hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:31

Vooral niet vrolijk doen!
Mijn moeder is echt een ochtendpersoon en veel te vrolijk 's ochtends. Daar kan ik dan zo chagrijnig van worden! :')

Silenna

Re: hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:33

Inderdaad.. Vrolijke mensen. -O-

Toon geen emoties naar het persoon met een ochtenhumeur. Lach niet, grijns niet, klets niet, doe gewoon alsof deze persoon niet bestaat en ga lekker je eigen gang :')

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:35

Liesje1611 schreef:

Toon geen emoties naar het persoon met een ochtenhumeur. Lach niet, grijns niet, klets niet, doe gewoon alsof deze persoon niet bestaat en ga lekker je eigen gang :')

+1 :')
Ik kan er ook echt een hekel aan hebben als mensen hele verhalen tegen me ophangen als ik net wakker ben.
Voor mij werkt het wel als ik de eerste ben die wakker is en rond rommelt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:37

Ik heb ook ochtendhumeur. Ik woonde een tijd bij mijn zus in en die heeft twee kinderen.. Elke ochtend ontbijten met die twee drukke vrolijke kids aan tafel. Ik ben dol op ze, maar ik kon ze elke ochtend wel iets aan doen :') Verschrikkelijk vond ik dat. En mijn zus me altijd maar uitlachen. Kwaad dat ik elke ochtend dan was, maar ik probeerde er niet veel van te laten merken vanwege de kinderen, maar oef, van binnen borrelde ik..

Mijn vader negeert me altijd en dat werkt veel beter. Is het in een halfuurtje weg en ben ik weer normaal. Dus inderdaad, geen emoties laten zien, negeren, eigen ding doen, maar wel in de gaten houden dat de persoon in kwestie wel echt uit bed komt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:38

Liesje1611 schreef:

:')

Ik heb er ook last van en inderdaad wakker maken op een rustige normale manier en verder niet beginnen over de afwas, het huis dat gestofzuigd moet worden, over alle drukte die me te wachten staat, gewoon rustig uit dromenland laten komen zonder vragen te stellen, overdreven vriendelijkheid of nog erger...vrolijkheid, net zoals Liesje hierboven zegt :j

Silenna

Weet je wat ook erg is..?

Je moeder die de gordijnen van je kamer openrukt onder een luid 'GOEIEMORGEN DOORNROOSJE LEKKER GESLAPEN? VANDAAG GAAN WE NAAR DE IKEA EN NAAR DE GAMMA EN NAAR DE SUPERMARKT EN VANAVOND ETEN WE PANNEKOEKEN EN..'

Zo jammer. -O-

Amaris

Beetje als Cesar Millan dus? Dont speak, dont touch, no eye contact.

Hier herken ik mezelf totally in! Gzd woon ik alleen _O-

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:40

_/-\o_

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:41

Wekker een kwartiertje eerder zetten, even tien minuten op snooze en dan zelf uit bed gaan. Verder niet te veel zeggen.
Vooral niet het licht in de kamer aan doen of gordijnen open, daar roep je bij mij vanzelf een ochtendhumeur bij op. :P
Verder ben jij een vriendin van haar, dus dan zal het wel meevallen met ochtendhumeur? Sowieso ligt ze niet in haar eigen bed dan, dus dan sta je ook makkelijker op denk ik.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:42

Misschien kun je ervoor zorgen dat wanneer ze wakker is ze direct de badkamer in kan of da er iets te ontbijten is? Ik heb er echt een hekel aan om wakker te worden en vervolgens ergens op te moeten wachten ;) of anders vraag je toch gewoon hoe zij t wilt?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:42

ik heb echt een heel erg ochtendhumeur en mijn tip is:
wel wakker maken, maar dan verder niets maar dan ook echt niets zeggen tot ze echt wakker is.
Dus geen vragen en ook niet heel vrolijk en heel lief vragen of ze het lekker heeft geslapen XD
ooh ja, en vooral niet zingen, gek doen, druk doen te veel bewegen en niet te veel geluid maken.
Het zijn wel veel eisen (sorry) maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik bloedchagrijnig wordt als mensen dat doen.
meestal is het bij mij na een halfuur weg, en dan kan je weer alles zeggen en doen :+
Maar ik zorgde er zelf altijd voor als ik bij iemand anders was dat ik vroeger wakker was en anders staarde ik gewoon veel voor me uit zinder te praten... dan heb je geen last van anderen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:47

Liesje1611 schreef:
Weet je wat ook erg is..?

