Onzekerheden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:04

TS: Ik wens je heel veel sterkte! Kan eigenlijk niet anders dan benadrukken dat hulp van buiten wellicht moeilijk is te vragen maar wel een stuk stress en druk van je af kunnen nemen. dat gewoon iemand eens per week even lekker je hele huis doet, dat wat JIJ wilt dat er gedaan wordt en op jouw manier. Want zo werkt een (goede) thuiszorg. Maar het blijft moeilijk dat toe te geven (zelfs als het gaat om aannemen van gewone hulp in de huishouding terwijl je niet ziek bent maar gewoon omdat je een druk bestaan hebt :o ) Ik hoop op goed nieuws voor je. Nogmaals sterkte!

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:14

Lay_D schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb even mijn naam,geboortedata etc verwijderd.
De rode pijl, wijst het ''ding'' ( op de fotokopie als zwarte vlek te zien) aan wat er niet hoort en de blauwe pijl geeft mijn hersenstam aan,die zoals je ziet aan de linkerkant grotendeels verdrukt is.

Jeetje ik schrik van de foto. Toen ik het verhaal las, hoopte ik nog dat er niets te zien zou zijn bij de foto.
Heel veel sterkte en wijsheid voor de komende tijd. Ook voor al je naasten.

Pauline

Re: Onzekerheden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:46

Sterkte vandaag, ik hoop dat je goed bericht krijgt.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:04

Hoe is het gegaan gisteren TS? Hoop echt dat je positief bericht hebt gehad. :(:)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 11:39

Sorry wegens mijn late reactie, gisteren was ook de verjaardag van onze dochter en in zoverre dat kan moest ik het ook even allemaal laten bezinken.

Gisteren dus het gesprek gehad met de neurochirurg.
Hij kan nog geen goede diagnose geven over hoe en wat het nu daadwerkelijk is.
Ik wordt binnen 8 weken opgeroepen voor een operatie en tijdens de operatie zullen ze ook een biopt nemen.
Ze gaan de achterkant van mijn schedel/hoofd open maken, dan worden de kleine hersenen bloot gelegd en van daaruit gaan ze met een soort van naald een gaatje prikken naar mijn hersenstam toe. Dan wordt het verwijderd.
Het zal ongeveer een 6 uur in beslag nemen ( operatie) als het na de operatie allemaal goed gaat en er geen complicaties bijkomen moet ik ongeveer 5 dagen blijven.
Het is wel zo dat als er nu beschadige zenuwen zijn,dan kunnen die niet meer worden hersteld.
Het moet er hoe dan ook uit, het is erg groot ( woorden van de chirurg) ik kon er ook voor kiezen om het eerst te laten voor wat het is, maar wegens de groei ervan brengt dat ook hele vervelende risico's met zich mee en daar pas ik voor.

Ik moet nu dus wederom afwachten op 3 oproepen, 1 voor een intake bij de narcotiseur,1 voor een nieuwe mri en 1 voor de operatie zelf.

En eerlijk is eerlijk, ik ben lichamelijk zowel geestelijk flink naar de kl*ten.

Iedereen bedankt voor de reacties en medeleven,doet me goed!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:54

Heel erg veel sterkte! Dat is erg heftig... zo'n operatie, al het gedoe er omheen.
Neem je rust... en kies de dingen die belangrijk voor je zijn en waar je energie van krijgt.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:03

Shocking zeg !

Ik hoop wel dat je operatie zo snel mogelijk gebeurt (sneller dan die 8 weken) en dat de cyste in zijn geheel verwijderd kan worden.

Sterkte meid, want dat je wereld op zijn kop staat is overduidelijk :(:)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:33

Heftig zeg. Kunnen ze het wel helemaal verwijderen of zal dat moeten uitwijzen tijdens de operatie?

Van mij ook heel veel sterkte, kan me goed voorstellen dat je er behoorlijk kapot van bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:49

Lay_D schreef:
Evelijn, noem het een zwakte van mij, maar toegeven aan hulp ( van buitenaf en of naasten) zal ik niet gauw inroepen.

Mag ik je de raad geven die trots opzij te zetten, voor jezelf en je gezin.

De operatie die je zal ondergaan zal gevolgd worden door een revalidatie en daarvoor zal je energie nodig hebben, fysiek en mentaal. Loop jezelf niet op voorhand al voorbij. :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:07

Wat erg voor je. Heftig nieuws hoor.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:21

wat een nare situatie bevind jij je nu zeg :(
Ik kan nu wel heel hard zeggen dat je hulp van buitenaf moet aanvaarden maar ik weet als geen ander hoe dat voelt om te doen en toch geef ik je wel dat advies, pak alle hulp aan die je maar kan krijgen want je zult het nodig hebben. Niet alleen nu maar ook zeker in de toekomst! Heel erg veel sterkte!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:51

Jeetje heftig! Maar op zich goed dat ze dat ding eruit gaan halen. Zeker als hij blijft groeien dan kan dat heel vervelend en gevaarlijk worden.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:07

jeetje heftig, heb je wel hulp met de kids? Ook de periode na de operatie? Bestaat er ook een kans dat het vocht is en ze het leeg kunnen zuigen of is het echt een goedaardig of kwaadaardig gezwel? Heel veel sterkte alvast en dat je maar snel aan de beurt bent en ook snel weer herstelt. Niet niets allemaal. Maar ik begrijp dat ze er dus wel bij kunnen komen dmv operatie? Ik duim voor jullie. Nogmaals sterkte.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:26

Pinto_1 Ik heb begrepen dat ze wel gaan proberen om het in zijn geheel te verwijderen.

