veet koude wasstrips (bikinilijn) ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:10

Evelyne79 schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik krijg altijd van die rode bultjes met scheren,

Dat had ik dus ook met verschillende scheerschuimpjes maar sinds ik het op mijn shampoomanier doe nergens meer last van.

ik krijg al jeuk van badedas of van dennennaalden, laat staan wat hars gaat doen, zeker daar down under. brrrrrr

ik moet nog altijd de perfecte manier vinden voor down under, ook als ik het met shampoo doe, krijg ik rode bultjes, of ik nu een nieuw scheermesje gebruik of een mesje dat 2/3 x is gebruikt. Elke keer weer andere dingen uitproberen en hopen op ook dé manier te vinden :P Ik ga me daar ook niet laten harsen :| als t op mn benen al pijn doet...

nenaavdw

Re: veet koude wasstrips (bikinilijn) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:19

uiteindelijk is en blijft het lastig haha..

we hadden daar gewoon nooit haar moeten hebben..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:32

Haha idd, nou moet ik zeggen dat toen ik 7 jaar geleden Crohn kreeg, weinig at ed. en pas bij medicatie weer aankwam, de haargroei stopte dat was niet erg. Maar daarbij stopte de menstruatie ook en dat moest natuurlijk niet :P Opzich had die haargroei wel weg mogen blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 08:14

ik heb het wel eens met suikerwax gedaan en dat vond ik helemaal niet zo pijnlijk :P helaas is het daarna niet meer gelukt goede suikerwax te maken :') dus nu maar eenseen epileerapperaat proberen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:31

ik vond mn benen pijnlijker om te laten waxen dan eeeeh,down under,haha.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:49

ja suikerwax is me nog nooit gelukt om te maken :P maar volgens mijn kun je het ook kopen, misschien dat ik dat eens ga proberen

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:25

ja als je googled naar body sugar..
dan moet je wel suiker wax kunnen vinden.. werkt iets anders dan harsen maar omdat jede haren met de haargroeirichting mee moet trekken doet het minder pijn.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:37

Harsen lijkt mij ook ontzettend pijnlijk, dat durf ik niet hoor :P

Ik ben erachter gekomen, dat als ik mijn deodorant op mijn oksels spuit en het daarna ga scheren met een elektrische scheerapparaat, het dan geen zeer doet!
maarja om nou deodorant down under te spuiten,... lijkt me ook niet goed :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:50

nenaavdw schreef:
ja als je googled naar body sugar..
dan moet je wel suiker wax kunnen vinden.. werkt iets anders dan harsen maar omdat jede haren met de haargroeirichting mee moet trekken doet het minder pijn.

aah vandaar.... Volgens mij deed ik het wel tegen de haargroeirichting in btw, want ik deed het met koude wax en moest ze met de haargroeirichting met gestreken worden en tegen de haargroeirichting in waxen. Als ik het me goed herinner.

De eerste keer dat ik het maakte dacht ik ' uuh wat doen mensen moeilijk :') ' met maken ... Maar toen ik het weer wilde gebruiken loste het allemaal al in mijn handen op en was het amper uit het bakje te krijgen. Mijn 2e maak pogingen mislukte ook helaas..... Want verder vond ik het ideaal! Duss als iemand weet waar het kant en klaar te koop is :D !

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:12

Body sugar is best lastig om te maken.. kopen is makkelijker haha..
Het is zegmaar een soort grote klont honing achtig spul wat je tegen de haargroei richting in op smeert (dit kan wel een beetje gevoelig zijn) en dan met de haargroei richting mee er af trekt.. dit doe je ook in kleine stukjes zodat het geen grote kleverige zooi word maar de wax een balletje blijft..

Dit is dus eigenlijk het omgekeerde van het harsen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:22

Ik laat down under al jaren waxen in een salon. Ze gebruiken daar speciale wax, dus andere dan voor je benen of oksels, omdat de huid veel gevoeliger is. Nooit geen bloeduitstortingen, geïrriteerde huid of bultjes gehad. Of het pijn doet? Tja, prettig is het niet, maar ik lig echt niet te gillen in de stoel hoor! Het is heerlijk glad en zacht en de haargroei neemt inderdaad af.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:54

Ik zie op youtube wel heel veel suggesties voor recepten en hoe je het moet maken.

desi92 schreef:
ik moet nog altijd de perfecte manier vinden voor down under, ook als ik het met shampoo doe, krijg ik rode bultjes, of ik nu een nieuw scheermesje gebruik of een mesje dat 2/3 x is gebruikt. Elke keer weer andere dingen uitproberen en hopen op ook dé manier te vinden :P Ik ga me daar ook niet laten harsen :| als t op mn benen al pijn doet...

Gebruik je dan ook wel goede mesjes? Ik gebruik zelf helemaal niets daar om te scheren, omdat ik ook van alles geprobeerd had en niets werkte beter dan niets erop smeren :P
Je hebt van Nivea ook douchecreme's shower&shave en creme soft. Die gebruik ik om m'n benen te scheren en dat vind ik goed werken.

Wat voor mij nog het grootste wondermiddel is gebleken, is talkpoeder. Erop na het scheren (en uiteraard na het afdrogen, anders heeft het geen zin).
Maar wil je er echt vanaf: ipl/laser! Kost wat, maar dan heb je ook wat..uh..heb je het juist niet meer.

nenaavdw schreef:
Als je deze open maakt komt het haartje ineens tevoorschijn.

Nou, is soms wat graafwerk voor nodig :P ;(

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:57

@Knoffer heb mesjes van Venus,Je die showe en shave heb je ook van FA :p Niveau verdraag ik niet als douchespul

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:00

Ah, ga ik die van Fa ook eens testen.
Die standaard mesjes van Venus vind ik ook het beste tot nu toe.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:48

Ik kan de suikerwax op internet alleen kant en klaar vinden voor 30€ per pot.. Toch een beetje prijzig voor een beetje suiker en water en citroensap.
Al is mijn eigen eerste poging wel mislukt, heb het nog niet opnieuw geprobeerd.

Lijkt me echt ideaal.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:23

Iemand ook ervaring met pijnloos scheren door deodorant?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:25

Ik heb ze ook geprobeerd, maar het resultaat was belabberd. Er waren hoogstens 20 haartjes van mijn benen af. Daarna dus alsnog moeten scheren. Heb die dingen daarna nooit meer gekocht.