Je moeder die de gordijnen van je kamer openrukt onder een luid 'GOEIEMORGEN DOORNROOSJE LEKKER GESLAPEN? VANDAAG GAAN WE NAAR DE IKEA EN NAAR DE GAMMA EN NAAR DE SUPERMARKT EN VANAVOND ETEN WE PANNEKOEKEN EN..'

Zo jammer. -O-

Of de wekker is net gegaan, je wordt wakker, je maakt jezelf klaar om uit bed te komen....En dan klopt er iemand op de deur 'HET IS TIJD, KOM JE NAAR BENEDEN'

Afbeelding

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:49

Poeh, ben ik heel erg als ik zeg: doe gewoon normaal? :o

Niet praten, niet zus en niet zo. Prima, maar je kan je ook gewoon bij iemand te gast normaal gedragen. Dan zet je zelf die wekker een half uur eerder, maar om nou al bij voorbaat te zeggen: ik heb een ochtendhumeur en ik ben chagerijnig als je dit of dat doet...poeh, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres hoor. Je bent bij iemand te gast. Voor de gezelligheid vaak!

Lief van je ts om je aan te passen. Echt hoor. Maar hoe erg is het om een keer gewoon normaal te doen? Echt, mensen die bij voorbaat al zeggen dat je echt niet tegen ze mag praten dan denk ik echt van...uhu...doe normaal? Je bent toch volwassen?

Kijk dat je je een beetje inhoud en niet al huppelend en springend de kamer doorspringt, ala. Maar gewoon tegen iemand praten, moet imo gewoon kunnen hoor.

En dat iemand je gordijnen ploteseling opentrekt, daar heb je echt geen ochtendhumeur voor nodig om dat vervelend te vinden.

Maar misschien denk ik wel raar :P

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:51

Ik begrijp je gedachte zap.

Maar helaas werkt dat niet zo, bij mij niet in ieder geval. Als ik bij een vriendin ben is het wel wat minder erg dan thuis, maar je zal mij nóóit vrolijk op zien staan. Ja, de dag dat ik die ochtend een paard krijg misschien :')
Ik weet het niet, kan het niet goed uitleggen. Maar een ochtendhumeur is iets waar je helaas niets aan kunt doen.

Tot groot ongeloof van mijn moeder die alle 'don't' dingen dus gewoon doet, bij mij. 's ochtends. -O-

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:52

Zo :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:53

Een stok van een meter of 3 pakken en de deur als schild gebruiken, dan voorzichtig om de hoek van de deur met de lange stok richting de humeurige steken. Voorzichtig poken totdat de humeurige wakker wordt. Zorg wel dat ze je gezicht niet kan zien en dat je geen herkenningstekens op je handen hebt zoals ringen en dergelijke. Zo kun je altijd nog een ander de schuld geven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:54

Liesje1611 schreef:

Haha ik heb ook zo'n vriendin en die zegt ook bovenstaand en dan op zo'n gefrustreerd grappige manier dat ik helemaal niet meer serieus kan doen :o

Heb haar met wintersport wakker willen maken door op haar bed te springen.... Was geen succes lattenbodem knalde eruit waardoor ze heel erg bruut wakker werd hihi heb een hele dag lachaanvallen gehad :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:55

Niet? Daar bestaan wekkers voor? Het is geen kind meer neem ik aan? Dan kan ze die veranwoordelijkheid echt wel zelf aan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:55

ontbijt op bed helpt bij mij... heerlijk!
maar dan nog, niemand moet vrolijk zijn.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:34

zap schreef:

Niet praten, niet zus en niet zo. Prima, maar je kan je ook gewoon bij iemand te gast normaal gedragen. Dan zet je zelf die wekker een half uur eerder, maar om nou al bij voorbaat te zeggen: ik heb een ochtendhumeur en ik ben chagerijnig als je dit of dat doet...poeh, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres hoor. Je bent bij iemand te gast. Voor de gezelligheid vaak!

Lief van je ts om je aan te passen. Echt hoor. Maar hoe erg is het om een keer gewoon normaal te doen? Echt, mensen die bij voorbaat al zeggen dat je echt niet tegen ze mag praten dan denk ik echt van...uhu...doe normaal? Je bent toch volwassen?

Kijk dat je je een beetje inhoud en niet al huppelend en springend de kamer doorspringt, ala. Maar gewoon tegen iemand praten, moet imo gewoon kunnen hoor.

En dat iemand je gordijnen ploteseling opentrekt, daar heb je echt geen ochtendhumeur voor nodig om dat vervelend te vinden.

Nou idd zet je even een ochtend over je humeur heen en doe je best...

Ik heb ook een ontzettend ochtendhumeur, Maar dat betekend niet dat ik mijn zoontje van 8 ook maar compleet moet afzeiken.

Hij is druk, dan zucht ik een keer en zet me erover heen ook al voel ik me van binnen diep ellendig...

Kan hij eraan doen satijn moeder geen ochtend mens is...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:38

Heb zelf altijd een ochtendhumeur waar je u tegen zegt.
Maar als ik bij iemand anders slaap weet ik mee meestal wel goed te houden. Ik ben dan nog steeds geen prater maar kan wel normaal goedemorgen zeggen en een soort van gesprekje houden.
Kost wat moeite, maar wel zo netjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:44

Ik heb een dijk van een ochtendhumeur, zolang ik me kan herinneren. Behalve toen ik zwanger was, toen was het over om vlak na de bevallingen weer op te duiken. Dus voor mij is het bewezen dat een ochtendhumeur een hormonale kwestie is. Na het eten is het over maar daarvoor moeten mensen uit mijn buurt blijven en dat doen ze maar al te graag.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:46

zap schreef:

Dit was ook mijn eerste gedachte. Maar nu heb ik ook absoluut geen ochtendhumeur en kan ik me er geen voorstelling van maken. Het gaat maar om 1 ochtendje, dan kan ze toch wel even normaal doen? Ik vind het een beetje vreemd en onaardig dat jij op je tenen zou moeten lopen om haar niet te irriteren. Maar then again, misschien onderschat ik het probleem wel heel erg. :D

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:56

http://www.zedge.net/ringtone/558506/

Dat downloaden, en als wekker instellen, telkens na elkaar. Mijn moeder denkt nog steeds dat er vechtende katten in de achtertuin lopen als ik 'm opzet :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:01

Vooral niet wakker maken, zacht sluipen ed. Mensen hebben echt alles tegen hun hoofd als ze me wakker maken voor 12, of t nu kussens zijn (die ik dan weer ga halen om verder te slapen), knuffels, schoenen of woorden...
Mam zet altijd mijn tv aan als ik wakker moet. Kan het vooral niet hebben als ze blij doet of iemand me kusjes geeft, of doet alsof, oprotten.

Tot hoelaat slaapt de meid normaal? Ik ben ene die slaapt tot 14:45 in het weekend (geen idee, 9/10 keer tot die tijd), dus voor die tijd ben ik ook niet vrolijk mocht ik wakker gemaakt worden voor niks. Wakker maken voor ontbijt od kan wél helpen, als iemand me wekt voor eten of een uitrit ben ik gelijk vrolijk en aangedaan.

Citaat:

Dit haat ik dus zo erg, of dekens aftrekken als t koud is. Heb zo mn familie met die trekjes.