SuzanneF, laten zitten was/is een mogelijkheid voor even,maar het moet hoe dan ook een keer verwijderd worden.
Dus dan maar liever gelijk knopen doorhakken idd.

PKfoto, hulp voor nu is er,maar gebruik van maken dat doe ik momenteel niet.
Hulp voor na de operatie en mijn revalidatie periode is er,ik ben nu alles aan het regelen zodat ik straks met een gerust hart, uit de roulatie kan zijn.
Dmv van een ingewikkelde operatie zullen ze er idd bij kunnen, ze gaan te werk aan de achterkant van mijn hoofd/schedel.
Ze gaan de kleine hersenen bloot leggen en dan gaan ze met een naald/hol buisje een gaatje prikken zodat ze bij de hersenstam kunnen en het ''ding''.
Helaas kunnen ze nog geen diagnose geven over wat het daadwerkelijk is en weten we ook nog niet of het nu goed of kwaadaardig is. bij het verwijderen zal er ook een stukje weefsel van dat ding worden genomen en dat wordt dan onderzocht door het lab, die gaat er dus achterkomen wat het is en of het goed of slecht is.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:43

Lieve schat hou je taai en we komen je opzoeken hoor!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:07

hallo lady d
Wat een verhaal...
bij mijn zus is afgelopen voorjaar een cyste uit haar hoofd verwijderd... ze zit nu nog in de nabehandeling van alles..
kan zeggen dat het goed met haar gaat... en ik hoop dat het mij jou ook zo goed gaat.....

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:11

Delvira,

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je zus de cyste in haar hoofd had?

Allen nogmaals bedankt voor jullie reacties ik waardeer het echt! Ik probeer op jullie allen te reageren maar dat is onbegonnen werk ivm mijn leven buiten Bokt.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:15

[quote="Lay_D"]Delvira,

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je zus de cyste in haar hoofd had?

ja hoor dat mag, ze had de cyste op een plek waarbij op het bewegingscentrum wordt gedrukt, ze kreeg trillingen en stuiptrekkingen in haar been. Ze hebben bijna alles weg kunnen halen, en binnenkort wordt er gekeken of het restantje wat er zit niet aangegroeid is.
Ze is geopereerd en het revalidatieproces heeft ze heel sterk doorlopen, het ging eigenlijk allemaal boven verwachting...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:19

Delvira, wat fijn dat je zus er goed is uitgekomen!

Ik zelf kamp al enige tijd met pols/arm klachten ( ook trillingen) en rug/been klachten met uitval van mijn been (linkerbeen). In welk ziekenhuis is je zus geholpen?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:14

Lay_D schreef:

Ik zelf kamp al enige tijd met pols/arm klachten ( ook trillingen) en rug/been klachten met uitval van mijn been (linkerbeen). In welk ziekenhuis is je zus geholpen?

sorry beetje laat met reageren, maar mijn zus is geholpen in Enschede, niet het MST, maar dat andere ziekenhuis aan de Haaksbergerstraat, daarna is ze naar het roessingh gegaan, dat is een revalidatiecentrum.
maar als je meer wilt weten kan ik je wel een pb sturen, en aan mijn zus vragen of ze eens contact met je wil opnemen???

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:15

Lay_D schreef:

sorry beetje laat met reageren, maar mijn zus is geholpen in Enschede, niet het MST, maar dat andere ziekenhuis aan de Haaksbergerstraat, daarna is ze naar het roessingh gegaan, dat is een revalidatiecentrum.
maar als je meer wilt weten kan ik je wel een pb sturen, en aan mijn zus vragen of ze eens contact met je wil opnemen???

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:18

Delvira,graag! Ik ken het andere zh in Enschede ook,ik ben daar geboren en mijn oma heeft daar gelegen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:22

ok, ik spreek haar vanavond wel, dan zal ik het even aan haar voorleggen. Als lotgenoten kun je elkaar toch beter aanvoelen toch?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 17:50

Delvira,lotgenoten voelen idd vaak goed en beter aan!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 18:01

Maar buiten de lotgenoten ben ik blij met alle reacties!

Pfft wat een geregel momenteel allemaal zeg!
Vanmorgen ben ik door de chirurg gebeld, ik had namelijk een vraag over mijn haar..
Ik weet nu dat er precies in het midden van de achterkant van mijn hoofd minimaal 4 cm afgaat ( kale plek dus), op advies van de chirurg laat ik dat door hun zelf doen, mijn kapster mag ongeveer een week na de operatie iets ervan maken ( ik heb lang haar,tot over de bhsluiting die op je rug loopt) ik wil het lang houden dus hopelijk is het goed te camoufleren naderhand.

Ik weet ook dat ik na de operatie op de intensive care kom te liggen, in ieder geval 24uur na de operatie, ik heb ook begrepen dat ik de eerste 24u na de operatie ik kunstmatig in slaap gehouden zal worden.

Ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden.