensen tussen. Ik probeer altijd om even een praatje te maken met de mensen ter afleiding, dat helpt vaak al wel. Ik zeg vaak niet wanneer ik de naald zet en wanneer je lekker aan t kletsen bent, merken de meeste mensen het achteraf niet eens.

De belangrijkste tip die ik je kan geven is probeer om je zo goed mogelijk te ontspannen. Wanneer je, je spieren aan gaat spannen doet het echt alleen maar meer pijn. Als je goed ontspant voel je van de prik zelf bijna niks. En schaam je niet voor je angst, er zijn echt veel mensen bang en artsen/verpleegkundigen/doktersassistentes zijn dit wel gewend hoor. Ik heb zelf ook vaak hele hysterische mensen (krijsen, gillen, slaan), maar toch komt t altijd goed! Even tanden op elkaar, t is zo gebeurd! :)

Succes!

Edit: ik weet niet of je t wil weten, maar aangezien erom gevraagd wordt hier: bilspier is het minst pijnlijk, daarna bovenbeen en arm is het 'meest' pijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Laura1589 op 09-01-13 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:00

Laura1589 schreef:
Lastig dat je dit hebt TS! Mijn geliefde wederhelft heeft t ook, die valt al flauw als je over naalden ofzo praat :=

Ik geef zelf regelmatig injecties aan patienten, en daar zitten vaak ook bange mensen tussen. Ik probeer altijd om even een praatje te maken met de mensen ter afleiding, dat helpt vaak al wel. Ik zeg vaak niet wanneer ik de naald zet en wanneer je lekker aan t kletsen bent, merken de meeste mensen het achteraf niet eens.

De belangrijkste tip die ik je kan geven is probeer om je zo goed mogelijk te ontspannen. Wanneer je, je spieren aan gaat spannen doet het echt alleen maar meer pijn. Als je goed ontspant voel je van de prik zelf bijna niks. En schaam je niet voor je angst, er zijn echt veel mensen bang en artsen/verpleegkundigen/doktersassistentes zijn dit wel gewend hoor. Ik heb zelf ook vaak hele hysterische mensen (krijsen, gillen, slaan), maar toch komt t altijd goed! Even tanden op elkaar, t is zo gebeurd! :)

Succes!

Dat 'krijsen, gillen, slaan' komt me bekend voor -O- . Toen ik infuus moest schreeuwde ik voor de hele zaal dat ik naar huis ging :'). Zag er vast heel leuk uit met dat vreemde ziekenhuis pak dat ik aan had :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:00

Coony schreef:
Oh getverderrie lees hier al mensen over infusen e.d. , bahbahbah vreselijk.
Ik heb ook echt een hekel aan prikken krijgen, ben als de dood dat ik ooit een infuus moet.

Dacht ik ook :j maar infuus viel mij reuze mee omdat ik van het allerergste uit ging :')
1 prikje en dat was het al :+ eenmaal erin zit er alleen een flexibel buisje in je ader en dat voel je niet echt. T is onhandig omdat je de hand niet kan buigen als die bovenop je hand is geprikt en dan is even je broek losmaken heel lastig :=

Gewoon rustig en diep ademhalen :). Je valt flauw omdat de ademhaling veel te hoog zit of zelfs wordt vastgehouden. Bewust zijn over de ademhaling helpt enorm, naast lekker kletsen :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:04

nou dan een prik in je bil dan maar :')

infuus lijkt me trouwens ook echt eng, omdat dat de hele tijd in je arm dan nog zit ook. nouja bij je pols dan natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:05

Hahaha ik weigerde mijn broek te laten zakken voor de arts :')
(Tetanus prik moest destijds in de bil, maar ik wou niet dat papa mij in mijn ondergoed zag dus kreeg het in mijn arm)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:06

Infuus was bij mij ECHT NIET GRAPPIG. Al mijn aders sloegen dicht van de stress. Op een gegeven moment zaten ze met 2 mensen te prikken en nog 3 mensen te voelen. Ze hebben 8 keer geprikt voordat ie raak zat. Volgende keer moet ik met zon verdovingszalf.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:09

Ik heb die prik ok gehad, het deed echt niet zeer!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:10

Ik praat ook even mee, alhoewel ik vrijwel overal tegen een naald kan,
ben ik als de dood als de tandarts een plaatselijke verdoving moet geven,
aangezien ik vaak op mijn wang beet heb ik veel littekenweefsel en doet het meer pijn.
ben al in therapie geweest ( vrouw prikte me perongeluk in mijn wang )
hielp dus niets en zonder ging niet volgens tandarts ( is de 3e tandarts al )

en ik be die afspraken steeds aan het verzetten, daar zit je dan met een half gat in je kies

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:10

Pieter25 schreef:
Noblesse_ schreef:
Hallo bokkers :D

Ik heb even jullie hulp nodig :o , ik moet heel binnenkort baarmoederhalskanker prik halen, maar ik ben als de dood voor naalden... Ik word nu al weer misselijk bij het idee eraan. Als ik dan de prik krijg val ik 9 van de 10 keer flauw :o , en anders word ik gewoon héél misselijk en voel ik me ellendig.

Dus heeft iemand tips -O- ?

Poe.. uhm.. ik kijk meestal niet, als die er ingaat.. ;)

Ik moet juist kijken haha! Anders schrik ik als hij erin gaat...
Het liefst zou ik t gewoon zelf doen :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:11

voor zo'n spuiten heb ik geen advies, wel voor bloedprikken.
in het ziekenhuis heb ik een pleister gekregen die het verdoofde en daarna hebben ze in mijn hand geprikt en alleen een buisje erin laten zitten, dus niet de naald.
zo voel je er niets van en kunnen ze gerust veel aftappen.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:12

vuurneon schreef:
Beste om eroverheen te komen is je vaak te laten prikken;
Ik krijg elke maand een injectie en hoewel ik voorheen echt doodsbang was, vind ik het nu echt een eitje :+
Geen zwetende handen meer, geen gevoel van flauwvallen of weg willen rennen maar gewoon rustige hartslag en gewoon ontspannen alles ondergaan.

Wat mij goed heeft geholpen, praten met iemand die mee is of met de prikdame :) gewoon over het weer of wat dan ook :+ alles is afleiding!

Had ik ook,
Was super bang voor naalden.
Moest het afgelopen jaar zoveel prikken dat ik het nu niet meer erg vindt.
Je kan altijd om een kindernaald vragen deze doen minder pijn,
maar het duurt langer voordat het erin zit