Niet kunnen stoppen met krabben, terwijl het niet eens jeukt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:05

is herkenbaar, vooral onder de douche met heeeeel heet water, lekker is dat.
Maar ik ben er niet aan verslaafd, ik krab me niet over, maar ik weet over welk gevoel je het hebt.

Sjaap

Re: Niet kunnen stoppen met krabben, terwijl het niet eens jeukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 16:53

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb pas in het weekend weer beschikking over een laptop en post nu via een trage telefoon dus echt antwoorden kan van het weekend pas, maar ik lees wel mee :

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:34

_Eveline schreef:
Wel eens van dermatillomanie gehoord?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dermatillomanie

Heel treffend! Ik heb het genoemd als een 'stalgebrek' om maar in paardensfeer te blijven en dat is dan dus eigenlijk ook.

TS als je benen jeuken of je het gevoel hebt dat ze heel warm zijn koel dan met koud water. Dat verdoofd je huid een beetje en daardoor zul je minder behoefte hebben aan krabbelen. Maar als ik het goed begrijp krab je niet vanwege de jeuk maar krab je om te krabben. Misschien eens een bezoekje aan de HA of een haptonoom?

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:22

Ik heb de link over dermatillomanie gelezen en het komt redelijk overeen, ware het niet dat ik korstjes gerust kan laten zitten. Ik krab aan gezonde huid waardoor die kapot gaat.

Knakker, zo herkenbaar! Zo heet mogelijk water onder de douche,en dan lekker krabben, kan k echt een hele tijd volhouden. Dan de kraan nog ietsje heter,tot t goed prikt. Geweldig is dat.