Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarjaG schreef:Ik ben heel tevreden over koolhydraat arm (maar dan wel met modifast protiplus). Ben er 20 kg mee afgevallen en heb absoluut geen klachten.
Adin schreef:Ik vind het wel lastig om te kiezen.
Een beetje voorspoedig resultaat helpt me om mijn motivatie te behouden.
Als ik niet afval, of minder dan raak ik ook gauw mijn motivatie kwijt.
Ik mis nu bijvoorbeeld fruit, ik probeer nu in ketose te komen (1e week pas) maar weet niet of ik dat ga redden.
Lastige met kha is ook je darmwerking die flink achteruit gaat, maar het resultaat is weer wel mooi.
Ben bang dat ww weer te mild voor me is..
nickynicole schreef:Mijn voedingspatroon/leefgewoonte heb ik mbv een dietiste aangepast. En dat is echt niets bijzonders. Jammer wanneer iemand een slechte ervaring heeft met een dietiste want er zijn ook echt goede.

Je lichaam slaat alleen maar op als je te weinig eet, resultaat is aankomen! En te snel afvallen is ook niet goed, je lichaam valt dan al heel snel weer in het oude patroon.
Danseresje schreef:Tja, fruit zou ik dus absoluut niet kunnen missen! Hoelang mag je geen fruit eten?
Ook de achteruitgang van darmwerking is voor mij een reden om hier niet voor te kiezen.....het moet voor mezelf wel leuk blijven!
Polly schreef:Danseresje schreef:Tja, fruit zou ik dus absoluut niet kunnen missen! Hoelang mag je geen fruit eten?
Ook de achteruitgang van darmwerking is voor mij een reden om hier niet voor te kiezen.....het moet voor mezelf wel leuk blijven!
Ik heb 2 jaar geleden cambridge gedaan en mijn darmen zijn daarna nooit meer normaal gaan werken.
Polly schreef:ik ben blij dat ik die 15 kilo kwijt ben maar elke week heb ik wel 3 dagen dat ik moet emmeren met laxeerzooi om de boel op gang te houden, soms gaat het een paar dagen goed en dan is het weer mis. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen.
troi schreef:Ik ben groot ww fan. Dat is absoluut geen crash ideet, sterker nog je moet een minimaal aantal punten eten waardoor ik in de eerste instantie savonds moest bij eten! De grootste kracht zit hem in het standardiseren epvan wat je eet, dus geen uitschieters meer, zowel niet naar boven als naar beneden. Je hebt trouwens wel een x aantal vrij te verdelen punten hoor waardoor je bakje chips in het weekend wel kan maar dan niet elke dag.
Ik verloor gemiddeld een kilo per week, maar dan gebruikte ik mijn vrije punten vrijwel niet, want dat hoeft niet. En vond het prima vol te houden doordat je je aan een aantal voedingsmiddelen zat mag eten, bijv groente, fruit, aardappel, rijst en pasta (moet je natuurlijk niet al te ver voeren als je op die kilo per week wilt blijven).
Zeker doen!
Raponsje schreef:De enige manier om blijvend en gezond af te vallen is door niet op dieet te gaan maar gezond te gaan eten en te sporten.
KarinvdM schreef:Raponsje schreef:De enige manier om blijvend en gezond af te vallen is door niet op dieet te gaan maar gezond te gaan eten en te sporten.
Inderdaad. Je moet je gehele eet- en leefstijl onder de loep nemen.
Gezonde maaltijden en gezonde tussendoortjes.
Skip het snoep, de chips, mueslirepen en andere zoetigheid zoveel mogelijk.
Let op wat er op de etiketten staat, veel fabrikanten doen voorkomen alsof hun produkten heel gezond zijn, maar vaak zitten ze stikvol met (verborgen) suikers.
Laat ook de kant-en-klaar maatijden, bewerkte produkten en pakjes en zakjes zoveel mogelijk achterwege en probeer zo puur mogelijk te eten.
Raponsje schreef:troi schreef:Ik ben groot ww fan. Dat is absoluut geen crash ideet, sterker nog je moet een minimaal aantal punten eten waardoor ik in de eerste instantie savonds moest bij eten! De grootste kracht zit hem in het standardiseren epvan wat je eet, dus geen uitschieters meer, zowel niet naar boven als naar beneden. Je hebt trouwens wel een x aantal vrij te verdelen punten hoor waardoor je bakje chips in het weekend wel kan maar dan niet elke dag.
Ik verloor gemiddeld een kilo per week, maar dan gebruikte ik mijn vrije punten vrijwel niet, want dat hoeft niet. En vond het prima vol te houden doordat je je aan een aantal voedingsmiddelen zat mag eten, bijv groente, fruit, aardappel, rijst en pasta (moet je natuurlijk niet al te ver voeren als je op die kilo per week wilt blijven).
Zeker doen!
Dit is absoluut geen kritiek, maar waarom heb je het WW dieet nodig?
Volgens mij snap jij heel goed dat je niet elke dag een schaaltje chips moet eten, maar dat eens per week helemaal prima is.
Dat pasta eten oke is, maar dat een enorm bord pasta met veel en vette saus geen goed idee is, maar dat je beter het bord zou kunnen vullen met groente - mager gehakt - wat (volkoren) pasta en een zelfgemaakt sausje.
Je eet met WW in principe hetzelfde als met een gezond voedingspatroon.
heb genoten van een heerlijke appel.

Safiera schreef:Raponsje schreef:Koolhydraten minderen is prima maar kha nee daar maak je je lichaam na een tijd mee kapot.
Ik vind het fijn deze informatie te lezen. Wist niet dat kha zo slecht kon zijn
Het is dus eigenlijk ook een soort crashtoestand, waarmee je je lichaam op langere termijn geen goed doet.